Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-24@03:17:20 GMT

واکنش مقام بلند پایه سوری به سفر ظریف

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۰۳۶۳

واکنش مقام بلند پایه سوری به سفر ظریف

معاون وزیر خارجه سوریه سفر وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به این کشور و دیدارهای مهم با رئیس جمهوری و دیگر مقامات سوری را بسیار مهم و نشانه هم سویی دو کشور دانست.

به گزارش مشرق، «فیصل المقداد» معاون وزیر خارجه سوریه درباره نتایج سفر یک روز دکتر محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به سوریه تاکید کرد این سفر بسیار موفقیت آمیز و مفید بود و دیدارهای مهمی میان آقای دکتر ظریف و رئیس جمهور بشار اسد، وزیر خارجه و همچنین رئیس مجلس نمایندگان سوریه انجام شد که این دیدارها بیانگر همسویی و تطابق دیدگاه‌های دو طرف درباره تحولات منطقه به ویژه در خصوص یکپارچه کردن مواضع دو کشور در برابر چالش‌هایی که دولت آمریکا با تصمیمات احمقانه و نسنجیده خود در تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قرار دادن نام آن در فهرست تروریستی و همچنین حمایت از اسرائیل برای الحاق جولان اشغالی و قدس اشغالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: ولیدمعلم: همواره در حال هماهنگی با ایران هستیم

همچنین در این دیدارها، گفت‌وگوهایی درباره اجلاس آتی روند آستانه در شهر نوسلطان درباره هماهنگی و همکاری تنگاتنگ برای تکمیل دستاوردهیای که محقق کردیم، انجام شد.

وی درباره آخرین وضعیت ادلب و سرنوشت گروه‌های تروریستی تکفیری در آن تصریح کرد ما مخالف حضور تروریست‌ها در هر نقطه از خاک سوریه هستیم و ادلب هم از این قاعده مستثنی نیست و حضور تروریست‌ها را در آن تحمل نخواهیم کرد.

المقداد درباره آخرین وضعیت امنیتی سوریه گفت مبارزه سوریه با تروریسم تا نابودی نهایی آن متوقف نخواهد شد و این یکی از نکات اساسی در هماهنگی میان سوریه و جمهوری اسلامی ایران است.

خاطر نشان می‌شود دکتر ظریف در سفر یک روزه به سوریه با بشار اسد رئیس جمهوری، عماد خمیس نخست وزیر و ولید المعلم همتای خود دیدار کرد که طی آن روابط دوجانبه و راه‌های گسترش آن و نیز آخرین تحولات سوریه و مسائل منطقه‌ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت. وزیر خارجه کشورمان پس از پایان گفت‌وگوها در دمشق راهی آنکارا شد و به دیدار مقامات بلندپایه ترکیه رفت.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: رونق تولید گام دوم انقلاب وعده های روحانی اخبار سیل سوریه فیصل المقداد محمد جواد ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۰۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام‌های ایران و پاکستان ۸ سند همکاری امضا کردند

مقام‌های جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در حضور رئیس‌جمهوری ایران و نخست‌وزیر پاکستان، هشت سند همکاری مشترک در حوزه‌های مختلف امضا کردند.

به گزارش شانا به‌ نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، امروز (دوشنبه، سوم اردیبهشت‌ماه) و در ادامه برنامه‌های سفر رسمی سیدابراهیم رئیسی و هیئت عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی همراه به پاکستان، مقام‌های جمهوری اسلامی ایران و پاکستان پس از برگزاری نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه در حضور رئیسی و شهباز شریف، هشت سند همکاری در بخش‌های مختلف تجارت، علم و فناوری، کشاورزی، بهداشت، فرهنگ و مسائل حقوقی و قضایی امضا کردند.

ایجاد مناطق آزاد تجاری در گذرگاه‌های مرزی مشترک، همکاری در بخش سیما و رسانه، همکاری در بخش بهداشت دامی، همکاری‌های امنیتی، همکاری در بخش تعاون و رفاه اجتماعی، همکاری در بخش استاندارد و همکاری در بخش حقوقی و معاضدت قضایی در امور مدنی و تجاری از مهم‌ترین اسناد همکاری میان دو کشور بود که از سوی وزیران راه و شهرسازی، دادگستری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهاد کشاورزی و رؤسای سازمان‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و استاندارد با همتایان پاکستانی به امضا رسید.

دیگر خبرها

  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسراییل را تحریم کند
  • مقام‌های ایران و پاکستان ۸ سند همکاری امضا کردند
  • قدردانی وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین
  • وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین قدردانی کرد
  • اشتراکات مختلف ایران و پاکستان سرمایه ارزشمند در روابط دو کشور است
  • وزیر خارجه پاکستان:‌ سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نقطه تحولی در روابط دو کشور است