Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پکن- ايرنا- سفير جمهوري اسلامي ايران در چين در آيين گراميداشت روز ارتش در پکن تاکيد کرد: ارتش جمهوري اسلامي ايران نقش بسزائي در مقابله با تهديدات داخلي و خارجي ايفا کرده و امروزه به يک نيروي دفاعي موثر در منطقه غرب آسيا تبديل شده است.

به گزارش ايرنا `محمد کشاورز زاده` روز پنجشنبه در اين مراسم که با حضور سرلشکر `خوانگ تائويي` معاون بخش بسيج دفاع ملي چين و شماري از سفرا، ديپلمات ها و وابستگان نظامي کشورهاي ديگر در سفارت جمهوري اسلامي ايران در پکن برگزار شد افزود: مطابق با قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران، ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، نيروهاي مسلح رسمي کشور بوده و وظيفه حراست از استقلال، تماميت ارضي و حفظ نظام جمهوري اسلامي را بر عهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او گفت: مقابله موثر و صادقانه نيروهاي مسلح ايران با فعاليت هاي ضدانساني و ناامن کننده جريان هاي تکفيري تروريستي مانند القاعده، داعش و جبهه النصره در سطح منطقه که با دعوت کشورهاي مواجه با حضور اين نيروها صورت پذيرفته است، اعتراف همگان در خصوص نقش و ماهيت سياست خارجي ايران در دفاع از امنيت، صلح، ثبات و منافع واقعي مردم منطقه را به همراه داشته است.
کشاورز زاده تصريح کرد: اگر نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران بويژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در کنار مردم شجاع عراق و سوريه نجنگيده بودند، امروز شاهد رو به اضمحلال رفتن داعش و ساير گروه هاي تروريستي در منطقه نبوديم.
وي ادامه داد: وارد کردن هرگونه اتهامي به نيروهاي مسلح ايران يا ناشي از اشتباهي راهبردي است يا ناشي از داشتن نقش موثر در ايجاد گروه هاي ترويستي همچون داعش در منطقه است.
کشاورز زاده تصريح کرد: با اين وجود آنها که به ايران هراسي عادت کرده اند، بايد بدانند که نمي‌توانند با اينگونه برچسب زدن هاي نادرست، افکار عمومي جهان و جامعه جهاني را منحرف نمايند.
**دکترين نظامي ايران دفاعي است
سفير جمهوري اسلامي ايران در چين تاکيد کرد: دکترين نظامي ايران دکترين دفاعي است و جمهوري اسلامي از بدو تاسيس تاکنون کوچکترين تعرضي نسبت به همسايگان خود نداشته است.
وي افزود: ما همواره به دنبال آن هستيم که از امکانات نظامي و تسليحاتي براي برقراري صلح و امنيت در منطقه و جهان استفاده شود در اين راستا، ايران با توجه به دست و پنجه نرم کردن با اقدامات خصمانه دولت آمريکا در 40 سال اخير که تحريم هاي تسليحاتي بخشي از آن است و با نظرداشت تهديدات صريح اين کشور و برخي اذناب آن در منطقه، مبادرت به تقويت مراکز علمي تحقيقاتي خود نمود تا نياز نيروهاي مسلح به ادوات و سلاح هاي پيشرفته را تأمين نمايد.
وي اظهار کرد: خوشبختانه با اتکا به توانمندي دانشمندان جوان و تجارب گرانسنگ سال هاي جنگ تحميلي، مجموعه نيروهاي مسلح ايران توفيق يافته است تا در توليد انواع جنگنده، زيردريايي، تانک، ناوهاي پيشرفته و موشک هاي دقيق و نقطه زن به خودکفائي دست يابد.
سفير جمهوري اسلامي ايران در چين تاکيد کرد: ارتش جمهوري اسلامي نه فقط عهده دار پاسداري از استقلال، تماميت ارضي و نظام جمهوري اسلامي است بلکه به هنگام صلح در امور امدادي، آموزشي، توليدي و سازندگي نيز به دولت و مردم ياري مي رساند که حضور به موقع، گسترده و موثر اين نيروي فداکار و متعهد به همراه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در جريان امداد رساني به مردم آسيب ديده از سيل اخير در کشور و اتخاذ اقدامات جبراني، موجب تسکين آلام مردم، به حداقل رسانيده شدن خسارات و تقويت هر چه بيشتر پيوند قلبي مردم با نيروهاي مسلح کشور گرديد.
