Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@15:33:37 GMT

کیم به مسکو می‌رود

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۰۹۸۰

کاخ ریاست‌جمهوری روسیه از سفر رهبر کره شمالی به این کشور تا اواخر ماه جاری میلادی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کاخ ریاست‌جمهوری روسیه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی اواخر ماه جاری میلادی برای دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به این کشور سفر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر گزارش «بلومبرگ»، تأیید خبر سفر رهبر کره شمالی به روسیه از جانب کاخ کرملین در شرایطی صورت گرفته که اخیراً گمانه‌زنی‌هایی درباره احتمال روی آوردن پیونگ‌یانگ به متحد قدیمی خود پس از عدم موفقیت در لغو تحریم‌های واشنگتن بعد از دومین دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا در ویتنام مطرح شده بود.

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در ماه فوریه گذشته برای دومین بار با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در هانوی پایتخت ویتنام دیدار و گفت‌وگو کرد اما این مذاکرات نیز بدون نتیجه و حتی زودتر از زمان اعلام شده به اتمام رسید.

البته در بیانیه کاخ کرملین درباره تاریخ دقیق و مکان برگزاری این دیدار جزئیاتی منتشر نشده است، هر چند با توجه به سفر پوتین به چین احتمالاً این دیدار هفته آینده انجام خواهد گرفت.

این نخستین سفر رهبر کره شمالی به روسیه از زمان به قدرت رسیدن در سال ۲۰۱۱ میلادی تا کنون است.

کیم اخیراً در نطقی طولانی گفته بود که پیشنهادات جدیدی را برای برگزاری گفت‌وگوهای بیشتر با آمریکا تا اخر سال جاری میلادی به واشنگتن خواهد داد.

رهبر کره شمالی سال گذشته چند روز قبل از سفر به سنگاپور برای دیدارنخست با دونالد ترامپ، با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نشستی برگزار کرد. در آن زمان، دیپلمات ارشد روسیه خواستار لغو تحریم‌ها علیه این کشور در ازای خلع سلاح اتمی کره شمالی شده بود.

منبع: فارس

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۰۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا

به گزارش «تابانک» به نقل از ایرنا از تاس، زاخارووا تصریح کرد: ما به این دلیل با این پیش‌نویس مخالفت کردیم که آمریکا تلاش کرد در شورای امنیت سازمان ملل تعهدات حقوقی جدیدی درباره امنیت فضا ایجاد کند که فراتر از پیمان‌ها و توافقنامه‌های فعلی است؛ که مهمترین آنها پیمان ماورای جو ۱۹۶۷ است.

روسیه چهارشنبه شب قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد.

۱۳ عضو از ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل به قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن رای مثبت دادند، چین یکی از اعضای دائم شورای امنیت رای ممتنع داد و روسیه دیگر عضو شورای امنیت به این قطعنامه رای مخالف داد و آن را وتو کرد.

شورای امنیت ملی ایالات متحده آمریکا در واکنش به وتوی قطعنامه کشورش از سوی روسیه گفت که این وتو، نگرانی‌های جدی را در مورد برنامه‌های روسیه برای فضای ماورای جو ایجاد می‌کند.

این رای‌گیری پس از آن صورت گرفت که واشنگتن، مسکو را به ساخت سلاح هسته‌ای برای ارسال به فضا متهم کرد. آمریکا معتقد است که روسیه در حال استقرار یک جنگ‌افزار هسته‌ای ضد ماهواره در فضا است که انفجار آن می‌تواند در همه موضوعات از ارتباطات نظامی تا حتی خدمات مسافربری اینترنتی، خرابکاری ایجاد کند.

مسکو این ادعاها را رد کرده و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفته است که مسکو مخالف استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا است.

دیگر خبرها

  • ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • بودجه روسیه برمبنای نفت ۶۵ دلاری تنظیم می‌شود
  • قربانی با گل وارد 11 نفر شد (عکس)
  • سفر کم سابقه هیات کره شمالی به تهران پس از 5 سال / معمار رابطه تجاری مسکو و پیونگ یانگ در تهران به دنبال چیست؟
  • معافیت ایرباس از تحریم های روسیه
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود
  • رابطه با روسیه، به کره‌شمالی برای اقدامات خصمانه جرات می‌دهد
  • حمله تروریستی در بریانسک روسیه خنثی شد
  • دلار تقریبا از مبادلات تجاری مسکو و پکن حذف شد