Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا رئیسی در جلسه ستاد مدیریت بحران بهداشت و درمان استان خوزستان افزود: با توجه به اسکان تعدادی از هموطنان در اردوگاه های سیل زدگان، ارائه خدمات بهداشتی و مراقبتی به مردم درگیر سیلاب علی الخصوص گروهای حساس مانند مادران باردار ، کودکان و سالمندان نباید متوقف شود و در این زمینه برنامه ریزی لازم جهت ارایه خدمات بصورت فعال و مستمر صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: با توجه به گرم شدن هوا باید مسئله اسکان موقت سیل زدگان به صورت جدی مورد توجه و پیگیری قرار گیرد و در این زمینه اقدام لازم به عمل آید.

رئیسی با تاکید بر لزوم ثبت خدمات ارائه شده به سیل زدگان گفت: با توجه به بررسی تمام شاخص های مورد نظر؛ نظام مراقبت سندرمیک در حوزه پیشگیری از بیماری ها، سلامت خانواده ، بهداشت محیط و سلامت روان در مسئله سیل خوزستان بسیار خوب اقدام کرده اند و تاکنون هیچ گزارشی از بیماریهای واگیر مشاهده نشده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تاکید کرد: تمامی مادران باردار ساکن در اردوگاه ها باید بصورت روزانه مورد ویزیت و مراقبت قرار گیرند همچنین به دلیل اهمیت تغذیه آنها، می بایست تحت پوشش یک پکیج غذایی سالم قرار گیرند و اطمینان حاصل شود که سبد غذایی حتما توسط خود مادر مصرف می شود.

وی افزود: همچنین مادران باردار پرخطر باید از نظر بیماریهای غیرواگیر نیز مورد مراقبت مستمر قرار گیرند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع سلامت روان سیل زدگان بیان کرد: سلامت روان در بلایا از اهمیت بالایی برخوردار است و تیم های سلامت روان باید در کنار مردم باشند و هرگونه فعالیت در این حوزه حتما باید با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز انجام پذیرد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تصریح کرد: هیچگونه کمبودی در زمینه تامین و توزیع دارو و واکسن وجود ندارد و برای تمامی افراد زیر ۱۵ سال مناطق سیل زده در چند روز گذشته واکسن تزریق شده است.

رئیسی در پایان گفت: با توجه به گرمای هوا، رعایت بهداشت فردی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و نقش آموزش خود مراقبتی با هدف پیشگیری از ابتلا به بیماری، نقش تعیین کننده ای است. از مردم عزیز میخواهیم به توصیه ها و آموزش های همکاران بهداشت توجه ویژه داشته باشند.

گفتنی است در این نشست جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، نظری رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و جمعی از مدیران بهداشتی و درمانی حضور داشتند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: بهداشت و درمان سیل کودکان سالمندان وزارت بهداشت شاخص خانواده سلامت روان تغذیه پوشش سلامت دانشگاه علوم پزشکی دارو معاون رئیس دانشگاه علوم پزشکی بهداشتی و درمانی ابتلا به بیماری درمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی سیل کودکان زنان باردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۰۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جان مادران باردار در شرایط نامساعد جوی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان؛ حسین قاسمی، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی گفت: با توجه به شرایط نامساعد جوی و طغیان رودخانه، طی تماس تلفنی با پرسنل ۱۱۵ جان ۲ مادر باردار به دلیل درد زایمان ۲۵ و۴۰ ساله نجات یافت.

وی افزود: طی تماس تلفنی به پایگاه اورژانس ۱۱۵ بلافاصله دو آمبولانس از جاسک و بشاگرد اعزام شد.

قاسمی اضافه کرد: مادر ۲۵ ساله به بیمارستان خاتم الانبیا جاسک و مادر ۴۰ ساله به بیمارستان بقیه الله الاعظم بشاگرد انتقال یافتند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان اظهار کرد: پس از پذیرش در بیمارستان‌ها، اقدامات درمانی لازم توسط تیم پزشکی انجام شد و خوشبختانه جان مادران باردار نجات یافت.

کد خبر 6080625

دیگر خبرها

  • افزایش حق‌الزحمه کار دانشجویی
  • افزایش ۵۰ درصدی حق‌الزحمه کار دانشجویی
  • افزایش ۵۰ درصدی حق‌الزحمه کار دانشجویان پرستاری
  • تلاش وزارت بهداشت برای افتتاح ۱۰ هزار تخت بیمارستانی جدید در سال ۱۴۰۳
  • جذب بیش از ۲۵ هزار نیروی انسانی جدید در بدنه وزارت بهداشت
  • نجات جان مادران باردار در شرایط نامساعد جوی
  • جذب ۲۶ هزار نیروی ‌جدید در ‌وزارت بهداشت
  • امروز ۱۰ نفر در سیلاب استان‌های جنوبی آسیب دیدند
  • ایران مرجع بهداشت منطقه است
  • ۲۷ میلیون نفر دیگر وارد برنامه سلامت خانواده می شوند