** مردمي بودن، مهمترين ويژگي ارتش جمهوري اسلامي ايران
کشاورز زاده از اين روز به عنوان فرصت مغتنمي براي بزرگداشت تلاش‌هاي ارتش در حفظ استقلال و تماميت ارضي کشور ياد کرد و افزود: اين روز محملي براي اداي احترام به شهداي ارتش که در راه دفاع از ايران و اهداف مقدس نظام جان خود را فدا کردند است.
وي يکي از برجسته ترين ويژگي هاي ارتش جمهوري اسلامي ايران را مردمي بودن خاستگاه و هم بنيان بودن اهداف و آمال کارکنان آن با اميال و آرزوهاي قلبي ملت ايران عنوان کرد و افزود: نقطه اوج اين اتصال، نقش بي بديلي بود که پيوستن نيروهاي ارتش به مردم در روزهاي منتهي به پيروزي انقلاب عليه حکومت استبدادي و سرسپرده پهلوي در 11 فوريه 1979 ايفا نمود.
سفير جمهوري اسلامي ايران در چين افزود: مقابله مثال زدني رهبر فقيد جمهوري اسلامي، آيت الله العظمي امام خميني (ره) با طرح توطئه آميز انحلال ارتش که منجر به نامگذاري روز هجدهم آوريل به عنوان روز بزرگداشت ارتش شد خود برگي ديگر در صفحات تاريخ درخشان فعاليت اين نيروي توانمند و مردمي است.
وي ادامه داد: حکيمانه بودن اين تدبير آيت الله العظمي امام خميني (ره) زماني آشکار شد که در فاصله اي نه چندان طولاني از تاريخ به پيروزي رسيدن انقلاب اسلامي، ديکتاتور عراق، صدام حسين در 22 سپتامبر 1980 جنگي 8 ساله را به دو ملت ايران و عراق تحميل کرد و ارتش مردمي در کنار ساير نيروهاي نظامي توانست با اعتماد به نفسي دوچندان قابليت هاي خود را در دفاع از تماميت ارضي کشور به منصه ظهور برساند.
کشاورز زاده گفت: البته دفاع نيروهاي مسلح از کيان نظام جمهوري اسلامي به قيمت شهادت 190 هزار و زخمي شدن 617 هزار تن ديگر به دست آمد که 16 هزار نفر از آنان از غيرنظاميان بودند و در اثر بمباران هواپيماها و موشک هاي ارتش صدام به شهادت رسيدند.
سفير ايران در چين ادامه داد: ما همچنان با تهديداتي از اين دست و حتي با عواقب جدي تر از سوي گروه هاي تروريستي و برخي ديکتاتورهاي منطقه مواجه هستيم.
** چين و ايران مخالف يکجانبه گرايي هستند
سفير ايران در چين در بخش ديگري از سخنانش گفت: ايران و چين به عنوان دو کشور برخوردار از سياست خارجي مستقل و قائل به برابري حاکميت دولت ها در عرصه روابط بين الملل، مخالف «يکجانبه گرائي» در تمامي عرصه ها از جمله تحرکات نظامي از طريق به چالش کشيدن و سوء استفاده از نهادهاي بين المللي و نقض اصول منشور ملل متحد و قواعد مسلم حقوق بين الملل هستند.
ما بر اين اعتقاد هستيم زمينه تقويت روابط نيروهاي مسلح ايران با ارتش آزادي بخش خلق کشور چين که هر دو داراي ريشه قوي مردمي هستند، بيش از هر زمان فراهم است، چرا که علاوه بر مزيت برخورداري از ارتباطات غني و گسترده تاريخي ميان مردمان اين دو تمدن بزرگ، روابط دو کشور در سال هاي اخير وارد مرحله راهبردي شده است و اين ويژگي ها موجبات ارتقاء سطح و گستره همکاري ها و تفاهم بيشتر را فراهم خواهدآورد.
کشاورز زاده در پايان نه تنها براي مردم و کشورهاي منطقه خاورميانه که ساليان سال است به دليل دخالت نيروهاي بيگانه در رنج و تالم ناشي از جنگ هاي خانمان‌سوز بسر مي‌برند، بلکه براي کل جهانيان آرزوي صلح و دوستي کرد.
**آساق**1904**
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۱۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح در سنندج

