Web Analytics Made Easy - Statcounter

امسال نیز مانند سال های گذشته همزمان با روز ارتش نیروهای مسلح در همه استان های کشور با نمایش توانمندی های و آخرین تجهیزات دفاعی و نظامی خود میزان آمادگی شان برای مواجهه با خطرات احتمالی را به جهانیان نشان دادند.

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاعی خبرگزاری شبستان، پس از پیروزی انقلاب، در شرایطی که دشمنان کمین کرده انقلاب و به تبعیت از آنان دوستان نا آگاه، نغمه شوم و خطرناک انحلال ارتش را سرداده بودند و ارتش در حساسترین شرایط حیات خود قرار گرفته بود، امام خمینی (ره) به عنوان بزرگترین حامی ارتش پای در میدان نهاد و نقشه شوم دشمنان انقلاب را نقش بر آب نمود و طی پیامی، با قاطعیت هرچه تمامتر، ضرورت حفظ ارتش را اعلام و در جهت انسجام، یکپارچگی و وحدت ارتش، فرمان تاریخی و مهمی را صادر فرمودند و روز 29 فروردین را روز ارتش نامگذاری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنابراین گزارش، هر ساله به مناسبت این روز نیروهای مسلح در بخش های مختلف با نمایش تجهیزات و آخرین دستاوردهای دفاعی خود میزان آمادگی شان برای مواجهه با خطرات احتمالی را به جهانیان نشان می دهد. در سال جاری نیز این مراسم امروز با حضور سردار لشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرلشکر رحیم صفوی مشاور و دستیار عالی فرمانده معظم کل قوا، امیر حاتمی وزیر دفاع، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه، سردار غیب پرور رئیس بسیج مستضعفین، امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش، امیر سرلشکر شهبازی فرمانده اسبق ارتش، امیر سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر علیرضا صباحی‌فرد فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء، امیر سرتیپ نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش برگزار شد.

 

بنابراین گزارش مراسم رسمی با تلاوت قرآن کریم در ساعت ۸ و ۳۸ دقیقه با حضور رییس‌جمهوری آغاز شد و پس از تلاوت قرآن کریم ریس جمهوری در ساعت ۸ و ۴۳ دقیقه به ایراد سخن پرداخت. حجت الاسلام «حسن روحانی» در مراسم روز ارتش در ۲۹ فروردین در جوار مرقد امام خمینی (ره) با اشاره به سالروز ارتش و همزمانی آن با روز ولادت حضرت مهدی (عج) این روز را به فرماندهی کل قوا و نیروهای مسلح تبریک گفت و اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران نقش بسیار ارزنده ای در پیروزی انقلاب و روزهای قبل از پیروزی انقلاب داشته است.

رییس جمهوری ادامه داد: وقتی دولت فرودگاه های کشور را در اویل بهمن برای بازگشت امام خمینی بست این هوانیروز اصفهان بود که اعلام کرد ما با تمام توان فرودگاه را باز نگه می داریم و از ورود امام استقبال می کنیم.

 

روحانی با اشاره به نقش نیروی هوایی ارتش در بازگشت امام (ره) به کشور گفت: نیروی هوایی در آن روز به پشتوانه مردم و رهبر امام خمینی (ره) ایستادگی کرد و نقش خود را در پیروزی انقلاب ایفا کرد.

 

وی با اشاره به توجه ویژه امام خمینی (ره) به ارتش ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در سال ۴۲ و ۴۳ وقتی به سخنرانی های امام مراجعه می کنید می بینید که امام برای عزت نیروهای مسلح این کشور احترام خاصی قائل هستند و یکی از اهداف انقلاب را عزت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران می دانند.

 

ریس جمهوری با اشاره به دو مناسبت روز ارتش در ۲۹ فروردین ۵۸ و روز جمهوری اسلامی ایران به فرمان امام تصریح کرد: در طی این ۴۰ سال ارتش همواره در کنار ولایت و مردم برای پاسداری از تمامیت ارضی و استقلال کشور و نظام اسلامی فداکاری کرده است.

