Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره فرش دستباف استان کرمان از اختصاص سهمیه جدید بیمه‌ای برای قالیبافان کرمانی در سال جدید خبر داد و گفت: متاسفانه عده‌ای صرفا برای بهره‌مندی از مزایای بیمه قالیبافی بدون داشتن مهارت کافی اقدام به بافت فرش‌هایی با کیفیت نامناسب می‌کنند. ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

روح‌الله اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به اینکه فرش دستباف  کرمان در نقاط مختلف دنیا شناخته شده است اظهار داشت: قدمت فرش دستباف کرمان به سالیان دور و قبل از دوره صفویه برمی‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سال 74 دوران طلایی فرش کرمان است و صادرات فرش در این سال به بیشترین میزان خود تا یک میلیون دلار می‌رسد افزود: در آن سال‌ها بعد از نفت فرش بیشترین میزان صادرات کشور را به خود اختصاص داد.

رئیس اداره فرش دستباف سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه بالا بودن قیمت فرش دستباف در آن سال‌ها باعث شد که تجار کشورهای هدف به خرید فرش‌هایی با قیمت پایین‌تر روی آوردند گفت: این آسیب به استفاده از مواد اولیه با کیفیت پایین‌تر در فرش دستباف انجامید و در نتیجه کاهش کیفیت فرش و شاید عدم نظارت کافی باعث شد تا در سال‌های 74 تا 82 صادرات فرش دستباف روند کاهشی پیدا کند.

وی با بیان اینکه هر چند از سال 82 برای تولید فرش دستباف با کیفیت برنامه‌ریزی شد اما روند کاهشی صادرات فرش تا سال 94 ادامه پیدا کرد افزود: از سال 94 سیر صعودی صادرات فرش آغاز شده و تا سال 97 ادامه داشت تا اینکه پس از نفت فرش دستباف ما هم با تحریم‌های ناجوانمردانه روبه‌رو شد.

اسلامی با اشاره به اینکه فرش دستباف ما به 66 کشور دنیا صادر می‌شود عنوان کرد: قبل از تحریم 35 درصد فرش ما مستقیم به آمریکا صادر می‌شد و آمریکا، آلمان و امارت در صدر کشورهایی که فرش ما به آنها صادر می‌شود قرار دارند.

باغ‌ موزه فرش کرمان در مدت یک سال راه‌اندازی می‌شودتوسعه صنعت فرش کرمان نیازمند برنامه استرئیس اسبق اتاق ایران: حال فرش کرمان خوب نیست؛ نتوانستیم فرش‌بافان کرمانی را به جایگاه اصلی خود برسانیم

رئیس اداره فرش دستباف سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد فرش ما به 12 کشور دنیا و البته گران‌ترین فرش‌های دستباف ما به کشورهای عربی صادر می‌شود بیان کرد: برای صادرات فرش به دنبال توید فرش دستباف متناسب با سلیقه بازار هستیم.

وی با انتقاد از اینکه همه فرش‌های دستباف ما کیفیت صادرات ندارند گفت: عده‌ای صرفا برای بهره‌مندی از مزایای بیمه قالیبافی بدون داشتن مهارت کافی اقدام به بافت فرش‌هایی با کیفیت نامناسب می‌کنند که این مسئله به نوعی به تولید فرش ما آسیب می‌زند.

اسلامی وجود دلالان و واسطه‌ها را آسیب دیگری برای فرش و تولیدکنندگان این حوزه برشمرد و افزود: در حالی که زحمت اصلی را بافندگان ما می‌کشند گاهی مشاهده می‌شود که سود اصلی به جیب عده‌ای دیگر می‌رود.

وی با بیان اینکه در اواخر سال 97 این مسئله مطرح شد تا برای قطع دست دلالان از جیب بافندگان فرش دستباف به صورت حمایتی خریداری شود گفت: در استان کرمان به دنبال این هستیم تا با راه‌اندازی فروشگاه‌هایی با کمک تشکل‌های صنفی این حوزه به خرید فرش با قیمت مناسب از بافندگان اقدام شود.

رئیس اداره فرش دستباف سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه نظارت بر تولید فرش دستباف و بافندگان فرش باید جدی گرفته شود بیان کرد: متاسفانه کشورهایی چون چین، هند و پاکستان با کپی‌برداری از فرش کرمان و با این نام اقدام به تولید و عرضه فرش‌هایی با کیفیت و قیمت پایین می‌کنند.   

وی با بیان اینکه تولید فرش دستباف صادرتی با کیفیت مناسب نیازمند نظارت جدی در این حوزه، استفاده از مواد اولیه مرغوب و حمایت تولیدکنندگان واقعی فرش دستباف در استان هستیم عنوان کرد: در راستای حمایت از بافندگان و با پیگیری‌های انجام شده سهمیه خوبی برای بیمه قالیبافان در سال جدید به استان کرمان اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/ش

R7860/P/S6,67/CT15

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۰۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد صددرصدی صادرات فرش دستباف از خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ رییس اداره فرش اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: بافندگان فرش دستباف در استان خراسان رضوی به صورت فصلی و به صورت آزاد فعالیت می‌کنند، به همین دلیل میزان تولید سالانه فرش تغییر می‌کند و سرانه تولید فرش دستباف ۶ مترمربع است.

شادی قاسمی افزود:  پارسال ۹۰ پروانه تولید فرش دستباف و ۳۱۰ مورد کارت شناسایی قالی باقی و دیگر حرفه‌های مرتبط با آن صادر و هزار و ۲۲۶ فقره کارت شناسایی تمدید شده است.

وی گفت: پارسال کارت قالی بافی به تعداد هزار و ۲۵۲ مورد برای شرکت‌های تعاونی تولید فرش دستباف در استان صادر شد و ۴۴۸ نفر در آزمون رتبه بندی در رشته فرش دستباف در هنرستان‌ها شرکت کردند که گواهی نامه آموزشی مهارتی برای ۲۹۶ نفر صادر شد.

رییس اداره فرش اداره صمت خراسان رضوی افزود: در دوره‌های آموزشی این اداره کل در سال گذشته برای فعالان فرش دستباف هفت هزار و ۴۰۰ نفر- ساعت آموزش ارایه شد.

قاسمی گفت: یکی از مشکلات بافندگان فرش دستباف در استان دشواری بهره مندی از بیمه تامین اجتماعی است، به طوریکه از ۳۵ هزار نفر جمعیت قطعی بافندگان فرش دستباف این استان، ۱۱ هزار نفر زیر پوشش بیمه هستند.

رییس اداره فرش اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: یکی از خواسته‌های بافندگان فرش دستباف خراسان رضوی افزایش تعداد بیمه شدگان این صنعت از سوی سازمان تامین اجتماعی است که امیدواریم این موضوع مورد پیگیری قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • رشد صددرصدی صادرات فرش دستباف از خراسان رضوی
  • تسهیلات خوبی برای درمان ناباروری در استان کرمان اختصاص دادیم
  • رقابت بیش از ۴۵ هزار داوطلب کرمانی در کنکور
  • رقابت ۱۲ هزار و ۷۷۸ دانش‌آموز کرمانی در ماراتُن کنکور
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور
  • دستگیری سارق، نوجوانان کرمانی را خوشحال کرد
  • درخشش کاراته‌کاهای کرمانی با پنج مدال
  • باران تا پایان هفته مهمان کرمانی‌هاست
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانی‌ها 
  • قالی‌بافان دلسردی می‌بافند / سایه‌اندازی رکود و کاهش صادرات بر فرش اردبیل