به گزارش خبرنگار مهر، رژه نیروهای مسلح در سنندج صبح چهارشنبه در محوطه لشکر ۲۸ پیاده کردستان به مناسبت روز ارتش برگزار شد.

در این آئین یگان‌های نمونه ارتش آخرین توان نظامی و دفاعی خود را به نمایش گذاشتند و تجهیزات جدید و پیشرفته نظامی و دفاعی موتوری و زرهی را در معرض دید حاضران قرار دادند.

‌نیروهای مسلح با رژه خودرویی، اقتدار خود را در دفاع از تمامیت ارضی کشور و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی به نمایش گذاشتند.

استاندار کردستان در مراسم رژه نیروهای مسلح اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با نگاهی تیزبینانه و تدابیر لازم در همه دوران‌های پرتلاطم، هدایت جامعه را برعهده داشتند و با تکیه بر توانمندی‌های نظامی و دفاعی کشور ایران امروز از بزرگترین قدرت‌های نظامی دنیا محسوب می‌شود.

اسماعیل زارعی کوشا افزود: با اقدام تنبیهی سپاه علیه رژیم صهیونیستی گوشه‌ای از توانمندی ایران به نمایش گذاشته شد که توسط نیروی هوافضای سپاه با همراهی پدافند هوایی ارتش، در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ما در سوریه انجام شد.

وی خاطر نشان کرد: نظام اسلامی ما مبتنی بر دین مبین اسلام است و براساس فرامین رهبر حکیم و پیامبر گونه، امروز دست به اقدامی می‌زند که همه دشمنان و دوستان ملت را در دنیا انگشت به دهان می‌گذارد و کسانی را که دل در گرو آزادگی دارند، خوشحال می‌کند.

زارعی کوشا اذعان کرد: پاسخ کوبنده به رژیم صهیونیستی، کسانی را که به زعم باطل خود برای نظام اسلامی خواب‌های آشفته می‌دیدند، در بهت فرو برد که افتخاری بزرگ و ناشی از برکت خون شهداست.

استاندار کردستان به ویژگی‌های ارتش ایران اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: اسلامی بودن، ولایی بودن، مردمی بودن، خودکفایی، انضباط و سادگی از ویژگی‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران است که وجه تمایز ارتش کشورمان با دیگر ارتش‌های جهان را نشان می‌دهد.

وی یادآور شد: ولایی بودن به معنای فرمانبری از فرمان رهبری است که در جایگاه نیابت ولی عصر ایستاده و با درایت نیروهای مسلح را مدیریت می‌کند.

این آئین باحضور برخی از مسئولان و فرماندهان ارشد نظامی مستقر در منطقه و خانواده‌های معظم شهدا برگزار شد.

کد خبر 6080631

دیگر خبرها

  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در پکن
  • عملیات «وعده صادق» یک تنبیه کوچک برای صهیونیست‌ها بود
  • نیروی مسلح ایران از قوی‌ترین و محبوب‌ترین‌های جهان هستند
  • وعده صادق نیرو‌های مسلح ایران پاسخ طوفانی و یکپارچه خواهد داد
  • نیروی مسلح جمهوری اسلامی ایران از قوی‌ترین نیروهای مسلح جهان است
  • نمایش اقتدار و توان رزمی دفاعی ارتش در بوشهر+ تصویر
  • رژه مقتدرانه نیروهای مسلح در کرمانشاه برگزار شد
  • ایران در حوزه دفاعی خودکفا شده است
  • برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح در سنندج
  • مراسم رژه ارتش جمهوری اسلامی ایران آغاز شد