 

در خبرگزاری شبستان بیشتر بخوانید: تلاش سپاه و ارتش دست تروریست در کشورهای دیگر را کوتاه کرد

 

بنابراین گزارش، تجهیزات نیروی زمینی از مقابل جایگاه در جوار حرم امام خمینی به نمایش درآمدند. این تجهیزات عبارتند از خودروی تجسسی میکروبی و هسته  NBC, تانک ذوالفقار ۳، خودروی توپ کش کیان، خودرو مین ریز محمول ۸×۸ توپ ۷۶ اتوماسیون شده ،تیربار محرم،  تک تیرانداز شاهر، تانک اسکورپین مجهز به استب لاریزه و خودرو بدون سرنشینی نذیر است. همچنین قرارگاه پدافند هوایی ارتش نیز در رژه ۲۹ فروردین امسال با نمایش سامانه موشکی اس ۳۰۰، صیاد ۲ و صیاد ۳ و همچنین رادار‌های ارتفاع بلند و کوتاه و سیستم‌های جنگ الکترونیک حضور داشت. برای نخستین بار در مراسم رژه امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران جنگنده‌های بومی صاعقه و کوثر از فراز جایگاه ویژه رژه پرواز کردند. رژه تمرینی این جنگنده ها در پایگاه هوایی شهید لشکری مهرآباد برگزار شده است.

 

این گزارش می افزاید: در این روز یگان های محمول و پیاده نیروی هوایی ارتش همراه با تجهیزان از مقابل مرقد امام (ره) رژه رفتند این تجهیزات عبارتند از خودر فرمانده سیاری، سامانه ارتباطی وی ار سی، پست فرماندهی سیار، پدافند عیر عامل، طراحی و ساخت ایجاد متراکم دود، بمب هوشمند هدایت شونده قاصد، موشک کروز هدایت شونده الکترو اپتیکی با برد بالای ۱۰۰ کیلومتر.

 

از دیگر تجهیزات به نمایش درآمده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در رژه روز ارتش می توان به موشک هدایت شونده اوپتیکی قدر، موشک هدایت شکنده زوبینف موشک هوا به سطح برد بلند قادرف موشک هوشمند قائم، بمب هوشمند ۲۰۰ خزار پندی پاد لیزری، موشک لیزری عصر ۶۷،‌ موشک هوا به هوای فکور ۹۰، موشک هوا به سطح نصر، تسلیحات هواپایه بهینه شده، سامانه سحاب، قطعات تولید شده جنگنده کوثر و پهپاد کمان ۱۲ اشاره کرد.

 

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی نیز در رژه امروز ارتش تجهیزات خود را به نمایش گذاشتند که این تجهیزات شامل ازدر الکترکی و مین چسبان، اژدر والفجر، ازدر مارک ۴۶،‌ ازدر اکسیژنی، قایق رعد، شناور هجومی شهاب، قایق ریب، موشک برد بلند نور، سامانه رادار پرتاب موشک نور، سامانه خوداتکا نصر ساحلی و توپ فجر ۷۶ و ۲۷ هستند.

 

در رژه سراسری ۲۹ فروردین امسال، جنگنده بمب‌افکن‌های صاعقه، کوثر، میگ ۲۹، اف۴، اف۱۴ و همچنین هواپیماهای سوخت‌رسان ۷۴۷ و ۷۰۷ از پایگاه‌های تبریز، مهرآباد، همدان و اصفهان به پرواز درآمدند.

 

همچنین در مراسم رژه امروز بیش از ۵۰ فروند بالگرد ۲۱۴، کبرا و شنوک هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران از فراز جایگاه مراسم رژه عبور کردند. پس از عبور این بالگردها، یک فروند بالگرد ۲۱۴ منقش به پرچم جمهوری اسلامی ایران نیز از فراز جایگاه مراسم رژه عبور کرد.  جنگنده تمام ایرانی کوثر نیز که مرداد ماه سال گذشته رونمایی شد با پرواز بر فراز جایگاه مراسم حرکات نمایشی را اجرا کرد. هواپیمای سوخت‌رسان ۷۴۷ ارتش نیز عملیات سوخت‌گیری هوایی جنگنده‌ بمب‌افکن‌ها را بر فراز مرقد امام اجرا کردند.

در ادامه مراسم امروز تجهیزات نیروی زمینی ارتش شامل خودرو جیپ سفیر، خودرو حامل نفر بر فرماندهی، نفر بر تجسسی شیمایی کاشف، خودرو حامل نفر بر سداد، خودرو حامل نفر بر حیدر، خودرو حامل نفر بر ۲ زیست، خودرو حامل امی پی ۲، خودرو حامل تفنگ تک تیر انداز شاهر، خودرو رنجر مجهر ره اسلحه اخگر،‌ خودرو مجهر به سامانه انتشار دود، یگان واکنش سریع تویوتاهارد تاپ، لانچر موشک سهند سهیل ۲،‌ ربات موشک انداز نذیر، ودرو سفیر مجهر به توپ ۲۳ میلی متری زوبین، جیپ سفیر، یگان حافظ صلح، تانگ شنیدار ذوالفقار ۳، تانک شنیدار صیاد به نمایش در آمدند.

 

از دیگر تجهیزات رونمایی شده در این روز می توان به تانک تیام، تانک ذوالفقار، خودرو کیان ۵۰۰ حامل تانک چیفتن بهینه سازی شده، خودو مجهز به توپ ۵۷ میلی متری بهمن، خودرو کرار با توپ ۱۲۲ میلی متریف توپ ۱۳۰ میلی متری
خودرو ۶ در ۶ کیان کشنده توپ ۱۵۵ میلی متری، توپ ۱۵۵ میلی متری خود کششی، خودرو و توپ ۱۷۵ میلی متری خود کششی، توپ ۲۰۳ میلی متری، موشک انداز فجر ۵، موشک انداز نازعات ان ۶ و ان ۱۰، سکو پرتاپ موشک زلزال، توپ ۲۳ میلی متری صد هوایی، تجهیزات عملیات روانی، سایت دیدبانی و و کنترل مرزی، شیلتر مخابراتی، سامانه های ارتباطی و سامانهجهت یاب افاق، سامانه جمرف سامانه الینت اشاره کرد.

 

همچنین در ادامه این مراسم پدافند هوایی ارتش نیز تجهیزات خود را به نمایش گذاشت این تجهیزات عبارتند از سامانه موشکی اس ۳۰۰ به همراه متعلقات، سامانه پدافند هوایی اس ۲۰۰، سامانه پدافند هوایی تلاش و ادوات مربوطه
موشک صیاد ۲ و صیاد ۳، سامانه تاکتیکی مرصاد، رادار پسیو افتاباز، پروژه یاور، سامانه سراج، رادار اسکایگارد، توپ هائل، رادار معراج ۴، سامانه صادق سه، سامانه مجید و رادار های کاوش و ارش.

 

این گزارش می افزاید: در حاشیه این مراسم امیر سرتیپ «کیومرث‌ حیدری» در جمع خبرنگاران گفت: ارتش با تاکید بر اینکه باید روی پای خود بایستد آماده است تا خطری مو‌جودیت نظام جمهوری اسلامی را تهدید کند، در مقام پاسخگویی قاطع عمل کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: به لطف خدا تاکنون هیچ خطری امنیت کشور ما را تهدید نمی کند با این وجود نیروهای ارتش در نهایت آمادگی هستند.

 

امیر حیدری اظهار کرد: نیروی زمینی هم در آمادگی به سر می برد و خدا را شاکر هستیم که در محضر مقام رهبری به چنین آمادگی دست یافته ایم.


 در خبرگزاری شبستان بیشتر بخوانید: رونمایی از دستاوردهای جدید نیروی زمینی در آینده نزدیک

همچنین امیر دریادار «حسین خانزادی» نیز در حاشیه مراسم رژه روز ارتش در جمع خبرنگاران در مورد موضوع اخير آمريكايي ها عليه سپاه پاسداران گفت: بايد تاكيد كنيم كه نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران يك مجموعه يك پارچه هستند و در زمين، هوا و دريا هيچ تفكيكي بين آنها نيست و دوشادوش هم تلاش مي كنند منافع جمهوري اسلامي ايران را در مناطق مختلف تامين و امنيت را هم براي جمهوري اسلامي ايران و هم منطقه ايجاد كنند.

