Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-28@20:53:22 GMT

درمان های خانگی که هر پدر و مادری باید بلد باشند

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۹۴۸۱

درمان های خانگی که هر پدر و مادری باید بلد باشند

  بسیاری از روش‌های خانگی وجود دارد که می‌تواند درد، ناراحتی و رنج ناشی از مشکلات پیش آمده برای کودکان را کاهش دهد. گرچه این راه کار‌ها درمان قطعی و ۱۰۰ درصدی نیستند، اما تا حد زیادی برای رفع مشکلات سلامتی موثر خواهند بود.

در این مطلب با برخی از این راهکار‌ها آشنا می‌شویم:‌

عسل

گلو درد را می‌توان با درمان‌های خانگی تسکین داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشریه Reader’s Digest توصیه می‌کند برای درمان گلودرد، پیش از خواب به کودک یک قاشق عسل بدهید. البته توجه داتشه باشید که عسل برای نوزادان زیر یک سال ممنوع است. حل کردن عسل در آب گرم نیز می‌تواند برای درمان گلو درد هم برای ک. دکان مفید باشد و هم برای بزرگسالان.

سیر

سبر خواص ضد میکروبی دارد. آزمایشات پزشکی متعددی نشان می‌دهد که سیر توانایی مبارزه با میکروگانیسم‌ها را دارد که باعث عفونت‌های معمول و نادر از حمله سرماخوردگی می‌شود. Healthline به مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۱ اشاره می‌کند و می‌نویسد که عصاره سیر با باکتری‌ها مبارزه می‌کند؛ بنابراین با خیساندن سیر له شده در کمی روغن زیتون می‌توانید این عصاره را تهیه و از آن برای درمان بیماری‌هایی مثل سرماخوردگی استفاده کنید.

جو دوسر

جودوسر می‌تواند خارشة التهاب و سوزش ناشی از آبله‌ها در بیماری آبله مرغان را تا حد زیادی کاهش دهد. Healthline می‌نویسد خیساندن جودوسر در آب و استفاده از آن به عنوان یک ماسک بر روی آبله‌ها در کاهش خارش و سوزش پوست بسیار موثر است. مطالعاتی در سال ۲۰۱۵، ۲۰۱۲ و حتی ۲۰۰۷ انجام شده که نشان می‌دهد جودوسر دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و مرطوب کنندگی زیادی دارد و می‌تواند برای رفع خشکی پوست مفید باشد.

ماست

دهان شویه‌ها برای از بین بردن بوی بد دهان مفید هستند. اما مطالعه جدیدی نشان می‌دهد که ماست نیز با خواص پروبیوتیکی خود می‌تواند سیستم گوارش را تجریک کند و به این ترتیب باعث از بین رفتن بوی بدن دهان شود.

شکر

یکی از راهکار‌های درمان سکسکه شکر است. یک قاشق چای خوری شکر می‌تواند با تغییر ریتم تنفس، سکسکه را متوقف کند. به طور مشابه، یک قاشق چای خوری کره بادام زمینی یا عسل نیز می‌تواند همین تاثیر را داشته باشد.

دهانشویه

داشتن یک دهانشویه در منزل برای همه اعضای خانواده مفید است. از رفع بوی بد دهان کرفته تا درمان تاول ها. می‌توانید دهانشویه را که قدرت ضد عفونی کنندگی دارد روزی دو بار بروی تاول‌ها بزنید تا هر چه سریع‌تر خشک شوند و بهبود یابند.

جوش شیرین

برای درمان جای گزش حشرات که در فصل تابستان معمول است از جوش شیرین استفاده کنید. خارش، سوزش و التهاب ناشی از گزش و نیش حشرات به کمک یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و آب تسکین می‌یابد. پس از استفاده از این ماسک، محل گزش را با آب فراوان شست و شو دهید. این عمل را تا از بین رفتن کامل اثر گزش ادامه دهید.   منبع: بهداشت نیوز  

منبع: پارسینه

کلیدواژه: درمان خانگی جوش شیرین خانه داری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۹۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص مصرف برخی دمنوش‌های مفید در ماه مبارک رمضان

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی دکتر مجید قربانی نهوجی، عضو هیات علمی این پژوهشکده با بیان اینکه در ایام ماه مبارک رمضان بسیاری از افراد به دنبال نوشیدنی‌هایی برای رفع عطش هستند، اظهار کرد: در این ماه گنجاندن نوشیدنی‌های طبیعی و دمنوش‌های گیاهی در سفره‌های افطار بهترین گزینه برای روزه‌داران است، زیرا روزه‌داران با نوشیدن این دمنوش‌ها می‌توانند ضمن آن که توانایی بدن‌شان را در طول روز افزایش دهند، مقاومت بدن خود را تضمین می‌کند.

