Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر امور خارجه کشورمان امروز پیش از ترک آنکارا به مقصد تهران، با حضور در جمع خبرنگاران، یکی از توافقات صورت گرفته در جریان سفر خود به ترکیه را ، ایجاد سازوکار مالی مشابه اینستکس میان تهران و آنکارا دانست.

گروه سیاسی خبرگزاری میزان؛ محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز پنجشنبه پیش از ترک آنکارا به مقصد تهران، با حضور در جمع خبرنگاران، یکی از توافقات صورت گرفته در جریان سفر خود به ترکیه را ، ایجاد سازوکار مالی مشابه اینستکس میان تهران و آنکارا دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین رابطه، «محمد فرازمند» سفیر ایران در ترکیه تصریح کرد: مهمترین توافقات دو جانبه میان ایران و ترکیه در جریان سفر ظریف به آنکارا، «افزایش همکاری در زمینه انرژی، ایجاد سازوکار مالی شبیه اینستکس، بروزرسانی لیست کالاهای مشمول تعرفه ترجیحی، استفاده از پول ملی در تجارت بینابینی و استفاده از ظرفیت صادرات مجدد» بود.

وی همچنین با اشاره به اعلام همدری مقامات ترکیه در این سفر در پی سیل در ایران و اعلام آمادگی برای ارسال کمک رسانی بیشتر، به مواضع ترکیه در قابل قبول نبودن تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا و مخالفت با قرار دادن سپاه پاسداران در لیست تروریستی ایران اشاره کرد.

سفیر ایران در آنکارا به تبریک ظریف به مقامات ترکیه در پی انتخابات شهرداری‌ها و موفقیت حزب عدالت و توسعه ترکیه نیز اشاره کرد.

وی «تلاش مشترک و نزدیک‌تر برای حل بحران سوریه، رایزنی درباره ادلب، شرق سوریه و حضور نیروهای آمریکا، انتقال دیدگاه‌ها بین پایتخت‌ها، نگرانی مشترک از تحولات شمال آفریقا و همسویی مواضع به ویژه در بحران‌های لیبی و سودان در جهت حمایت از حق تعیین سرنوشت توسط مردم» را از دیگر مواردی برشمرد که در سفر ظریف به آنکارا با مقامات ترکیه درباره آن گفت‌وگو شده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ظریف ایران ترکیه اینستکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۹۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان

 مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و پاکستان که صبح امروز به همراه رئیس جمهور و تعدادی از اعضای هیئت دولت به اسلام آباد سفر کرد، در حاشیه مراسم امضای ۸ سند همکاری میان دو کشور اظهار کرد: همکاری‌های حمل‌ونقلی از جمله در حوزه بنادر و دریایی، هوایی، ریلی، جاده‌ای از مسائل مطرح شده به‌منظور توسعه روابط دو کشور بود.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: توسعه پایانه‌های مرزی میان دو کشور از لحاظ ساختاری و حمل مستقیم بار، از موضوعاتی بود که میان مقامات دو کشور مطرح شد.

به گفته بذرپاش، برقراری پرواز مستقیم میان تهران و اسلام آباد و افزایش پرواز‌ها میان تهران- لاهور یا مشهد- لاهور از دیگر موضوعات همکاری ایران و پاکستان بود.

منبع : وزارت راه وشهرسازی

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • (تصاویر) اعتراض مردم ترکیه به سفر رئیس جمهور آلمان به آنکارا
  • بانک‌های چینی به دردسر افتادند؛ پای تحریم آمریکا در میان است
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • تهران و اسلام آباد؛ فرصت‌های پیش رو برای همکاری
  • اظهارنظر گروسی درباره هسته‌ای شدن ایران/ به تهران می‌روم
  • خیز بغداد و آنکارا برای توسعه همه جانبه رابطه / در سفر کم سابقه اردوغان به عراق چه می گذرد؟ / نفت، آب و تروریسم مهم ترین پرونده های روز میز مذاکرات دوجانبه
  • امضای یادداشت تفاهم راه توسعه میان ترکیه، عراق، قطر و امارات
  • السودانی: امنیت ترکیه و عراق به هم گره خورده است
  • توسعه پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان