Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-25@13:39:15 GMT

فواید آب گیلاس برای سلامت قلب و کنترل قند خون

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۸۹۷۱

فواید آب گیلاس برای سلامت قلب و کنترل قند خون

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،   آب گیلاس به دلیل داشتن مواد مغذی ضروری نظیر پتاسیم و آنتی اکسیدان ها، دارای خواص متعددی برای سلامت است.آب گیلاس می‌تواند به طرق مختلف به حفظ سلامت بدن کمک کند که در ادامه به آنها اشاره می‌شود.

 

حفظ سلامت قلب

آب گیلاس سرشار از قدرتمندترین آنتی اکسیدان‌ها نظیر کورستین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آنتی اکسیدان می‌تواند به پیشگیری از آسیب اکسایشی ناشی از رادیکال‌های آزاد حاصل از کلسترول بد LDL کمک کند. از اینرو نوشیدن آب گیلاس بسیار برای سلامت قلب مفید است.

 

تسریع بهبود ماهیچه‌ها

آب گیلاس دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی است که به کاهش حوادث ناشی از آسیب به ماهیچه‌ها در حین ورزش کمک می‌کند و همچنین در درمان درد عضلانی تأثیر دارد. از اینرو نوشیدن آب گیلاس با بهبود مقاومت، کاهش التهاب، و کاهش میزان لیپیدهای اکسیدشده امکان بهبود سریع دردهای عضلانی را بعد از ورزش تسهیل می‌نماید.

 

مقابله با التهاب

مطالعات زیادی نشان داده اند که خواص آنتی اکسیدانی آب گیلاس می‌تواند به کاهش درد و التهاب ناشی از پوکی استخوان کمک کند. بیماران مبتلا به پوکی استخوان در مورد میزان مصرف این نوشیدنی با پزشک شأن مشورت نمایند.

 

کنترل میزان قندخون

آب گیلاس حاوی ترکیبات آنتوسیانین است که بر ژن‌های کنترل کننده متابولیسم پروتئین‌ها، چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها تأثیر می‌گذارد. همچنین به کاهش میزان کلسترول و مقابله با چربی شکمی کمک می‌کند. البته به خاطر داشته باشید که این نوشیدنی نباید حاوی مواد شیرین کننده و افزودنی‌ها باشد چراکه به جای کنترل انسولین و قندخون، موجب افزایش آنها می‌شود.

 

تقویت سیستم ایمنی

سیستم ایمنی ضعیف موجب بروز مشکلات زیادی برای سلامت می‌شود. اما آب گیلاس آنتی اکسیدان و آنتی ویروس قوی ای است. فلاوونوئیدها، نوعی آنتی اکسیدان موجود در آب گیلاس، به مقابله با عفونت کمک می‌کنند. تحقیقات زیادی نشان داده اند که این مواد شیمیایی می‌توانند تأثیر قابل توجهی بر عملکرد سیستم ایمنی داشته باشند.

 

خواب بهتر

آب گیلاس منبع طبیعی خوب ملاتونین است؛ هورمونی که به تنظیم الگوی خواب بدن کمک می‌کند. از اینرو این ملاتونین طبیعی موجود در آب گیلاس می‌تواند به ترغیب خواب بهتر کمک کند.

 

مهر

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: گوناگون پتاسیم گیلاس سلامت قلب قندخون جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۸۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه اتوماسیون تعیین گروه‌بندی خون در قم بهره برداری شد

 معاون منابع انسانی ضمن بازدید از وضعیت ذخیره و فرآیند اهدای خون، رشد اهدای خون در استان را حاصل عملکرد مطلوب کارکنان انتقال خون و مردم استان دانست.

حسن نادری اضافه کرد: فراهم بودن فناوری روز دنیا در انتقال خون استان باعث شده خون و فرآورده‌های خونی با سرعت و دقت بیشتری به دست بیماران نیازمند برسد.

مدیرکل انتقال خون قم گفت: با استفاده از دستگاه اتوماسیون تعیین گروه‌بندی خون، جدا از گروه‌بندی اصلی خون، تمام گروه‌های فرعی خون را نیز به‌صورت هوشمند و تمام الکترونیک می‌توانیم تعیین کنیم.

مهدی پهلوانی افزود: از طریق این دستگاه می‌توان «فنوتیپ» یا اندازه‌گیری ده‌ها نوع گروه خونی فرعی که به‌طور عادی قابل اندازه‌گیری نیستند را به روش اتوماسیون سنجش و شناسایی کرد و سلامت خون فرآورده را که بدن گیرنده آن را پس نزند و بتواند اثر درمانی خود را ایفا کند، بررسی کرد.

پلوانی بیان کرد: برای تمام افرادی که در استان خون اهدا می‌کنند به تدریج با خرید کیت و لوازم مورد نیاز، گروه‌بندی فرعی خونشان تعیین خواهد شد.

او ادامه داد: با نصب این دستگاه، علاوه بر این‌که برای افراد اهداکننده می‌توانیم گروه بندی داشته باشیم، می‌توانیم خون کاملا تطبیق یافته برای افراد نیازمند ارسال نماییم.

پهلوانی با اشاره به هزینه ۶۰ میلیارد ریالی خرید این دستگاه، خاطرنشان کرد: «دستگاه اتوماسیون تعیین گروه خون اورتو ویژن» که یک دستگاه غربالگری آنتی بادی است و می‌تواند آنتی بادی خون افراد را طبق استاندارد‌های انتقال خون شناسایی کند؛ بدین ترتیب می‌توان آنتی بادی‌های ناخواسته را در خون‌های اهدایی شناسایی کرد.

در پایان این مراسم، معاون استاندار قم خون خود را نیز اهدا کرد و به سوالات برخی مراجعه‌کنندگان پاسخ داد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند
  • خواص و فواید خرما + فیلم
  • حضور موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان در نمایشگاه سلامت
  • فواید و مضرات سشوار برای مو
  • جشنواره گیلاس اشنویه به ایستگاه هفتم رسید
  • هفتمین دوره جشنواره سراسری گیلاس در اشنویه برگزار می‌شود
  • فواید شگفت‌انگیز کرفس برای سلامتی: هر آنچه باید بدانید
  • راهکار هایی برای کنترل اشتها
  • دستگاه اتوماسیون تعیین گروه‌بندی خون در قم بهره برداری شد
  • روزی ۸ عدد از این میوه گران بخورید!