Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@23:15:02 GMT

خارطوم: سیسی قصد سفر به سودان را دارد

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۹۵۳۰

رئیس شورای نظامی انتقالی سودان با فرستاده ویژه رئیس جمهوری مصر که بر اهمیت روابط دوجانبه خارطوم و قاهره تاکید کرده بود، دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سودان (سونا)،  دیدار عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای نظامی انتقالی سودان با ایمن بدیع، فرستاده ویژه عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر پس از تماس تلفنی سیسی با البرهان انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای نظامی انتقالی سودان در این گفت‌وگوی تلفنی از حمایت رئیس جمهوری مصر از این شورا تشکر کرده و گفت: سیسی در این گفت‌وگو بر قصد خود برای سفر به سودان در روزهای‌ آینده تاکید کرد.

ایمن بدیع پیام شفاهی سیسی شامل تاکید او بر اهمیت روابط دوجانبه قاهره-خارطوم و توجه مصر به تحولات سودان به عنوان یکی از کشورهای همسایه را به البرهان منتقل کرده و بر تمایل قاهره به جلب حمایت‌های سیاسی از شورا از طریق اقداماتی منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید کرد.

خبرگزاری سونا اعلام کرد، البرهان در این تماس تلفنی به سیسی درباره شرایط سودان و تلاش‌های شورا برای رسیدگی به وضعیت موجود اطمینان داد و بر بازگشت زندگی به روال عادی خود در این کشور تاکید کرد.

سیسی نیز در این گفت‌وگوی تلفنی بر حمایت کامل مصر از امنیت و ثبات سودان، حمایت و پشتیبانی این کشور از خواست و انتخاب‌های سودانی‌ها برای ساخت آینده کشورشان و نیز حفاظت از نهادهای دولتی تاکید کرد.

رئیس جمهوری مصر در ادامه آمادگی کشورش برای هر گونه حمایتی از مردم سودان را اعلام کرده و بر عمق روابط تاریخی دو کشور و حمایت کامل قاهره از خارطوم برای عبور از این مرحله همگام با خواسته‌های سودانی‌ها تاکید کرد.

منابعی در خانواده عمر البشیر، رئیس جمهوری مخلوع سودان روز چهارشنبه اعلام کردند که او از محل اقامت ریاست جمهوری به زندان کوبر در خارطوم منتقل شده است. همزمان شورای نظامی انتقالی سودان از آغاز اقداماتی برای مبارزه با فساد در این کشور خبر داد.

همچنین این شورا از بازداشت دو تن از برادران عمر البشیر و تعدادی از چهره‌های عالی رتبه دولت او خبر داد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سودان مصر السیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۹۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را درباره میدان آرش مردود خواند

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن درباره میدان آرش را مردود اعلام و بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی در واکنش به بند مربوط به ادعای کویت درباره میدان آرش گفت: طرح ادعای یک‌جانبه در این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند.

وی با اشاره به مذاکرات و رایزنی‌های قبلی فی مابین ایران و کویت تصریح کرد: به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب نموده و به جای آن به مذاکرات فنی و حقوقی برگردد که بهترین و مناسب‌ترین مسیر برای رسیدگی به موضوع است.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران بار دیگر تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات مشترک، آمادگی دارد در خصوص چارچوبی که متضمن احترام به منافع مشترک باشد، گفت و گوها را ادامه دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اصل حسن نیت در تعاملات منطقه‌ای، بر ضرورت اجتناب از مداخله دولت های ثالث در خصوص این موضوع تصریح کرد.

وی گفت: بدون تردید دولت های ذیربط می‌توانند در پرتو همکاری های دوستانه و در راستای منافع مشترک، بدور از جنجال‌های رسانه‌ای به توافق لازم نایل شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش
  • ایران مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را درباره میدان آرش مردود خواند
  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب در جمهوری اسلامی قانون است، همه پیروی کنند | دست اجانب دنبال برداشتن حجاب است
  • دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟
  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقنامه امنیتی دو کشور
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو
  • تاکید سفیر ایران بر نقش قوای مسلح ایران و ترکیه در حفظ امنیت
  • تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • رئیس جمهور روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت
  • نیروهای واکنش سریع به دنبال تاسیس دولت در غرب سودان