Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@15:02:47 GMT

کاهش اثر شیمی درمانی با دانه‌های گلرنگ

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۰۳۲۰

کاهش اثر شیمی درمانی با دانه‌های گلرنگ

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، شیمی درمانی فرایندی است که طی آن از دارو‌ها برای از بین بردن سلول‌های سرطانی استفاده می‌شود و گرچه برای درمان بسیاری از انواع سرطان موثر است، اما می‌تواند در دراز مدت به برخی اندام‌ها مثل قلب، ریه، کلیه و اعصاب آسیب وارد کند.

مطالعه‌ای در این زمینه نشان می‌دهد که شیمی درمانی چه تاثیری بر کلیه‌ها می‌گذارد و چگونه می‌توان این عوارض و آسیب‌ها را کاهش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان طی این انجام این مطالعه دریافته اند که دانه‌های گلرنگ می‌توانند از کلیه‌ها در برابر آسیب‌های ناشی از مصرف سیس پلاتین در فرایند شیمی درمانی، محافظت کنند.

در این مطالعه که از سوی دانشگاه‌های متعدد انجام شده، محققانی از کره جنوبی به بررسی میزان اثر بخشی عصاره دانه گلرنگ در کاهش آسیب کلیوی ناشی از شیمی درمانی از طریق نمونه‌های حیوانی آزمایشگاهی پرداخته اند. آن‌ها پس از آزمایشات دریافتند که عصاره دانه گلرنگ می‌تواند اثرات داروی سیس پلاتین را تا حد زیادی بر کلیه کاهش دهد.

به منظور توضیح بیشتر باید بگوئیم سیس پلاتین، یک دارو برای مبارزه با سلول‌های سرطانی است که در فرایند شیمی درمانی بسیاری از سرطان‌ها به ویژه سرطان متاستاتیک تخمدان ها، بیضه‌ها و لنفوم هاجکین (نوعی سرطان خون) مورد استفاده قرار می‌گیرد. سیس پلاتین نیز مانند دارو‌های دیگر ضد سرطان اثرات نامطلوبی از خود بر جای می‌گذارد.

منبع: بهداشت نیوز

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شیمی درمانی اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۰۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی دکتری رشته شیمی آلی در دانشگاه مراغه

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه مراغه گفت: از مهرماه سال جاری اولین دوره دانشجویان دکتری شیمی آلی در این دانشگاه پذیرش خواهند شد.

دکتر مهدی اسرافیلی افزود: راه اندازی دکتری شیمی یکی از دغدغه‌های اصلی این دانشگاه در سال‌های اخیر بوده و با توجه به ظرفیت بالای اعضای هیات علمی گروه شیمی تحقق این امر می‌تواند ضامن توسعه برنامه راهبردی دانشگاه و تربیت نیروی انسانی به منظور حل مشکلات منطقه باشد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر این دانشگاه در ۶ رشته تحصیلی در مقطع دکتری دانشجو جذب می‌کند و در مجموع حدود ۱۰۰ دانشجوی دکتری در حال تحصیل می‌باشند.

وی از پیگیری جهت راه اندازی چندین رشته جدید خبر داد و گفت: دانشگاه مراغه دانشگاهی آینده دار و با ظرفیت بسیار بالاست و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد توسعه کمی و کیفی هر چه بیشتر این دانشگاه مخصوصا در حوزه آموزش باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • آیا هیپنوتیزم برای درمان بیماران مبتلا به سرطان مفید است؟
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است
  • راه اندازی دکتری رشته شیمی آلی در دانشگاه مراغه
  • خسارات درمانی صورت ۱۴۰۳
  • نقش فندق در کاهش ریسک ابتلا به سرطان
  • کاهش قند خون با مصرف یک سبزی معطر
  • سرطان روده بزرگ سهم ۱۰درصدی از کل سرطان‌ها دارد
  • تغییر سبک زندگی راه برون رفت از شیوع سرطان
  • برای سلامت استخوان‌ها این میوه را بخورید