Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@04:11:42 GMT

راه سیل را با اقدامات پیشگیرانه سد کردیم

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۹۵۰۷

راه سیل را با اقدامات پیشگیرانه سد کردیم

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام با اشاره به اینکه 19 هزار واحد مسکونی و 300 نقطه به طول یک هزار و 200 از راه های ارتباطی استان در جریان سیل اخیر خسارت و آسیب دیدند، گفت: راه سیل را با اقدامات پیشگیرانه سد کردیم.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز پنجشنبه در دیدار با معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی وزارت و رئیس هیات مدیره و مدیر عامل بانک توسعه تعاون از پیشگیری بعنوان مهم ترین اصل مدیریت بحران یاد کرد و افزود: با تمهیدات پیشگیرانه راه سیل را سد کردیم و اگر این مهم انجام نمی شد خسارات جانی حتمی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: استان ایلام سال گذشته در بسیاری از حوزه ها مناسب عمل کرد و و پروژه های عظیمی در دست اجرا دارد که می تواند نقش مهمی در توسعه این استان داشته باشند.
سلیمانی دشتکی یکی از این پروژه ها را آغاز عملیات اجرایی 2 پروژه مهم دانا و دانان در اردیبهشت ماه امسال عنوان کرد و گفت: اعتبار اجرای شرکت لرزه نگاری ژئوفیزیک دانا بالغ بر 6 هزار میلیارد ریال است که این پروژه در زمینه اکتشاف نفت و گاز در تنگه بیجار و در یک بازه زمانی سه ساله فعالیت می کند و می تواند نقش مهمی در شروع بکار و راه اندازی فاز 2 پالایشگاه گاز ایلام داشته باشد.
استادار ایلام به سیل اخیر ایلام اشاره کرد و گفت: ستاد بازسازی و بازتوانی مناطق سیل زده ایجاد شده و با همسو کردن دستگاه های امداد رسان و خدماتی برای کمک به سیل زدگان و رفع نیازهای ضروری آنها در مرحله اول اقدام فوری می شود.
وی افزود: با تمهیدات لازم و تخلیه مناطق آسیب زا و اطلاع رسانی بموقع از تلفات انسانی پیشگیری کردیم و هنگام حادثه نیز به سرعت وارد کار شدیم که نتیجه آن حضور بیش از 28 هیات بلند پایه کشوری و لشکری به مناطق سیل زده استان بود.
وی ادامه داد: ترمیم جاده های عشایری و روستایی همچین جابجایی سیل زدگان و اسکان آنان در مناطق امن در دستور کار فوری این ستاد قرار دارد.
استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنانش به همایش بزرگ اربعین اشاره کرد و گفت: سال گذشته بیش از 2 میلیون و 400 هزار نفر از مرز مهران تردد کردند که پیش بینی می شود امسال با حذف هزینه ویزا این تعداد به پنج میلیون نفر افزایش یابند.
مدیر کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان ایلام نیز در این دیدار گفت: سیل اخیر در کشور مشکلات فراوانی بوجود آورد اما در استان ایلام با مدیریت صحیح و پیگیری های مدیریت استان با وجود ریزش بیشترین بارندگی ها هیچ تلفات جانی در بر نداشت.
شکراله شیرخانی افزود: آسیب سیل در شهرستان های سیروان و دره شهر جدی تر بوده و 90 تعاونی بالغ بر سه میلیارد ریال دچار خسارت شدند.
وی یاداور شد: برای خدمت رسانی به سیل زدگان بخصوص تعاونی ها انتظار داریم تسهیلات ارزان قیمیتی را برای آغاز فعالیت و جبران خسارت های خود دریاقت کنند.
7180/6119

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي استاندار ايلام واحدهاي مسكوني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۹۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های پیشگیرانه باید تغییرات پایدار در آگاهی و نگرش افراد ایجاد کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، چاپ دوم کتاب مهارت‌های زندگی مؤلف آسیه ملک‌دار مدرس دانشگاه علوم پزشکی ایران، استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین ـ پیشوا، مدرس کشوری مهارت‌های زندگی و توانمندسازی خانواده در بلوغ و نوجوانی، مدرس مدرسه سبک زندگی دانشگاه علامه و اندیشکده صدای حکیم روانه بازار شد.

مؤلف کتاب مهارت‌های زندگی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری آنا در این باره اظهار کرد: کتاب حاضر شامل ۱۱ فصل بوده که هر فصل به یک مهارت اختصاص داده شده و در این کتاب تلاش شده مهارت‌های (خودآگاهی ـ اعتماد به نفس ـ همدلی - مدیریت خشم - جرئت‌مندی- مدیریت استرس- حل مسئله ـ ارتباط سالم و مدیریت خلق منفی (افسردگی)، مهارت مذاکره و حل تعارض) همراه با تمرین‌های مرتبط با هر مهارت مطرح شود.

ملک‌دار بیان کرد: پیشگیری به عنوان یک رویکرد سیاست‌گذارانه می‌تواند نقش بسیار مهمی در ارتقای سلامت عمومی و کیفیت زندگی داشته باشد، مشروط بر اینکه برنامه‌ها و طرح‌های پیشگیرانه مبتنی بر اصول علمی باشند و تا زمانی که اصول علمی وجود نداشته باشد برنامه‌ها و طرح‌های پیشگیرانه نتایج مثبتی نخواهند داشت و شکست خواهند خورد.

