Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-16@09:34:05 GMT

تکذیب شایعه دیدار مقامات لبنان و اسرائیلی

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۰۸۵۹

به گزارش فارس، وزارت خارجه لبنان، امروز پنجشنبه، شایعه یک رسانه سعودی مبنی بر دیدار «جبران باسیل» وزیر خارجه این کشور با هیأتی اسرائیلی را تکذیب کرد.

بر اساس گزارش شبکه «المیادین»، «انطوان قسطنطین» مشاور وزیر خارجه لبنان اعلام کرد، خبر ادعا شده مبنی بر دیدار باسیل و مسئولی اسرائیلی «مضحک» است و هدف از آن ضربه زدن به موضع لبنان و تلاش‌های وزیر خارجه برای مقابله با تصمیم‌های دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا (طرح معامله قرن) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وبگاه سعودی «ایلاف» دیروز چهارشنبه به نقل از «منبع آگاه» در خبری مدعی شده بود، جبران باسیل با یک مسئول اسرائیلی عالی‌رتبه در مسکو دیدار و با وی درباره اختلافات مرزی میان دو طرف صحبت کرده است.

در ادامه این گزارش آمده بود، دیدار مذکور که با نظارت روسیه انجام شده، درباره مسائل مورد توجه دو طرف از جمله «مسأله سوریه، نظام بشار اسد و مسأله کارخانه‌های سلاح ایرانی در لبنان» بحث و تبادل‌نظر شده است.

این وبگاه سعودی سپس مدعی شد ، مسئول اسرائیلی پیامی برای «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان نیز فرستاده مبنی بر اینکه «اسرائیل»، لبنان را دشمن خود نمی‌داند اما در قبال «هدف قرار دادن منافع ایران و حزب‌الله در لبنان» سستی نخواهد کرد.

ایلاف نوشت؛ وزیر خارجه لبنان از طرف اسرائیلی خواسته از تهدید لبنان به دلیل حزب‌الله دست بردارد و گفته حزب‌الله بخشی از لبنان و دولت است.

بر اساس ادعای این سایت، وزیر خارجه لبنان درباره تحریم‌های آمریکا علیه لبنان نیز صحبت کرده و خواستار میانجی‌گری طرف اسرائیلی شده تا واشنگتن در این خصوص به لبنان مهلت بدهد اما بیروت امروز این خبر را تکذیب کرده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۰۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات گروسی درباره تعطیل شدن بازرسی‌ها از تاسیسات هسته‌ای ایران/ احضار سفرای ایران توسط چند کشور اروپایی/ یاوه گویی جدید نتانیاهو درباره ایران/ تکذیب مشارکت عربستان در رهگیری حملات موشکی و پهپادی ایران

بین الملل تابناک: اظهارات گروسی درباره تعطیل شدن بازرسی‌ها از تاسیسات هسته‌ای ایران، احضار سفرای ایران توسط چند کشور اروپایی، یاوه گویی جدید نتانیاهو درباره ایران، تکذیب مشارکت عربستان در رهگیری حملات موشکی و پهپادی ایران و دیدار و گفت‌وگوی السودانی با بلینکن در واشنگتن، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

اظهارات گروسی درباره تعطیل شدن بازرسی ها از تاسیسات هسته ای ایران

 مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تاکید بر اینکه مدرکی درباره ساخت سلاح‌ هسته‌ای در ایران وجود ندارد، گفت که تنش‌های اخیر نیز خللی بر روند فعالیت‌های نظارتی این سازمان از برنامه هسته‌ای ایران ایجاد نکرده است.

رافائل گروسی که به نیویورک سفر کرده است، در جمع خبرنگاران، توضیح داد: بازرسان ما در ایران روز گذشته از سوی دولت این کشور مطلع شدند، تمام مراکز هسته‌ای که ما هر روز بازرسی می‌کنیم بنا به دلایل امنیتی تعطیل است. این مراکز امروز برای ادامه بازرسی‌ها باز شدند، ولی من تصمیم گرفتم بازرسان ما تا زمانی که اوضاع آرام نشود بازنگردند؛ بنابراین ما کار خود را از فردا از سر می‌گیریم.

