Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@16:14:25 GMT

زنان توانمند جامعه‌ای سالم را پرورش می‌دهند

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۹۲۸۰

زنان توانمند جامعه‌ای سالم را پرورش می‌دهند

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار مجیدرضا حسن‌زاده روز گذشته در سفر به تایباد و دیدار با اعضای اصلی کانون بانوی مرزنشین این شهرستان، اظهار کرد: حضور زنان در جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است، بانوان می‌توانند با توانمندی‌هایی که دارند هم‌پای مردان در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نقش زنان در ایجاد اشتغال پایدار افزود: حضور زنان تأثیر بسیاری در توسعه و افزایش کمی و کیفی نیروی انسانی دارند، همچنین توسعه اجتماعی و اقتصادی یک جامعه به نقش زنان در آن جامعه بستگی دارد و این گروه قادر هستند در تولید ملی نقش موثری داشته باشند.

سردار حسن‌زاده اقتصاد را یک رکن اصلی در جامعه معرفی کرد و گفت: یکی از عرصه‌هایی که دشمن برای ضربه‌زدن به نظام مقدس اسلام از آن استفاده می‌کنند، حوزه اقتصاد است. راه‌اندازی کانون بانوی مرزنشین در مناطق مرزی منشاء خیر و برکت بوده و با این اقدام زنان با حقوق اجتماعی خود بیشتر آشنا می‌شوند و راحت‌تر به توسعه اقتصادی منطقه کمک می‌کنند.

وی آسیب‌های اجتماعی را بسیار حائز اهمیت دانست و بیان کرد: بانوان ستون اصلی در خانواده به‌شمار می‌روند، اگر قابلیت‌های آنان در خانواده نمایان شود سبب جلوگیری از انحرافات و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌گردد.

سرپرست قرارگاه منطقه‌‌ای ثامن‌الائمه (ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخشی دیگر از سخنان خود به مردم‌یاری و توسعه فرهنگی اشاره کرد و افزود: هرچقدر در عرصه فرهنگی کار شود، بازهم کم است، مردم سرمایه‌های اصلی کشور به‌حساب می‌آیند. این کانون‌ها نوعی الگو برای اصلاح فرهنگ زندگی و غرب‌زدایی از روش زندگی‌های امروزی است.

حسن‎زاده در ادامه بیان کرد: امروز که موفقیتی دیگر از فعالیت‌های سپاه پاسداران را شاهد هستیم، می‎توان یاد سردار منصوری فرمانده قرارگاه منطقه‌‍‌ای ثامن‌الائمه (ع) در شمال شرق کشور را گرامی بداریم که 40 سال از عمرش را در راه مجاهدت و خدمت به نظام جمهوری اسلامی سپری کرد و وی هم مهاجر و مجاهد فی سبیل الله بود.

سردار حسن‌زاده اظهار کرد: دشمنان هر روز به دنبال توطئه علیه این نظام هستند، اما تا زمانی که این انقلاب، خانواده معظم شهدا، ایثارگران، بسیجیان و افراد مجاهد را دارد همیشه بیمه است و بر افتخارات نظام افزوده می‌شود.

وی افزود: اگر امروز موفقیت می‌خواهیم باید روش و سیره زندگی را با اخلاص همراه کنیم، هر اقدامی را برای خدا انجام دهیم و به طور قطع به نتیجه می‌رسیم همان‌طور که تاکنون به نتیجه رسیده‌ایم، اما برای نیل به هدف نیازمند ایمان و توکل الهی هستیم.

امروز پس از گذشت یک‌سال و نیم از راه‌اندازی کانون بانوی مرزنشین در تایباد پایگاه این کانون به بهره‌برداری رسید و در ماه رمضان با حضور مسئولین استانی و شهرستانی رسما افتتاح خواهد شد. بحث‌های بصیرتی، خدمات رسانی به مردم نیازمند، شناسایی آسیب‌ها، مهارت آموزی و... از مهمترین اهداف این کانون است.

انتهای پیام

 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی شهرستان ها سردار حسن زاده نقش بانوان آسیب های اجتماعی تایباد قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۹۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماشاخانه سیار کانون میهمان کودکان و نوجوانان خرم آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، تماشاخانه سیارکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از روز پنجشنبه ۳۰ فروردین تا یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ به مدت ۴ روز با اجرای بیش از ۱۰ برنامه میهمان کودکان و نوجوانان مناطق کم برخوردار شهرستان خرم آباد خواهد بود.
تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری با هدف ایجاد شور و نشاط در میان کودکان و نوجوانان در تمام طول سال به شهر‌ها و مناطق مختلف کشور سفر می‌کند. 
در این سفر تماشاخانه سیار کانون در محله‌های: پاچنار، بوستان آبشار طلایی، جهانگیر آباد، تپه ماسور، اسبستان، پشته مطهری، فلک الدین، میدان تیر، شمشیرآباد و کوی علی آباد، گل سفید، پشت بازار، اسدآبادی و کرگانه به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

دیگر خبرها

  • وجود ۳۷۰ هزار دانش‌آموز در استان کرمانشاه
  • طرح «هرکلاس، یک قفسه کتاب» در مدارس کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد
  • گفتمان سازی برای محوری شدن مدارس در جامعه
  • نقش مهم کانون پرورش فکری در مناسبت‌های فرهنگی
  • صداوسیما بازوی توانمند توسعه کیش
  • داوری ۲۱۰ اثر در جشنواره نیایش درختان
  • کانون پرورش فکری، دوستدار کودکان و نوجوانان محلات حاشیه‌نشین
  • نقش مردم در همراهی با پلیس در طرح عفاف و حجاب برجسته است
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان کودکان و نوجوانان خرم آباد
  • جای‌گذاری ۴۵ قفسه کتاب کانون پرورش فکری در مدارس ۱۰ استان