Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع فرانسه استفاده از تسلیحات فرانسوی در تهاجمات ائتلاف سعودی علیه غیرنظامیان در جنگ یمن را تکذیب کرد.

به گزارش فارس، «فلورنس پارلی» وزیر دفاع فرانسه امروز (پنجشنبه) استفاده از تسلیحات فرانسوی در جنایات ائتلاف سعودی در یمن را تکذیب کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «رویترز»، وزیر دفاع فرانسه که با یک رادیوی فرانسوی گفت‌وگو می‌کرد، تصریح کرد: «تا جایی که من مطلعم، تسلیحات فرانسوی در هیچ عملیات تهاجمی در جنگ یمن مورد استفاده قرار نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیچ شواهدی ندارم که من را به این باور برساند که تسلیحات فرانسوی منشأ اصلی تلفات غیرنظامی در یمن بوده است».

پورتال اینترنتی «دیسکلوز» این هفته گزارش کرده بود که تسلیحات فرانسوی از جمله تانک‌ها و سامانه‌های موشکی هدایت شونده لیزری که پاریس به عربستان سعودی و امارات عربی متحده فروخته در جنگ یمن علیه غیرنظامیان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جنگ عربستان علیه یمن از ششم فروردین سال ۱۳۹۴ آغاز شده و هنوز ادامه دارد. این جنگ که با حمایت سیاسی و تسلیحاتی و مشارکت محدود آمریکا، فرانسه، انگلیس و مشارکت مستقیم امارات (و برخی کشورهای دیگر مثل سودان) در قالب «ائتلاف عربی»‌ و به رهبری عربستان ادامه دارد، تاکنون بیش از ۵۰ هزار یمنی را به کام مرگ کشانده است.

روزنامه واشنگتن‌پست سوم آگوست (۱۲ مرداد ۹۷) به نقل از نهاد مستقل و مطالعاتی درباره تلفات جنگ‌ها به نام «ACLED» نوشت، تلفات جنگ در یمن به دستکم ۵۰ هزار نفر رسیده، اما رسانه‌های بین‌المللی همچنان آمار قبلی خود مبنی بر ۱۰ هزار کشته را ذکر می‌کنند.

طبق اعلام قبلی نهادهای حقوق بشری یمنی، بیش از ۳۰ هزار نفر نیز در نتیجه غیرمستقیم جنگ جان باخته‌اند که عمده آنان بیمارانی هستند که به دلیل محاصره زمینی، هوایی و دریایی عربستان، یا داروی کافی دریافت نکرده‌اند یا موفق نشده‌اند برای درمان به خارج از یمن منتقل شوند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۱۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال هم تولید تجهیزات و تسلیحات جدید را با قدرت ادامه می‌دهیم

امیر آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: ما در سال جدید هم اقداماتی که در حوزه نوآوری و ساخت تجهیزات و تسلیحات جدید داشتیم را با سرعت و قدرت ادامه خواهیم داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح از وزارتخانه‌های مهم کشور است که «پشتیبانی از نیرو‌های مسلح» با استفاده از ظرفیت‌های صنعت دفاعی که در اختیار دارد، اصلی‌ترین وظیفه و مأموریت این وزارتخانه عنوان شده است.

** اقدامات وزارت دفاع در دولت سیزدهم

تجهیز نیرو‌های مسلح با تولید و تحویل‌دهی محصولات نظامی، تحقیقات و توسعه صنعتی وزارت دفاع، صادرات محصولات، تجهیزات و خدمات به کشور‌های هدف در چارچوب دیپلماسی فعال دفاعی کشور، همکاری با شرکت‌های دانش بنیان، ارائه خدمات مهندسی دفاعی و پدافند غیرعامل، پاکسازی اراضی آلوده به مین و گلوله‌های عمل نکرده باقیمانده از دوران جنگ تحمیلی و ارائه خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات به نیرو‌های مسلح، بخشی از اقدامات مهم این وزارتخانه در دولت سیزدهم است.

