Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@22:16:40 GMT

سه میلیارد ریال صنایع دستی در استان مرکزی به فروش رفت

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۹۱۹۶

سه میلیارد ریال صنایع دستی در استان مرکزی به فروش رفت

اراک - ایرنا - معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: مسافران نوروزی امسال سه میلیارد و 550 میلیون ریال انواع سوغات و صنایع دستی از این استان خرید کردند.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، «قاسم کاظمی» افزود: آثار فلزی، میناکاری، سفالی، مصنوعات چوبی، کپوبافی و مسگری از جمله صنایع دستی به فروش رفته در این مدت دراستان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: سه بازارچه صنایع دستی در شهرهای استان مرکزی به مجموع صنایع دستی استان افزوده شده است تا زمینه دسترسی علاقمندان به صنایع دستی به سهولت فراهم شود.
وی با بیان اینکه رونق بازار کار هنرمندان صنایع دستی همواره در اولویت های این اداره کل قرار گرفته است، اظهار داشت: اداره کل میراث فرهنگی استان همواره در تلاش است تا با هموارسازی فضای کسب و کار هنرمندان صنایع دستی، زمینه لازم را برای رشد اقتصادی و رونق تولید هنرمندان ایجاد کند.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: در سال جاری که رونق تولید در راس امور نهادهای دولتی و غیردولتی قرار گرفته است، برپایی نمایشگاه های صنایع دستی می تواند فرصت عرضه و فروش محصولات و ارتقای توانمندی های هنرمندان را فراهم کند.
کاظمی افزود: 99 نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی در نوروز 98 توسط اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی در شهرستان های استان دایر بود.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: هشت هزار و 170 گردشگر از نمایشگاه های صنایع دستی در نوروز امسال بازدید کردند.
کاظمی افزود: رونق فروش تولیدات صنایع دستی و توجه به این موضوع جزء برنامه های این اداره کل در سال جدید است که در تحقق اهداف شعار سال و فرمایش مقام معظم رهبری در مورد رونق تولید خواهد بود.
هشت هزار هنرمند صنایع دستی استان مرکزی در 110 رشته فعال هستند.
6991/3075

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ميراث فرهنگي فروش صنايع دستي استان مركزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۹۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرغامی: آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است/ حال مردم خوب است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز گزارشی که در جلسه دولت قرار دادم مورد تأیید همه وزرا و رئیس جمهور قرار گرفت، زیرا مردم دین دار هستند.

وی افزود: یک بخشی از جامعه تشخیص می‌دهد که به روزه داری بپردازند و سفر‌ها و گردشگری خود را به بعد از ماه مبارک رمضان موکول کنند.

ضرغامی گفت: وقتی مردم سفر می‌روند بالاخره در کنار همه مشکلاتی که دارند به گردشگری می‌پردازند نشان دهنده حال خوب مردم است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تأکید کرد: برخی از دستگاه آمار‌هایی ارائه می‌دهند که بسیار غلط است، همه آمار‌ها نشان دهنده افزایش گردشگری است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • ضرغامی: موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • ضرغامی: آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است/ حال مردم خوب است
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز