Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک- ایرنا - مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: ضریب پوشش بیمه تامین اجتماعی در این استان 12 درصد بیشتر از میانگین کشور است.

محمدرضا بیدهندی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 43 میلیون نفر شامل 54 درصد از مردم کشور از پوشش بیمه ای سازمان تامین اجتماعی بهره مند هستند که 943 هزار نفر این افراد در استان مرکزی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: جمعیت تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی استان مرکزی 66 درصد از جمعیت یک میلیون و 429 هزار و 475 نفری این استان را شامل می شود.
به گفته مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی، 772 هزار نفر از مجموع افراد تحت پوشش بیمه سازمان تامین اجتماعی در این استان را بیمه شدگان اصلی و تبعی و 171 هزار را مستمری بگیران تشکیل می دهند.
بیدهندی افزود: 299 هزار نفر از مجموع افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی در استان مرکزی را بیمه شدگان و 87 هزار نفر را مستمری بگیران اصلی تشکیل می دهند.
وی گفت: صنعتی بودن و بازنشستگی پیش از موعد در شغل های سخت و زیان آور افزایش شمار بازنشستگان نسبت به بیمه شدگان را برای اداره کل تامین اجتماعی استان مرکزی به همراه داشته است.
سازمان تامین اجتماعی با سه بیمارستان، یک پلی کلینیک و هفت درمانگاه در شهرستان های مختلف به جمعیت زیر پوشش و مردم استان مرکزی خدمات درمانی ارائه می کند.
تعداد بیمه شدگان اجباری سازمان تامین اجتماعی در استان مرکزی 197 هزار نفر، بیمه شدگان خویش فرما 43 هزار و 500 نفر، بیمه شدگان کارگران ساختمانی 20 هزار نفر، بیمه شدگان راننده 22 هزار نفر، بیمه شدگان قالیباف 9 هزار و 800 نفر و تعداد مقرری بگیران سازمان تامین اجتماعی در استان 6 هزار و 700 نفر است.
1955/3075

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي تامين اجتماعي ضريب پوشش بيمه استان مركزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۰۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراز منابع و مصارف تامین اجتماعی استان مرکزی پس از ۱۰ سال مثبت شد

علیرضا حسینی مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: حجم خروجی بازنشستگی پیش از موعد و مشاغل سخت و زیان آور استان مرکزی از سال ۱۳۹۲، باعث منفی شدن تراز درآمد هزینه در این اداره‌کل شد و این سیر نزولی تا قبل از سال گذشته ادامه داشت.

وی بیان کرد: اقدامات خوبی در سال ۱۴۰۲ در زمینه اشتغالزایی، راه‌اندازی کارگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل، پرداخت تسهیلات اشتغالزایی، کاهش تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری و معرفی افراد به کارگاه‌ها و تلاش تامین اجتماعی استان مرکزی برای شناسایی کارگاه‌هایی که کارگران خود را بیمه نکرده بودند، صورت گرفت.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: تامین اجتماعی این استان در سال گذشته تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت خود را انجام داد و در مجموعه سال خوبی سپری شد و با افزایش تعداد بیمه شدگان اجباری (کارگری) به بیش از ۱۵ هزار نفر تا اسفندماه مواجه شد.

حسینی اظهار کرد: تعداد کارگاه‌های فعال سطح استان مرکزی نیز تا اسفندماه سال گذشته به ۲۵ هزار و ۲۰۳ کارگاه رسید.

وی گفت: تمام منابع جذب شده سال گذشته تامین اجتماعی استان مرکزی با تعامل در حوزه کارفرمایی به دست آمد و هیچگونه اجباری صورت نگرفت.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: حق بیمه و تقسیط بدهی بدهکارانی کلان این استان نیز در سال گذشته به موقع پرداخت شد که این مهم تاثیر به سزایی در کسب منابع برای تامین اجتماعی استان مرکزی داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • تراز منابع و مصارف تامین اجتماعی استان مرکزی پس از ۱۰ سال مثبت شد
  • پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و پنج دهک درآمدی به صورت سیستمی تمدید می‌شود
  • افزایش بیمه شده‌های تأمین اجتماعی در استان مرکزی
  • ارایه رایگان یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مرکزی
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • خبر مدیرعامل تامین اجتماعی درباره سن بازنشستگی
  • اعلام جزییاتی از بیمه تامین اجتماعی اصحاب فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۳
  • علیرضا گرشاسبی: برای 60 میلیون تحت پوشش و تنها 18 میلیون بیمه پرداز داریم / نیمی از بازنشستگی های 1400 پیش از موعد بود
  • بهره‌مندی اصحاب فرهنگ و هنر از خدمات بیمه تأمین اجتماعی
  • خبر مدیرعامل تامین‌اجتماعی درباره سن بازنشستگی/ متوسط سن بازنشستگی چه تغییری کرد؟