طراحی و ساخت انواع موشک، بهینه‌سازی و ارتقای انواع جنگ‌افزار‌های تانک و نفربر، طراحی، آزمایش و تولید انواع بمب‌های هوشمند، طراحی و ساخت انواع پهپاد‌های ارتقاءیافته، ارتقاء قابلیت‌های انواع محصولات سطحی و زیرسطحی و آزمون و تحویل‌دهی سامانه‌هیا راداری به سازمان‌های نیرو‌های مسلح بخش دیگری از اقدامات وزارت دفاع در یک سال گذشته به شمار می‌‎رود.

رونمایی از هواپیمای ترابری سبک سیمرغ، اتمام چندین پروژه مهم در حوزه‌های رزم موشکی و فضایی و رزم نوین و ... از دستاورد‌های مهم دیگر وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در دولت سیزدهم است.

** حدود ۹۰ درصد از نیازمندی‌های تسلیحاتی، محصولات و تجهیزات دفاعی در داخل کشور پوشش داده می‌شود

با توجه به اقدامات وزارت دفاع در سال‌های گذشته، امروز شاهد هستیم که حدود ۹۰ درصد از نیازمندی‌های تسلیحاتی، محصولات و تجهیزات دفاعی برای نیرو‌های مسلح در داخل کشور پوشش داده می‌شود که ارزش ریالی آن در سال گذشته بیش از ۲۴ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.

این تولیدات شامل انواع شناورها، تسلیحات دریایی، جنگنده و بالگرد‌های نظامی و غیرنظامی است به‌طوری که در تولید انواع موشک‌های بالستیک سوخت جامد با افزایش قابل ملاحظه، موشک‌های کروز با افزایش دو برابری، موشک‌های پدافند هوایی با رشد ۴۵ درصدی و انواع شناور‌های دریایی تندرو با رشد ۳۰ درصدی دنبال شده است.

افزایش چشمگیر انواع موشک‌های بالستیک، افزایش برد موشک‌های کروز تا ۱۰۰۰ کیلومتر، افزایش بُرد موشک بالستیک عماد تا ۱۶۵۰ کیلومتر، افزایش بُرد موشک خیبر تا ۲۰۰۰ کیلومتر، دستیابی به موشک‌های جدید کروز با قابلیت شلیک از هواپیما، دستیابی به گونه موشک مافوق صوت از دیگر اقدامات دولت سیزدهم در عرصه صنایع دفاعی است.

** امیر آشتیانی: مسیر جهشی وزارت دفاع درسال جدید با سرعت و قدرت ادامه می‌یابد

امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با توجه به اقدامات صورت گرفته در وزارت دفاع در دولت سیزدهم، در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس گفت: این مسیری که ما تا امروز در وزارت دفاع در دولت سیزدهم طی کردیم، یک مسیر بسیار خوب و جهشی بوده است.

وی اضافه کرد: انشالله در سال ۱۴۰۳ هم همین مسیر را با همین سرعت و قوت ادامه خواهیم داد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح تاکید کرد: ما در سال جدید اقداماتی که در حوزه نوآوری و ساخت تجهیزات و تسلیحات جدید داشتیم را ادامه خواهیم داد و تلاش می‌کنیم این مسیر استمرار داشته باشد و سعی می‌کنیم به صورت جهشی این اقدامات را دنبال کنیم.

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع: امسال هم تولید تجهیزات و تسلیحات جدید را با قدرت ادامه می‌دهیم
  • امسال هم تولید تجهیزات و تسلیحات جدید را با قدرت ادامه می‌دهیم
  • لوپن: دست دولت ماکرون در جیب فرانسوی‌ها است
  • فرانسوی‌ها به‌شدت از وقوع حمله‌ تروریستی طی هفته‌های آتی می‌ترسند
  • سیاستمدار فرانسوی به دلیل حمایت از طوفان الاقصی مجازات شد
  • مسی جدید دنیای فوتبال
  • کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو
  • رد ادعای فروش تسلیحات به تل آویو از سوی فرانسه
  • افزایش حجاب در فرانسه با وجود سخت‌گیری‌های دولتی
  • سی‌ان‌ان: خرید و انتقال فوری سلاح، محور دیدار گالانت و آستین است