این عضو هیات علمی توصیه کرد: خاکشیر، کاسنی، به‌لیمو، بادرنجبویه و چای سبز در ماه مبارک رمضان را می‌توان به صورت دمنوش برای رفع نیاز بدن استفاده کرد. 

وی با بیان اینکه از خوردن آبیمو و نوشیدنی‌های گازدار در فاصله افطار تا سحر بپرهیزید، ادامه داد: دمنوش و عرق کاسنی یکی از بهترین عرقیات برای کاهش دمای بدن است، علاوه بر آن می‌تواند باعث مقاومت بدن در برابر گرما باشد. 

وی اضافه کرد: با نوشیدن این عرق عملکرد معده و اندام گوارشی نیز بهتر می‌شود. می‌توانید یک یا ۲ استکان از آن را در فاصله افطار تا سحر بنوشید. اما توجه داشته باشید اگر فشار خون‌تان پایین است آن را با شکر یا گلاب مخلوط کرده و سپس استفاده کنید.

وی با تاکید بر اینکه دمنوش نعناع برای بهبود اختلال سیستم گوارشی و نفخ بسیار مؤثر است، اذعان کرد: به همین دلیل مصرف آن در ماه رمضان که معده برای مدت طولانی خالی است، توصیه می‌شود. علاوه بر آن از کاهش بوی بد دهان و همچنین کاهش دمای بدن نیز استفاده می‌شود. 

قربانی با بیان اینکه از چای سبز به‌عنوان تب‌بر و برای رفع گرمازدگی استفاده می‌شود، مصرف آن را در ایام ماه رمضان توصیه و افزود: علاوه بر آن این دمنوش گیاهی از عطش می‌کاهد و باعث تولید عرق بیشتر در بدن و خنک شدن آن می‌شود. در ایام ماه رمضان به‌دلیل خالی بودن معده، ممکن است دچار بوی بد دهان شوید. چای سبز برای از بین بردن باکتری‌های دهان مفید بوده و باعث خوشبو شدن آن می‌شود. روزه‌داران توجه داشته باشند که اگر فشار خون پایینی دارید بهتر است این چای را همراه با عسل بنوشند.

وی همچنین خوردن دمنوش بابونه وعرق بهارنارنج را در ایام ماه رمضان توصیه و خاطرنشان کرد: بابونه یک گیاه با خاصیت ضدالتهابی است به همین دلیل برای جلوگیری از گرگرفتگی و عطش در روزهای ماه رمضان می‌توانید از آن استفاده کنید. علاوه بر آن، به تسکین ورم معده کمک کرده و عملکرد کبد را بهبود می‌بخشد؛ این گیاه خاصیت خواب‌آوری و آرام‌کننده اعصاب هم دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • «شرودر» دوستی با پوتین را مفید دانست
  • کشاورزی ارگانیک؛ مفید یا مضر؟
  • آموزش شیرینی‌پزی / طرز تهیه حلوا زنجبیلی تبریز با مواد بسیار ساده
  • راهکار‌های ساده خانگی درمان مشکلات روده در طب سنتی + فیلم
  • بهترین زمان آموزش زبان دوم برای کودکان چه سنی است؟
  • چرا تصمیمات سال نو خیلی زود به بن‌بست می‌خورد؟/ چند راهکار مفید
  • راه‌های افزایش طول عمر باتری موبایل
  • آیا توصیه به «شمارش گوسفند» برای بی‌خوابی واقعا مفید است؟
  • مواد غذایی مفید برای آسم و تنگی نفس
  • خواص مصرف برخی دمنوش‌های مفید در ماه مبارک رمضان