Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@11:40:03 GMT

کرمانی ها سیستم تصفیه آب سیار حمیدیه را راه اندازی کردند

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۹۶۲۷

کرمانی ها سیستم تصفیه آب سیار حمیدیه را راه اندازی کردند

کرمان - ایرنا - با تلاش متخصصان شرکت آب و فاضلاب استان کرمان و تأمین اعتبار توسط ستاد معین، سیستم تصفیه آب سیار شهرستان حمیدیه در استان خوزستان با ظرفیت تصفیه روزانه 80 هزار لیتر راه اندازی شد.

به گزارش دریافتی ایرنا از روابط عمومی استانداری کرمان، مدیر دفتر بهره برداری فاضلاب استان کرمان روز پنجشنبه با اشاره به خدمات بی شمار این شرکت در شهرستان حمیدیه افزود: باتوجه به فعالیت ستاد معین استان کرمان در حمیدیه و آسیب دیدگی بخشی از شبکه آب و فاضلاب در این منطقه، شرکت آبفار بیشترین کمک تجهیزاتی و تأسیساتی را به شهر حمیدیه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ابراهیم مقدمی افزود : متأسفانه بر اثر سیل اخیر و به دلیل لایروبی نشدن رود کرخه و شهرسازی نامناسب در حاشیه رود، حدود 16 روستا به صورت کامل، زیر آب رفته و سیستم آب و فاضلاب در مناطق حاشیه رود کرخه در شهر حمیدیه نیز دچار آسیب شده است .
مقدمی با اشاره به تجهیزات ارسالی شرکت آب و فاضلاب استان کرمان به حمیدیه اظهار داشت: حدود 15 هزار متر لوله برای نصب انشعابات به همراه اتصالات کامل، سه دستگاه پمپ کف کش 13 اینچ، یک دستگاه پمپ شناور 55 کیلو وات همراه با الکتروموتور، 10 شبکه پرکلرین برای گندزدایی آب، یک پکیج کامل کلرزنی مایع و 2 مخزن 5 هزار لیتری آب به عنوان تجهیزاتی است که تاکنون در اختیار مسئولان شهرستان حمیدیه قرار گرفته است.
مدیر دفتر بهره برداری فاضلاب استان کرمان افزود: آب و فاضلاب شهرستان حمیدیه دچار مشکلات عدیده ای است و روباز بودن شبکه فاضلاب و آب آشامیدنی نامناسب از جمله مهمترین مشکلات است.
مقدمی با اشاره به اهمیت تأمین آب آشامیدنی سالم برای مردم منطقه گفت: مردم این منطقه از آب معدنی خیلی زیاد استفاده می کنند و ستاد معین استان کرمان با هدف کمک به مردم و خدمت رسانی به آن ها تصمیم گرفت سیستم تصفیه آب سیار حمیدیه را بعد از 5 سال عدم استفاده مجددا راه اندازی کند.
وی با بیان اهمیت راه اندازی سیستم تصفیه آب در کاهش هزینه های مردم اضافه کرد: این سیستم قادر است حدود 80 هزار لیتر آب آشامیدنی سالم را روزانه تصفیه کند و به صورت بسته های آب معدنی یک لیتری در اختیار مردم قرار دهد.
مقدمی اظهار داشت: سیستم تصفیه آب به روش RO آب و فاضلاب روستایی حمیدیه از حدود 5 سال گذشته به دلیل خرابی بدون استفاده مانده بود که با صرف هزینه 35 تا 40 میلیونی توسط ستاد معین استان کرمان، خدمتی ماندگار برای مردم شهر حمیدیه صورت گرفته است.
وی گفت : این دستگاه قابل حمل و جابه جایی توسط خودرو است و می تواند در شرایط بحرانی که هیچ گونه امکانات شهری موجود نیست به وسیله ژنراتور موجودش تمامی آلاینده های موجود در هر آبی را گرفته و آب را تبدیل به آب آشامیدنی کند.
5054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي آب و فاضلاب سيل 98 تصفيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۹۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل طرح ارتقاء تصفیه خانه فاضلاب مهران

                                                 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ محمد محمدی در دیدار با فرماندار مهران با ارائه گزارشی از وضعیت آب این شهرستان، نحوه تامین و توزیع آب شرب، طرح‌ها در دست اجرا اظهار داشت: تصفیه خانه فاضلاب مهران در حال حاضر از لحاظ فرآیندی کامل است، با عنایت به اینکه در ایام کنگره بزرگ اربعین پساب تولیدی به تصفیه خانه فاضلاب شهر مهران انتقال داده می‌شود، اما فرایند موجود ظرفیت تصفیه پساب ایام مذکور ندارد.

وی افزود: مجوز مدول توسعه تصفیه خانه فاضلاب مهران با اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰میلیارد ریال از معاون اول رئیس جمهور گرفته شده است و با اخذ ردیف اعتباری و تخصیص اعتبار عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان ایلام خواستار مساعدت و همکاری در زمینه تخصیص به موقع اعتبارات شد و تاکید کرد: اتمام و تسریع پروژه‌های آب و فاضلاب مهران نیازمند مساعدت و همکاری فرماندار و سایر دستگاه‌های مرتبط است.

شهرستان مرز مهران کانون تردد زوار عتبات عالیات در طول سال و اربعین حسینی است.

دیگر خبرها

  • افزایش ۲ برابری ظرفیت تصفیه خانه‌های فاضلاب مشهد تا ۲ سال دیگر
  • مصائب سفیدرود؛ از صید غیر مجاز تا آلودگی +تصاویر
  • ۱۵۰ میلیارد تومان برای تصفیه خانه فاضلاب مهران اختصاص یافت
  • اجتماع کرمانی‌ها در جوار مزار سیدالشهدای جبهه مقاومت در حمایت از عملیات وعده صادق
  • تصفیه‌خانه آب آشامیدنی به صورت آزمایشی در سیستان و بلوچستان راه اندازی شد
  • به زودی، تامین آب آشامیدنی پایدار بیش از ۱۳ هزار نفر در جاسک
  • امضای قرارداد سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار میلیارد ریالی در بخش فاضلاب قم
  • امضا قرارداد سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار میلیارد ریالی در بخش فاضلاب قم
  • تکمیل طرح ارتقاء تصفیه خانه فاضلاب مهران
  • سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو