Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@06:12:44 GMT

بانک مرکزی کره جنوبی نرخ سود را اعلام کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۹۱۸۴

بانک مرکزی کره جنوبی نرخ سود را اعلام کرد

بانک مرکزی کره جنوبی به دلیل نگرانی از شرایط اقتصادی این کشور نرخ سود را بدون تغییر ۱.۷۵ درصد حفظ کرد.

به گزارش ایبِنا به نقل از بلومبرگ انگلیسی، بانک مرکزی کره جنوبی به دلیل کاهش صادرات و عمیق تر شدن نگرانی در مورد چشم انداز رشد اقتصادی این کشور و همچنین افزایش ضعیف تورم، نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در همین حال، بانک مرکزی کره جنوبی نرخ سود بازخرید ۷ روزه را ۱.۷۵ درصد اعلام کرد که پیش از این توسط کارشناسان اقتصادی بلومبرگ پیش بینی شده بود. البته این نرخ سود از رقم پایین ۱.۲۵ درصد به ۱.۵ درصد در سال ۲۰۱۷ میلادی و ۱.۷۵ درصد در سال ۲۰۱۸ میلادی افزایش پیدا کرده بود.

در اوایل ماه جاری میلادی «لیی یئول» رییس بانک مرکزی کره جنوبی نسبت به رشد اقتصادی آهسته و افزایش ریسک ها ابراز نگرانی کرده بود و اعلام کرد که زمان کاهش نرخ بهره فرا نرسیده است. همچنین بیشتر کارشناسان اقتصادی تغییری را در نرخ سود کره جنوبی در سال جاری میلادی نمی بینند.  

به گفته تحلیل گر اوراق بهادر سرمایه گذاری «اوگین» کره جنوبی هرگونه تغییر در موضع سیاست دولت تحت دو شرایط انجام می گیرد؛ نخست بازنگری بانک مرکزی در پیش بینی رشد اقتصادی و دوم به برطرف شدن نگرانی ها از عدم توازن مالی که البته هر دو آنها غیر ممکن به نظر می رسد.  

بانک مرکزی کره جنوبی پیش بینی از رشد اقتصادی و تورم این کشور را در سال ۲۰۱۹ میلادی به ترتیب به ۲.۶ درصد و ۱.۴ درصد کاهش داد. بر پایه این گزارش، قیمت مصرف کننده در کره جنوبی در ماه مارس سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۰.۴ درصد افزایش پیدا کرد که کمترین رشد سرعت از جولای سال ۲۰۱۶ میلادی به بعد محسوب می شود و کمتر از رقم هدف گذاری شده ۲ درصد بانک مرکزی کره جنوبی است.

دولت کره جنوبی در حال برنامه ریزی به منظور بودجه اضافی ۷ تریلیون وون (۶.۱ میلیارد دلاری) در سال جاری میلادی برای کمک به اقتصاد این کشور است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: بانک مرکزی کره جنوبی نرخ سود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۹۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۹ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان جنوبی جذب شد

سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی از جذب ۴۹ درصدی تسهیلات تبصره ۱۸ در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مهدی جعفری امروز در کارگروه تبصره 18 قانون بودجه استان اظهار داشت: حفظ و ارتقای واحدهای تولیدی موجود، احیا و بازگردان واحدهای راکد و غیرفعال به چرخه تولید و جذب و سرمایه‌گذاری جدید از اولویت‌های کاری حوزه اقتصادی استان است.

وی افزود: در زمینه پرداخت اعتبارات تبصره 18 نیز اولویت نخست ما مبنی بر انتفاع اقتصادی و اشتغال بیشتر مردم در اجرای طرح‌های بالادستی در استان است. اجرای طرح‌های ملی با هدف سهم اشتغال در خراسان جنوبی در اولویت دوم برنامه‌های اقتصادی استان است.

سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی از جذب 49 درصدی تسهیلات تبصره 18 در استان خبر داد و افزود: براساس هدف‌گذاری‌های صورت گرفته برای جلسه آینده کارگروه، جهشی را در جذب اعتبارات تبصره 18 خواهیم داشت. برای هر بانک میزان پرداخت و تعداد طرح‌ها مشخص شده است.

جعفری با یادآوری اینکه یک هزار و 136 میلیارد تومان از محل بند الف تبصره 18 قانون بودجه 1401 به استان تخصیص یافته، گفت: احتمالاً اعتبارات ملی تبصره 18 در اردیبهشت ماه شناور خواهد شد، لذا باید استان حداکثر بهره‌برداری و جذب را از اعتبارات ملی داشته باشد و کم‌کاری در این زمینه قابل پذیرش نیست.

وی با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید نظارت مستمر بر روند پرداخت تسهیلات تبصره 18 داشته باشند، ادامه داد: کارگروه رصد و پایش علل عدم جذب طرح‌ها در بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان به ریاست مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/252/

دیگر خبرها

  • تامین آب پایدار درمناطق بلوچستان جنوبی و مرکزی
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی
  • علل عدم جذب تسهیلات طرح‌ها در بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی از این پس پایش می‌شود
  • ۴۹ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان جنوبی جذب شد
  • بانک مرکزی پدر تولید و تولیدکننده را درآورده است؛ به داد بخش خصوصی برسید!
  • انتشار اوراق سپرده خاص به کنترل انتظارات تورمی منجر شد
  • اشتباه در راهبرد بانک مرکزی؛ رئیس کل بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسد | رابطه زایش تورم و نرخ دلار چگونه است؟
  • راهبرد بانک مرکزی اشتباه است / زایش چهار درصد تورم با افزایش ۱۰ درصدی قیمت دلار
  • زایش ۴ درصد تورم با افزایش ۱۰ درصدی قیمت دلار
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی / احتمال اصلاح نرخ دلار