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: درباره آمادگی نیروی دریایی ارتش برای پاسخ به تهدیدات امادگی کامل دارد. مناطق دريايي تحت حاكميت جمهوري اسلامي ايران از چنان استحكام و امنيت پايداري برخوردار است كه دشمن حتي نمی توانند تصور تهديد را عليه آن داشته باشد.

 

در خبرگزاری شبستان بیشتر بخوانید: برگزاری رزمایش کشورهای حاشیه خلیج فارس با محوریت نیروی دریایی ایران

امیر سرتیپ خلبان «عزیز نصیرزاده» نیز در حاشیه مراسم رژه روز ارتش در جمع خبرنگاران و در مورد حرکات نمایشی جنگنده تمام ایرانی کوثر در مراسم امروز (۲۹ فروردین) گفت: امروز نمایش بسیار خوبی را از جنگنده کوثر دیدیم. نمایش امروز کوثر، هم توان آموزشی بالای ما در پرورش خلبانان متبحر با قدرت مانور بالا را نشان داد و هم توان مثال‌زدنی مهندسین صنعتی ما در ساخت هواپیمای جنگنده را نشان داد.

 

فرمانده نیروی هوایی ارتش افزود: ان‌شاالله امسال که به نام «رونق تولید» نامگذاری شده است، تعداد هواپیمای بیشتری از نوع کوثر را تولید خواهیم کرد و امیدواریم در رژه سال آینده تعداد بیشتری از این جنگنده شرکت کنند.

 

امیر نصیرزاده گفت: خیلی از قابلیت‌های جنگنده کوثر در میدان رژه امروز قابل نمایش نبود، اگر امروز شرایط و فضا مناسب‌تر بود و موانع زمینی کمتری وجود داشت، امکان نمایش‌های فوق‌العاده‌تری از جنگنده کوثر در مراسم رژه امروز وجود داشت.

 

در خبرگزاری شبستان بیشتر بخوانید: تعداد بیشتری از هواپیمای کوثر تولید می کنیم

 

گفتنی است: مراسم رژه روز ارتش در استانهای گرگان، لرستان، خوزستان به دلیل سیل، مراسم رژه این روز در قالب خدمت رسانی به هموطنان برگزار شد./

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان روز ارتش رژه روز ارتش ارتش سیل خبرگزاری خسارت سیل شبستان کمک به سیل زدگان اردبیل رژه روز ارتش روز ارتش ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۹۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین اجلاسیه شهدای ارتش استان در گچساران


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، این اجلاسیه فردا پنجشنبه ۶ اردیبهشت ساعت ۹ صبح در سالن آموزش و پروش با حضور فرمانده کل ارتش ومسئولان استانی و شهرستانی، خانواده معظم شهدا و مردم برگزار می‌شود.
این اجلاسیه در راستای دومین کنگره شهدای استان برگزار می‌شود.
سخنران این مراسم امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران است.
مداحی، اجرای نمایش، پخش تیزر و کلیپ و اجرای سرود از برنامه‌های این اجلاسیه است.
در آستانه برگزاری این اجلاسیه نمایشگاهی از دست آورد‌های ارتش در گچساران برپا شده است.
در این نمایشگاه بخشی از ادوات و تجهیزات ارتش جمهوری اسبلامی ایران شامل انواع سلا‌های سبک و سنگین، انوع دوربین‌های دید در شب، تجهیزات الکترونیک و انواع موشک در معرض دید عموم قرار گرفته است.
این نمایشگاه تا ۶ اردیبهشت در دو نوبت صبح و عصر در محل برپایی اجلاسیه شهدای ارتش استان در سالن آموزش و پرورش گچساران دایر است.

دیگر خبرها

  • اولین اجلاسیه شهدای ارتش استان در گچساران
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود
  • برگزاری همایش جهاد تبیین در شهرکرد
  • رونمایی از تصویر سازی گرافیکی میرمهنای بندر ریگی در بوشهر
  • برگزاری نخستین تشکل معلم محور در فارس
  • برگزاری کنفرانس هوش مصنوعی در بوشهر+ تصویر
  • رونمایی از دستاوردهای جدید صنعت هسته‌ای
  • از یافته‌های نوین رادیو دارویی در تراز جهانی رونمایی می‌شود
  • دستاوردهای جدید صنعت هسته‌ای به‌زودی رونمایی می‌شود