Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-19@23:03:04 GMT

توتال۱۰۰ میلیون یوروی برای بازسازی نوتردام می دهد

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۹۲۱۳

توتال۱۰۰ میلیون یوروی برای بازسازی نوتردام می دهد

بازسازی کلیسای نوتردام که بر اثر آتش‌سوزی به سختی آسیب دیده است هزینه گزافی را در بردارد. ثروتمندان فرانسوی تا کنون پذیرفته‌اند ۹۰۰ میلیون یورو از این هزینه را بپردازند. گفته می‌شود این رقم به یک میلیارد یورو خواهد رسید. توتال نیز ۱۰۰ میلیون یورو کمک می کند.

 

کلیسای نوتردام با قدمتی حدود ۸۵۰ سال یکی از مهم‌ترین و مشهورترین بناهای تاریخی فرانسه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عمارت که از سوی یونسکو به عنوان میراث فرهنگی جهانی به رسمیت شناخته شده است شامگاه ۲۶ فروردین (۱۵ آوریل) در جریان یک آتش‌سوزی مهیب طعمه حریق شد و به شدت آسیب دید.

 

با توجه به این‌که کلیسای نوتردام جزو املاک دولتی است و زیر پوشش شرکت بیمه‌ای قرار ندارد، در واقع دولت فرانسه باید هزینه بازسازی این عمارت را برعهده گیرد. اما ثروتمندان فرانسوی و بخش خصوصی تاکنون در اقدامی بی‌سابقه پذیرفته‌اند حدود ۹۰۰ میلیون یورو برای بازسازی و مرمت این اثر ارزشمند تاریخی در اختیار دولت قرار دهند. با توجه به افزایش میزان کمک‌ها انتظار می‌رود این رقم به یک میلیارد یورو برسد.

 

استفن برند، مجری شبکه تلویزیونی ام‌ارس فرانسه (RMC) که از سوی امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری این کشور مسئول جمع‌آوری اعانه برای بازسازی کلیسای نوتردام شده است، در برنامه روز چهارشنبه ۲۸ فروردین (۱۷ آوریل) اعلام کرد: «امروز صبح کمک‌ها به ۹۰۰ میلیون یورو رسید. فکر می‌کنم تا شب این رقم به بالاتر از یک میلیارد یورو برسد.»

 

برند در این برنامه تلویزیونی افزود: «تمام جهان در کنار ماست.» تا کنون کمک‌های مالی زیادی از سوی کشورهای زیادی برای بازسازی این عمارت تاریخی در قلب پاریس اهدا شده‌ است.

 

 

امانوئل مکرون وعده داده است که کلیسای نوتردام در طی ۵ سال به طور کامل بازسازی و مرمت شود. او اعلام کرد کمپینی را برای جمع‌آوری اعانه به راه خواهد انداخت.

 

مکرون در سخنرانی تلویزیونی‌اش در این باره گفت: «فرانسوی‌ها مردم بازسازی هستند.» او افزود: «در طول تاریخ ما شهرها، بنادر و کلیساهای زیادی را در فرانسه که بسیاری از آن‌ها در آتش سوخته و یا ویران شده بودند، از نو ساخته‌ایم.» 

 

در پی این آتش‌سوزی سقف و گنبد و یکی از برج‌های نوتردام به کلی  ویران شدند.

 

کمک مالی ثروتمندان و مردم فرانسه

 

آتش‌سوزی مهیب کلیسای نوتردام فرانسویان را تکان داد. هنوز شعله‌های آتش خاموش نشده بود که اخبار اعلام کمک‌ مالی مردم فرانسه از یک سو و ثروتمندان فرانسوی از سوی دیگر برای بازسازی سریع این بنای تاریخی منتشر شد.

 

بسیاری از کمک‌های مردمی در فرانسه به صورت ناشناس انجام گرفته است. وب‌سایتی در اینترنت تحت نام «پاریسی‌های ناشناس» کمک‌های نقدی مردم را به این منظور جمع‌آوری می‌کند. تا به حال هزاران یورو از این طریق برای بازسازی نوتردام جمع‌آوری شده است. نهادهای گوناگون این کشور نیز اعلام کرده‌اند کمک‌های نقدی خود را برای بازسازی این عمارت در اختیار مقامات دولتی قرار خواهند داد.

 

شهرداری پاریس اعلام کرد یک بودجه ۵۰ میلیونی برای بازسازی نوتردام اختصاص داده است. سازمان میراث فرهنگی فرانسه نیز حدود یک و نیم میلیون یورو از بودجه اضطراری خود را به این منظور پرداخت می‌کند. 

 

فرانسوا هانری پینو، مدیرعامل شرکت کرینگ، شرکت تولید‌کننده کالاهای لوکس «ایو سنت‌لوران» و شرکت مد «گوچی» همان روز دوشنبه در جریان آتش‌سوزی اعلام کرد ۱۰۰ میلیون یورو برای مرمت کلیسای نوتردام اختصاص می‌دهد. این اقدام شرکت کرینگ آغازی بود برای جمع‌آوری کمک‌های میلیونی ثروتمندان.

 

یک روز پس از آن خانواده برنارد آرنول و بتانکور، مالکان شرکت «ال‌وی ام اچ» اعلام کردند که ۲۰۰ میلیون یورو را برای بازسازی نوتردام پرداخت خواهند کرد.

 

شرکت لوازم آرایش «اوره‌آل» نیز بلافاصله اعلام کرد ۲۰۰ میلیون یورو برای بازسازی و مرمت این کلیسا کمک خواهد کرد. شرکت انرژی توتال نیز خبر کمک ۱۰۰ میلیون یورویی را منتشر کرد.

 

شرکت بیمه «کوروپاما» اعلام کرد ۱۳۰۰ درخت بلوط صد ساله را به کلیسای نوتردام هدیه می‌کند. این درخت‌ها از جنگل‌ها نرماندی که به این شرکت تعلق دارد به پاریس منتقل می‌شوند. البته پذیرش این هدیه با تردیدهایی از سوی کارشناسان مرمت آثار باستانی همراه بوده است.

 

سقف کلیسای نوتردام از تنه‌درخت‌های عظیم بلوط ساخته شده بود که به کلی در آتش از بین رفتند.

 

گفته می‌شود سالانه ۱۳ میلیون نفر گردشگر از عمارت به سبک گوتیگ کلیسای نوتردام دیدن می‌کنند. کلیسای نوتردام از سال ۱۹۹۱ میلادی (۲۸ سال پیش) از سوی یونسکو به عنوان میراث فرهنگی جهان به رسمت شناخته شده است. از چند ماه پیش بازسازی این کلیسا به دلیل برداشتن ترک‌هایی در ساختمان آن با بودجه‌ای بیش از ۱۱ میلیون یورو آغاز شده بود.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۹۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه ویژه گروه بازسازی اولدترافورد؛ ساخت ورزشگاه جدید در راس اهداف

منچستریونایتد تحت برند «اولدترافورد» به استادیومی جدید خواهد رفت. 

طرفداری | مقدمات ورود منچستریونایتد به یک ورزشگاه جدید و مدرن نهایی شده است. 

به گزارش اتلتیک؛ گروه ویژه بازسازی اولدترافورد اولین جلسه خودش را به ریاست لرد سباستین کو برگزار کرد. این گروه که به نمایندگی از سر جیم رتکلیف وظیفه انتقال منچستریونایتد به یک ورزشگاه جدید را دنبال می‌کنند، ساخت یک استادیوم جدید را به عنوان اولویت انتخاب کرده‌اند. لرد کو که همانند پروژه المپیک لندن وظیفه رهبری را برعهده گرفته، در این مورد در X نوشت:

دیروز، ریاست اولین نشست گروه ویژه بازسازی اولدترافورد را برعهده داشتم. هدف از این نشست، آغاز گفتگو در مورد چگونگی ساخت یک ورزشگاه فوتبال رده جهانی در شمال انگلستان بود که بتواند منافع اجتماعی و اقتصادی قابل توجهی برای منطقه به همراه داشته باشد. 

در بازی‌های المپیک لندن ۲۰۱۲، به طور مستقیم شاهد این موضوع بودم که چگونه ورزش می‌تواند محرک قدرتمندی برای بازسازی شهری باشد و از اینکه بخشی از این پروژه هستم، بسیار هیجان‌زده‌ام. این نشست، آغازگر فرآیندی با مشارکت ذی‌نفعان مختلف برای بررسی گزینه‌های توسعه‌ی ورزشگاه و محوطه‌ اطراف آن بود. ما در ابتدای این مسیر قرار داریم و هنوز زود است که بگوییم به کجا ختم خواهد شد. با این حال، در طول مسیر با هواداران و ساکنان محلی مشورت خواهیم کرد و همه را از روند پیشرفت کار مطلع خواهیم ساخت.

در این پروژه، اندی برنهم (شهردار شهر منچستر)، سارا تاد (رئیس شورای ترافورد) و گری نویل به عنوان چهره‌ای از درون باشگاه در این پروژه حضور خواهند داشت. در جلسه روز گذشته، چهار عضو شامل متخصصان تجاری و سرمایه‌گذاری شهر منچستر به این گروه ویژه پیوستند. کولت روچ و تام کراتی به عنوان نمایندگان رسمی منچستریونایتد و اینئوس همراه نام‌های مطرح شده بودند. 

پروژه رتکلیف تایید شد؛ منچستریونایتد به اولدترافورد جدید می‌رود!

از دست ندهید ????????????????????????

شب دلچسب عثمان دمبله مقابل تیم سابق اشک‌های ستاره نوجوان بارسلونا بعد از حذف حمله مجازی هواداران بارسلونا به آرائوخو: برو بایرن مونیخ! مایلی کهن: قلعه نویی بابت کلمه مردک شکایت کرده اما این که معنی بدی ندارد

دیگر خبرها

  • شجاعی جمله معروف کمالوند را بازسازی کرد
  • (ویدئو) بازسازی مرز زرباطیه (مهران) از سوی دولت عراق
  • غیرقابل دسترس ترین مکان عبادت روی سیاره زمین! (+عکس)
  • ۲۵ هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده تکمیل شدند
  • وقتی مرمت و بازسازی آب انبار قدیمی در یزد به فراموشی سپرده شد + فیلم
  • بازسازی اساسی پاسگاه‌های پلیس راه استان بوشهر
  • نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت: بقیع باید بازسازی شود
  • جلسه ویژه گروه بازسازی اولدترافورد؛ ساخت ورزشگاه جدید در راس اهداف
  • بازسازی قبور ائمه بقیع، مطالبه مسلمانان
  • بازسازی انهار کشاورزی شهرستان فومن با بیش از ۶ میلیارد تومان اعتبار