Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@20:32:00 GMT

تحقق تمدن نوین اسلامی منوط به ملت و جامعه خودساخته است

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۸۹۵۳

تحقق تمدن نوین اسلامی منوط به ملت و جامعه خودساخته است

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان امروز ۲۹ فروردین در مراسم رژه روز ارتش، ضمن تبریک این روز به ارتش و ملت ایران، به تبیین ملزومات تحقق مفاد بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه مهم سه رسالت خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی را به‌عنوان تکلیف همگانی تعیین و بر اجرای آن تأکید کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یعقوبی ادامه داد: در این راستا نخستین وظیفه ما این است که با تهذیب نفس به خودسازی پرداخته و نگذاریم اشتغالات روزمره و مسائل مختلف ما را از خود واقعی ما دور کند.
رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه خودسازی مقدمه و پلی برای جامعه سازی و جامعه پردازی است، خاطرنشان کرد: درواقع ملتی می‌تواند جامعه آرمانی و متعالی داشته باشد که در وهله نخست ملتی خودساخته باشد.
وی عنوان کرد: اگر از خودسازی به جامعه سازی رسیده و به جامعه‌ای خودساخته دست یافتیم در آن صورت می‌توانیم قدرت و ادعای تمدن سازی جهانی داشته باشیم.
یعقوبی اظهار کرد: در این زمینه باید از تمام توان و توانمندی داخلی ازجمله نیروهای انسانی متخصص و متعهد، ابزارآلات نوین و مدرن و درایت و تدبیر در برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌ها بهره ببریم تا بتوانیم به تمدن نوین اسلامی که شایسته ملت مسلمان ایران است برسیم.
وی با بیان اینکه امروز ملت خودساخته و نیروهای مسلح مقتدر ما نماد اتحاد، اقتدار و ولایتمداری هستند، افزود: درنتیجه همین اتحاد است که می‌بینیم با وجود خسارت‌هایی که سیل اخیر به بار آورد؛ اما حضور دوشادوش مردم و نیروهای مسلح در امدادرسانی به سیل‌زدگان صحنه‌های بدیع و زیبایی را خلق کرد.
یعقوبی با بیان اینکه نیروهای مسلح ما هم در زمان دفاع مقدس و هم در دوران جهاد سازندگی پیش رو و پیش‌گام بودند، گفت: همه موفقیت‌های مردم و نیروهای مسلح کشور در بیش از چهار دهه گذشته مرهون ایمان به حق تعالی است، ازاین‌رو تا زمانی که دست خدا به همراه ما است از هیچ کدام از تهدیدها و تحریم‌های دشمنان و دنیای استکبار هراسی نداریم.
گفتنی است در این مراسم یگان‌های ویژه نیروهای مسلح خراسان‌شمالی از مقابل قرآن کریم، تمثال امام راحل و رهبر معظم انقلاب و جایگاه مسؤولان رژه رفتند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن تمدن نوین اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۸۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژه روز ارتش در بوشهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، فرمانده پایگاه ششم شکاری شهید یاسینی بوشهر در این مراسم ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران را یادآور حماسه‌آفرینی و اقتدار ارتشیان دانست و اظهار داشت: این روز یادآور ازخودگذشتگی، شهادت و شهامت و فداکاری ارتش جمهوری اسلامی ایران است که به فرمان امام راحل (ره) به‌عنوان روز ارتش جمهوری اسلامی ایران نام‌گذاری شد.

امیر نعمت الله صدقی با اشاره به نقش مهم ارتش در همه عرصه‌های نظام اسلامی ایران تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران علاوه بر مأموریت‌های ذاتی در حوزه‌های گوناگون که نیاز جامعه است نقش مهم و مؤثر دارد و به شعار ارتش فدای ملت جامعه عمل پوشانده است.

فرمانده پایگاه ششم شکاری شهید یاسینی بوشهر اوج اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با داشتن نیروهای توانمند و تجهیزات پیشرفته نظامی در اوج اقتدار و صلابت قرار دارد.

کد خبر 6080738

دیگر خبرها

  • دفاع اخیر ایران در برابر اسرائیل نمایش ابرقدرت گونه‌بودن کشورمان در جهان بود
  • تحقق بودجه شهرداری ارومیه در سال ۱۴۰۳ منوط به مشارکت مردم است
  • الگوی سنتی کسب و کار در دنیا منسوخ شده/ برای ایجاد جهش در تولید روشهای نوین استفاده شود
  • سبک زندگی ایرانی - اسلامی باید در جامعه نهادینه شود
  • هیئت های مذهبی نیروهای مسلح استان اردبیل تحقق "وعده صادق" را گرامی داشتند
  • قدرت نیروهای مسلح کشور ، اجازه جولان به دشمن نمی دهد
  • ارتش قدرتمند و مجهز به فناوری‌های نوین و سامانه پیشرفته است
  • رژه روز ارتش در بوشهر برگزار شد
  • نیروهای مسلح محبوب‌ترین قشر در بین مردم هستند
  • علما نقش‌آفرینان کلیدی در تمدن نوین اسلامی و تحقق عدالت اجتماعی