وی متذکر شد: برنامه‌های پیشگیرانه باید تغییرات پایدار و بادوام در آگاهی، دانش و نگرش افراد ایجاد کنند تا موجب توانمندی و مصونیت در برابر مخاطرات شوند.

مؤلف کتاب مهارت‌های زندگی تشریح کرد: سازمان جهانی بهداشت؛ آموزش مهارت ده‌گانه زندگی را یکی از مهم‌ترین مسائلی می‌داند که همه به آن نیاز خواهند داشت و یادگیری آن را برای همه انسان‌ها ضروری و الزام آور می‌داند.

ملک‌دار اضافه کرد: هدف کلی این مهارت‌ها کمک به انسان‌ها در راستای سازگاری بهتر و مؤثر‌تر است و با توجه به پیچیدگی دنیای ما و چالش‌هایی که هر روز پیش روی ماست، انسان‌هایی که بتوانند این چالش‌ها را به‌درستی بشناسند و رفع کنند سلامت روان بیشتری خواهند داشت و برعکس زمانی که نتوانیم با چالش‌ها مواجه شویم و با دنیای پیرامون خودمان انطباق داشته باشیم سلامت روان ما نیز آسبیب خواهد دید.

وی توضیح داد: مهارت‌های زندگی عبارتند از مجموعه‌ای از توانایی‌ها که زمینه مقابله مؤثر با فشار‌های روانی و ارائه رفتار‌های مثبت و مفید را فراهم می‌آورند.

جزئیات مهارت‌های متمرکز بر هیجان یا تنظیم هیجانی

مؤلف کتاب مهارت‌های زندگی گفت: این توانایی‌ها فرد را قادر می‌سازد که مسئولیت‌های نقش اجتماعی خود را بپذیرد و بدون لطمه زدن به خود و دیگران، با خواسته‌ها، انتظارات و مشکلات روزانه به‌خصوص مشکلاتی که در ارتباط با دیگران به وجود می‌آید، به شکل مؤثری مواجه شود.

ملک‌دار تشریح کرد: سازگاری یک مفهوم عام است و به همه راهبرد‌هایی که فرد برای اداره کردن موقعیت‌های استرس‌زای زندگی اعم از تهدید‌های واقعی یا غیرواقعی به کار می‌برد گفته می‌شود و سازگار کسی است که از سلامت روان، مهارت‌های اجتماعی و سازگاری با محیط برخوردار باشد و بتواند آنها را به موقع و در جای خود به‌کار برد.

وی افزود: سازمان بهداشت جهانی مهارت‌های دهگانه‌ای را معرفی کرده که هرکس باید این توانایی‌ها را برای داشتن زندگی فردی و اجتماعی موفق کسب کند.

مؤلف کتاب مهارت‌های زندگی خاطرنشان کرد: بسته مهارت‌های زندگی شامل ۱۰ تا ۱۲ مهارت بوده و گروه نخست مهارت‌هایی را شامل می‌شود که متمرکز بر شخص یا درون شخصی است، همانند خودآگاهی و اعتماد به نفس، گروه دوم مهارت‌هایی را شامل می‌شود که بین فردی و یا متمرکز بر روابط هستند مانند، ارتباط سالم، جرأت‌مندی، مذاکره و حل تعارض.

ملک‌دار مطرح کرد: گروه سوم مهارت‌های متمرکز بر هیجان یا تنظیم هیجانی را شامل می‌شوند، مانند مدیریت خشم، غلبه بر خلق منفی با محور افسردگی، مدیریت استرس، غلبه بر خلق منفی با مدیریت اضطراب، دسته چهارم مهارت‌های متمرکز بر ذهن و شناخت هستند؛ ازجمله حل مسئله، تفکر خلاق، تفکر نقاد، امید است با یادگیری، تمرین و تکرار این مهارت‌ها گام بلندی در راستای ارتقای سلامت روان برداریم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف ۱۳۰ کیلوگرم «شیشه» در درگیری مسلحانه مرزی
  • صدور اخطاریه برای روزهای سه شنبه و چهارشنبه در استان ایلام
  • پرداخت هزارمیلیارد تومان تسهیلات بانکی به واحدهای زلزله زده خوی
  • تأکید رئیسی برای اجرای تدابیر پیشگیرانه در سفرهای نوروزی
  • طرح‌های پیشگیرانه باید تغییرات پایدار در آگاهی و نگرش افراد ایجاد کنند
  • طرح‌های پیشگیرانه مبتنی بر اصول علمی با مهارت‌های زندگی
  • تشدید اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای با سرقت در ایام تعطیلات
  • تشدید اقدامات پیشگیرانه و مقابله ای با سرقت در ایام تعطیلات
  • بازسازی مناطق زلزله‌زده شهرستان خوی الگوی خوب مدیریتی است
  • مناطق جنوبی ایلام تحت تاثیر سامانه بارشی اخیر