Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-10@21:19:35 GMT

افت سهام آسیایی از بالاترین سطح ۹ ماهه

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۹۰۴۵

افت سهام آسیایی از بالاترین سطح ۹ ماهه

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، روز پنج‌شنبه، پس از افت بازارهای وال‌استریت، سهام آسیایی هم افت کردند اما درحالی که سرمایه‌گذاران در انتظار انتشار داده‌های تجاری اروپا هستند و بسیاری از آنها قبل از تعطیلات طولانی این آخر هفته به مناسبت عید پاک، دست از تجارت کشیده‌اند، حجم معاملات امروز بسیار کاهش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه در خارج از ژاپن ام‌اس‌سی‌آی، که در اوایل معاملات امروز به بالاترین سطح خود از ماه جولای ۲۰۱۸ رسیده بود، ۰.۲ درصد از ارزش خود را از دست داد.

نیکی ژاپن ۰.۸۶ درصد افت کرد و ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۱۰ درصد پایین آمد.

در بازارهای چین، کامپوزیت شانگهای ۰.۲۰ درصد و هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۰.۵۸ درصد افت کردند.

شاخص کوسپی کره‌جنوبی هم با سقوط ۱.۳۸ درصدی روبرو شد.

در معاملات دیشب، وال‌استریت افت کرد و شاخص اس‌اندپی ۵۰۰ با افت سنگین زیرشاخص سلامتی و پزشکی، که تأثیر داده‌های خوب اقتصادی آمریکا و چین را از بین برد، ۰.۲ درصد افت کرد.

تمرکز اصلی سرمایه‌گذاران حالا بر روی انتشار داده‌های شاخص‌های مدیران خرید (پی‌ام‌آی) اروپا قرار گرفته است، که قرار است در ادامه روز پنج‌شنبه منتشر شود. باید دید که آیا این داده‌ها نشان از تثبیت وضعیت اقتصادی و بهبود آن خواهد داشت یا خیر؟

داده‌ها نشان داد که فعالیت‌های تولیدی ژاپن در ماه آوریل با سرعت کمتری در حال افت هستند، اما سفارشات جدید صادرات با شدیدترین شتاب خود در ۳ سال اخیر کاهش یافتند، که نشان می‌دهد تقاضای جهانی همچنان در حال کاهش است.

در بازار ارز، ین ژاپن در برابر دلار به پایین‌ترین سطح ۲۰۱۹ خود نزدیک شد و در نرخ ۱۱۲.۱۷ معامله شد.

شاخص دلار در سطح ۹۷.۰۳۳ بدون تغییر باقی ماند.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: دلار بورس بازار سهام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۹۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بیش از ۱۹ هزار واحدی شاخص کل بورس

در انتهای معاملات امروز دوشنبه (۲۰ فروردین) بازار سرمایه، شاخص کل بورس با افزایش ۱۹ هزار و ۹۲۷ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۵۴ هزار واحدی قرار گرفت. فارس، فملی و شپنا سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و وبملت، ذوب و شستا سه نماد پرتراکنش بودند. شاخص کل هم وزن نیز با کاهش ۲۳۰ واحدی روی پله ۷۷۰ هزار و ۲۰۹ واحدی قرار گرفت.

برترین گروه صنعتی بورس و فرابورس

امروز فلزات اساسی بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۲۳۱ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین خودرو و بانک‌ها در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس

کچاد ۲، کگل ۲ و اهرم بیشترین ارزش معامله و نماد‌های کچاد ۲، ذوب و کگل ۲ بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

نیلی ۴، اعتماد، لبخند  بیشترین ارزش معامله و نماد‌های نیلی ۲، پاداش ۲ و کارا ۲ بیشترین حجم معامله را در فرابورس تجربه کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  •  ترس بورس از جنگ ریخت
  • توازن بین خرید و فروش در تالارمنطقه ای ارومیه
  • ۳۵۰ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها در روز سبز شاخص‌ها از بازار سهام خارج شد
  • افزایش بیش از ۷ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس امروز ۲۱ فروردین/رشد ۷ هزار واحدی
  • نرخ تسعیر ارز به داد بورس تهران رسید!
  • افزایش بیش از ۱۹ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس امروز ۲۰ فروردین/رشد ۱۹ هزار واحدی
  • سردرگمی بورس در جهت‌یابی
  • پیش‌بینی بورس امروز دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۳