وی با بیان اینکه تنش‌های اخیر تاثیری بر فعالیت‌های آژانس نداشته است، افزود:‌ ما در ایران هستیم و به کارمان ادامه می‌دهیم.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در پاسخ به پرسشی درباره تحولات جدید در برنامه هسته‌ای ایران، برخی ادعاهای سیاسی را تکرار کرد و گفت: ایران از ذخایر اورانیوم غنی‌ شده در سطح بسیار بالایی برخوردار است. این به‌ خودی‌خود بدین معنا نیست که ایران دارای سلاح اتمی است.

وی افزود: تا جایی که به آژانس مربوط است - البته باید هنگام اظهار نظرهای عمومی محتاط باشیم - ما هیچ گونه اطلاعات یا نشانه‌ای مبنی بر اینکه ایران از برنامه ساخت سلاح اتمی برخوردار است، نداریم. در عین حال ما به طرف ایرانی گفته‌ایم، این سطح از ذخایر مواد اتمی که به لحاظ فنی نزدیک به ساخت سلاح هسته‌ای است، در سطح جهانی پرسش برانگیز است و به همین دلیل، از آنها خواسته‌ایم کامل با ما همکاری کنند.

گروسی ابراز امیدواری کرد که ظرف چند هفته آینده، راهی تهران شود و اوضاع را روی ریل قرار دهد.

احضار سفرای ایران توسط چند کشور اروپایی

وزارت‌های خارجه فرانسه، بلژیک و جمهوری چک، سفرای ایران را در کشورهای متبوع خود احضار کرده و مخالفت خود را با حمله تلافی‌جویانه ایران علیه مواضع رژیم صهیونیستی، اعلام کردند.

در واکنش به حمله تلافی‌جویانه ایران به مواضع رژیم صهیونیستی، جمهوری چک، فرانسه و بلژیک سفرای ایران را احضار کردند.

وزیر خارجه جمهوری چک در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد: «امروز تصمیم گرفتم سفیر ایران را احضار کنم.» او همچنین مدعی شد که ایران «با حمله به اسرائیل، تمام خطوط قرمز را زیر پا گذاشته است.»

این در حالی است که حمله اخیر ایران به مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به جنایت اسرائیل در حمله به کنسولگری ایران در دمشق صورت گرفت؛ حمله‌ای که هفت مستشار نظامی ایران را به شهادت رساند.

جمهوری چک به عنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا و ناتو، یکی از متحدان دیرینه رژیم صهیونیستی و اقداماتش در منطقه است و وزیر خارجه این کشور نیز در پیام اخیر خود ایران را به «در خطر انداختن وضعیت امنیتی منطقه» متهم کرد!

وزارت خارجه فرانسه نیز در بیانیه‌ای با بیان اینکه پاریس سعی دارد در همکاری با شرکای خود تنش‌ها را کاهش دهد، اعلام کرد با احضار سفیر تهران، حمله ایران به اسرائیل را با شدیدترین لحن محکوم کرده است.

علاوه بر این، وزیر خارجه بلژیک هم ضمن احضار سفیر ایران در این کشور، در بیانیه‌ای ادعا کرد: «این حمله ثبات و جان مردم منطقه را به خطر انداخته و صلح را دست‌نیافتنی‌تر می‌کند. از همه طرفین می‌خواهم که بیشترین میزان خویشتن‌داری را از خود نشان دهند.»

یاوه گویی جدید نتانیاهو درباره ایران

 بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تداوم یاوه گویی‌های خود علیه ایران، خواستار اتحاد جامعه جهانی برای مقابله با تهران شد.

به گزارش سی ان ان، نتانیاهو در بیانیه‌ای که در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) منتشر کرده، بدون اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق که ناقض قوانین بین‌الملل است مدعی شد: جامعه بین‌المللی در برابر تجاوز ایران که صلح جهانی را تهدید می‌کند، یکپارچه بایستد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه ادعاهای بی‌اساس خود، افزود: ایران مستقیم و از طریق نیروهای نیابتی خود، حماس و دیگران، در حال انجام یک کارزار تجاوزکارانه تمام‌عیار است که نه تنها (رژیم) اسرائیل، بلکه کل خاورمیانه را تهدید می‌کند.

تکذیب مشارکت عربستان در رهگیری حملات موشکی و پهپادی ایران 

عربستان هر گونه مشارکت خود در رهگیری حملات موشکی و پهپادی ایران به فلسطین اشغالی را تکذیب کرد.

 منابع آگاه در گفت‌وگو با «العربیه» هر گونه مشارکت عربستان در رهگیری حملات موشکی و پهپادی ایران به فلسطین اشغالی را تکذیب کردند.

این منابع همچنین شامگاه دوشنبه به العربیه گفتند هیچ سایت رسمی عربستان اظهاراتی مبنی بر مشارکت این کشور در رهگیری حملات اخیر ایران منتشر نکرده است.

پیشتر برخی منابع خبری رژیم صهیونیستی با انتشار اخباری و منسوب کردن آن به یک پایگاه خبری رسمی سعودی مدعی شدند عربستان در ائتلاف دفاعی اخیری که برای مقابله با حملات ایران شکل گرفته، ایفای نقش داشته است.

دیدار و گفت‌وگوی السودانی با بلینکن در واشنگتن

نخست‌وزیر عراق امروز با وزیر امور خارجه آمریکا در واشنگتن دیدار و گفت‌وگو و در مورد مسائل مربوط به تشکیل کمیته هماهنگی میان بغداد و و همچنین مسایل اقتصادی و تجاری رایزی کرد.

«محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق و «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه عراق امروز در واشنگتن با یکدیگر دیدار و درباره راه‌اندازی توافق چارچوب راهبردی مشترک و همچنین تشکیل کمیته هماهنگی میان عراق و آمریکا رایزنی کردند.

علاوه بر این، تعدادی از پرونده‌های مختلف از جمله در بخش اقتصادی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری شرکت‌های آمریکایی در عراق روی میز مذاکره دو طرف بود.

السودانی تأکید کرد، توافق چهارچوب راهبردی مانند یک نقشه راه برای گسترش روابط آینده عراق و آمریکاست.

آنتونی بلینکن در دیدار نخست وزیر عراق گفت: «خرسندیم که می‌بینیم عراق در پرونده‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری و انرژی به موفقیت می‌رسد. با محمد السودانی دیدار مثمر ثمری داشتیم.»

 

دیگر خبرها

  • سیلوا بازی با شمس آذر را از دست داد/ تکذیب شایعه عجیب در مورد سرپرست استقلال
  • اظهارات گروسی درباره تعطیل شدن بازرسی‌ها از تاسیسات هسته‌ای ایران/ احضار سفرای ایران توسط چند کشور اروپایی/ یاوه گویی جدید نتانیاهو درباره ایران/ تکذیب مشارکت عربستان در رهگیری حملات موشکی و پهپادی ایران
  • اظهارات گروسی درباره تعطیل شدن بازرسی ها از تاسیسات هسته ای ایران/ احضار سفرای ایران توسط چند کشور اروپایی/ یاوه گویی جدید نتانیاهو درباره ایران/ تکذیب مشارکت عربستان در رهگیری حملات موشکی و پهپادی ایران
  • تکذیب شایعه تعطیلی فرودگاه‌ها/ برقراری پرواز از مبدا و مقصد ایران
  • تکذیب شایعه ترسناک برای هواداران تراکتور
  • وزیر خارجه انگلیس: حمله ایران به اسرائیل بسیار چشمگیر بود
  • تکذیب خروج قطار باری از ریل در قطور
  • تکذیب شایعه درباره تعطیلی پروازها از فرودگاه مهرآباد
  • تکذیب شایعه عجیب درگیری ستاره‌های تراکتور
  • واکنش وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به توقیف کشتی اسرائیلی از سوی سپاه