Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت اقتصاد راهکار جدیدی برای تامین مالی شرکت‌های بالادستی نفت به منظور اکتشاف و توسعه میادین نفت و گاز ارائه کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هیئت دولت، در راستای تحقق اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و به منظور مقابله مؤثر با تحریم‌های غیرقانونی آمریکا و نیز عنایت به لزوم به کارگیری ظرفیت شرکت‌های داخلی تأیید صلاحیت شده، وزارت امور اقتصاد و دارایی پیشنهاد کرده است تا شرکت ملی نفت ایران بتواند برای سرمایه گذاری در طرح‌های اکتشاف و تولید نفت و گاز با اولویت میادین مشترک پس از عقد قرارداد مبتنی بر تولید نفت و گاز نسبت به انتشار اوراق مالی اسلامی و یا تأسیس صندوق‌های پروژه و صندوق‌های سرمایه گذاری خصوصی (ریالی و ارزی) تا سقف مشخص از طریق بازار سرمایه و با تضمین بانک‌های عامل و نهادهای مالی مورد تأیید سازمان بورس و اوراق بهادار اقدام نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرارداد خرید نفت از سوی شرکت ملی نفت ایران به عنوان تضمین اصل و سود این اوراق نزد بانک‌های عامل و سایر نهادهای مالی پیشنهاد شده است.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، بانک‌های عامل و سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن قبول تضمین یاد شده موظف می‌شوند در این خصوص ساز و کار تسهیل لازم را فراهم نمایند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: وزیر اقتصاد ارز بورس نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۰۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم

به گزارش خبرنگار مهر، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) هیأت دولت با حضور خبرنگاران، گفت: یکی از مهم‌ترین مراجع بین‌المللی که برای تامین مالی پروژه‌ها استفاده می‌شود، بانک توسعه اسلامی است و هفته آینده پنجاهمین سالگرد تأسیس این بانک در عربستان سعودی با حضور ۴۷ کشور برگزار می‌شود.

وی‌افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته تأمین مالی از سوی این بانک صورت نمی‌گرفت و یکی از اولویت‌های ما رفع موانع پرداخت اقساط کشور بود تا کاری کنیم این بانک برای ۱۱ پروژه عمرانی ما تأمین مالی کند.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: این اتفاق رخ داده و ما مسیر دور زدن تحریم در پرداخت بدهی ایران به این بانک را پشت سر گذاشتیم و بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم و فرآیند بازپرداخت اقساط ۱۱ پروژه عمرانی آغاز شده است.

کد خبر 6086750

دیگر خبرها

  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/ سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید/ حمایت ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین
  • خاندزوی: بدهی‌های ایران تا سال قبل را به صفر رساندیم
  • بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم
  • پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • تفاهم بانک شهر و شرکت ملی صنایع مس در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • چقدر می توان به صورت های مالی شرکت ها اعتماد کرد؟
  • تفاهم شرکت ملی صنایع مس و بانک شهر در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی بورس فردا سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