Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با نیمه شعبان با حضور آیت‌الله مصباح یزدی و آیت‌لله صدیقی مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه امام خمینی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه امام خمینی(ره) حجت الاسلام محسنی مدیریت حوزه علمیه امام خمینی ره درباره مراسم عمامه گذاری  طلاب در این حوزه علمیه گفت:‌ یکی از سنت هایی که در طول سالیان در مدرسه مبارکه امام خمینی(ره) تهران، از ابتدای تأسیس این حوزه در عید سعید مبعث برقرار بوده است و با حضور علمای بزرگی مانند مرحوم آیت الله خوشوقت (ره) انجام می شده است، مراسم عمامه گذاری طلاب بوده است که طلاب عزیز در این مراسم مفتخر به تاج ملائکه الله و مزین به لباس رسول الله(ص) می شوند، که این لباس ،لباس جان فشانی برای دین و خدمت به بندگان الهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: امسال با توجه به اینکه عید مبعث در تعطیلات نوروز قرار گرفت، تصمیم شورای مدرسه بر این شد که  مراسم عمامه گذاری را در میلاد باسعادت حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه که نیمه ماه شعبان است، برگزار شود از  خداوند متعال مسالت داریم که طلاب عزیز این مدرسه ،یاران خوبی برای امام زمان ارواحنا فداه باشند و بتوانند در مسیر ترویج دین رسول الهی(ص) و مذهب حقّه ی شیعه گام بردارند.

حجت الاسلام محسنی بیان داشت: در نیمه ماه شعبان سال جاری که مصادف با اول اردیبهشت ماه سال 1398 هجری شمسی می باشد، از ساعت 16:30 تا ساعت 19:30 مراسم جشن میلاد با سعادت حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف را برگزار خواهیم کرد؛ که در این جشن  سخنرانی آیت الله مصباح یزدی و آیت الله صدیقی را خواهیم داشت و در پایان این مراسم جشن و سخنرانی، حدود 25 نفر از طلابی که آمادگی پوشیدن لباس خدمت و لباس رسول خدا(ص) و اهل بیت(ع) را پیدا کرده اند، به دست آیت الله مصباح یزدی و آیت الله صدیقی ملبّس به لباس روحانیت و معمّم به عمامه ی رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم خواهند شد. از همه علمای عزیز و مؤمنین خواهر و برادر گرامی که می توانند در این مراسم با شکوه که در مسجد امام رضا(ع) حوزه علمیه امام خمینی(ره) تهران واقع در محله اُزگُل برگزار می شود، دعوت می کنیم که با تشریف فرمایی خود، این مجلس را به نورانیت اتمّ برسانند و با حضورشان بر عظمت این مراسم نورانی بیفزایند.

 

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: رژه روز ارتش روز ارتش سیل ارتش خبرگزاری شبستان خسارت سیل اردبیل مسابقات قرآن روز جوان سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم عمامه گذاری طلاب حوزه مراسم عمامه گذاری عمامه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۰۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست شورای همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: تقویت اجرای طرح‌های امین (حضور طلاب در مدارس) و روشنا در مدارس تیزهوشان، توانمندسازی نیرو‌های انسانی فعال در این بخش و برگزاری دوره‌های ضمن خدمت از اهداف این نشست بود.
محمد قویدل افزود: هدف گذاری امسال، توسعه مدارس وابسته به حوزه علمیه است.
مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش گفت: گسترش دامنه همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش در نظام آموزشی و تربیت دانش‌آموزان نیاز امروز است به گونه‌ای که پیوند بین مدرسه و مسجد از مواردی است که به جدیت در وزارت آموزش و پرورش دنبال می‌شود.

بیشتر بخوانید؛ اعزام دانش آموزان هرمزگانی به راهیان نور
حجت‌الاسلام والمسلمین حمید نیکزاد افزود: عرصه فعالیت‌های ما در آموزش و پرورش متنوع است و باید سازو کار‌ها مشخص، و از ظرفیت همه معلمان و مربیان استفاده شود.
وی گفت: با اجرای طرح‌های همچون روشنا و با حضور روحانیت در مدارس تیزهوشان به دنبال این هستیم تا مسایل اعتقادی و شرعی را در نخبگان تقویت کنیم.
مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش افزود: طلاب هم با آزمون‌های سراسری میتوانند مانند قشر‌های مختلف جذب آموزش پرورش شوند.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان هم در این نشست گفت: تربیت نسل مومن و انقلابی از مهمترین اهداف ما در آموزش و پرورش است.
حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده افزود: ما باید هویت ملی و دینی دانش آموزان را تقویت کنیم.
وی گفت: ما باید از ظرفیت انجمن و اولیا در مدارس کمک بگیریم و دفتر مشاوره در مدارس را افزایش دهیم.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان افزود: در طرح‌های مختلف باید از حضور طلاب در مدارس بهره‌مند شویم.

دیگر خبرها

  • حمایت طلاب حوزه‌های علمیه از عملیات «وعده صادق»
  • نبود امکانات عامل کاهش استقبال ثبت‌نام در حوزه‌های علمیه شیراز است
  • لزوم توجه مراجع تقلید به آموزش طلاب
  • شرایط طلبگی کفاف زندگی حداقلی طلاب را نمی‌دهد
  • نشست شورای همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش هرمزگان
  • تقدیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از پاسخ مقتدرانه به جنایت رژیم صهیونیستی
  • وعده صادق نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محقق شد
  • تجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه همدان به دنبال «وعده صادق»
  • اجتماع طلاب حوزه علمیه قم به شکرانه حمله موشکی به سرزمین های اشغالی
  • چرا امام خمینی دعوت آیت الله حکیم را برای هجرت به نجف نپذیرفت؟