Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@12:30:41 GMT

88246 کیلوگرم فرآورده دامی غیربهداشتی در مرکزی کشف شد

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۹۴۳۸

88246 کیلوگرم فرآورده دامی غیربهداشتی در مرکزی کشف شد

اراک - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: 88 هزار و 246 کیلوگرم فرآورده های خام دامی غیر بهداشتی و غیرقابل مصرف، سال گذشته در این استان جمع آوری، ضبط و معدوم شد.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی «محسن شانقی» افزود: این فرآورده ها در جریان 86 هزار و 998 مورد بازدید و 2 هزار و 506 مورد نمونه برداری از مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه مواد غذایی از جمله فروشگاه های گوشت قرمز و سفید، رستوران ها، غذاخوری ها، کارگاه های بسته بندی و فروشگاه های مواد خام دامی کشف و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در جریان این بازدید ها تعداد 281 نفر متخلف بهداشت عمومی در استان مرکزی به مراجع قضایی معرفی شدند.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی بیان کرد: بازرسی از واحدهای تولید، نگهداری و عرضه محصولات خام دامی در راستای نظارت بهداشتی بر فرآورده های خام دامی از جمله گوشت قرمز، گوشت سفید (مرغ و ماهی)، شیر، تخم مرغ، عسل و با هدف تضمین سلامت و امنیت مواد غذایی در جامعه انجام می شود.
شانقی از تولید 66 هزار و 151 تن گوشت سفید و قرمز سال گذشته قابل مصرف برای انسان درکشتارگاه های دام و طیور استان خبر داد گفت: هفت هزار و 996 تن گوشت قرمز در این مدت با کشتار 164 هزار و 518 راس دام سبک و سنگین در کشتارگاه های دام استان استحصال شده است.
وی ادامه داد: 24 میلیون و 833 هزار قطعه طیور سال گذشته در کشتارهای طیور استان کشتار شد که مقدار 58 هزار و 154 تن گوشت مرغ از کشتار این طیور استحصال شده است.
شانقی افزود: اداره کل دامپزشکی استان مرکزی از طریق شماره گزارش مردمی 1512 آماده دریافت گزارشات درخصوص مسائل بهداشت مواد غذایی خام دامی است.
استان مرکزی با 12 شهرستان و یکهزار و 539 روستا، دارای 899 واحد پرورش طیور، 491 واحد گاوداری صنعتی و 191 واحد کارگاه پرورش آبزیان است.
1955/3075

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد دامپزشكي كشف فرآورده غير بهداشتي استان مركزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۹۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی طرح تحقیقاتی و تولیدی پرورش طیور در دانشگاه ملی ملایر 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، مدیر گروه رشته علوم دامی دانشگاه ملی ملایر گفت: این طرح در دانشگاه و با هدف آموزشی و تحقیقاتی راه اندازی شده است.

سعید خلجی افزود: سالن تحقیقاتی پرورش طیور گروه علوم دامی دانشگاه ملایر مجهز به قفس‌های باطری شکل به ظرفیت هزار قطعه جوجه گوشتی، ۴۵۰ قطعه مرغ تخمگذار و ۲۴۰ قطعه مرغ مادر در هر دوره پرورش است.

او تصریح کرد: قابلیت اجرای طرح‌های مختلف آزمایشی این سالن در طیور گوشتی، تخمگذار و مادر، کبک و بلدرچین است و مجهز به قفس‌های باطری سه طبقه دارای آبخوری نیپل و دانخوری تراف با قابلیت تنظیم ارتفاع، منبع آب جهت اندازه‌گیری مصرف آب و سینی‌های جمع‌آوری فضولات گالوانیزه است.

مدیر گروه رشته علوم دامی دانشگاه ملی ملایر گفت: از قابلیت‌های این سالن امکان انجام انواع آزمایش‌های مربوط به تعیین نیاز مواد مغذی مورد نیاز طیور همچون پروتئین، اسید‌های آمینه، مواد معدنی و ویتامین‌ها و نیز انجام آزمایش‌های مربوط به اندازه‌گیری قابلیت هضم مواد خوراکی و ابقاء مواد مغذی است.
سعید خلجی افزود: سیستم نور سالن از طریق لامپ‌های LED تعبیه شده در ارتفاع مختلف بوده، به نحوی که نور بطور یکنواخت در بین طبقه‌های مختلف قفس‌ها روشنایی ایجاد کند.

او تصریح کرد: سیستم تهویه سالن شامل ۲ عدد فن ۹۰ جهت تخلیه هوا و یک عدد فن ۳۰ برای گردش هوای بین طبقات قفس است و بسته به سن جوجه‌ها توسط تایمر تعبیه شده روشن و خاموش می‌شود.

مدیر گروه رشته علوم دامی دانشگاه ملایر گفت: از مزایای این سالن امکان انجام طرح‌های تحقیقاتی مورد نیاز صنعت طیور با دقت و صحت بالا است و نتایج و داده‌های بدست آمده از آزمایش‌های صورت گرفته بر روی طیور مختلف در این سالن می‌تواند در مزارع تجاری سطح کشور مورد استفاده قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد
  • راه اندازی طرح تحقیقاتی و تولیدی پرورش طیور در دانشگاه ملی ملایر 
  • معدوم سازی ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در اهواز
  • صادرات ۲۹ قلم فرآورده دامی از استان البرز
  • کشف هشت هزار کیلو گرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در البرز
  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در البرز معدوم شد
  • تخلف یک کشتارگاه طیور در استان کرمانشاه
  • معدوم سازی ۳۸۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در آستارا