Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-16@16:32:32 GMT

بانک‌ها و صرافی‌ها، کد کارگزاری می‌گیرند

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۱۵۳۸

به گزارش اکوفارس به نقل از ایسنا، نوسان قیمت ارز در سال گذشته به ویژه در نیمه نخست سال به گونه‌ای پیش رفت که افسار کار تا حدودی از دست متولیان امر از جمله بانک مرکزی خارج شد و چند ماه بعد و با آرام شدن بازار ارز، عبدالناصر همتی، رئیس‌کل بانک مرکزی از برنامه‌ریزی برای ایجاد بازار متشکل ارزی خبر داد.

قرار بود که با شکل‌گیری این بازار بانک‌ها و صرافی‌های مجاز بانک مرکزی به عنوان بازیگران اصلی این بازار فعالیت کنند که با این اقدام تا حد زیادی می‌شد تعیین تکلیف بازار را به جای دلالان و سودجویان به دست بانک‌ها و صرافی‌ها سپرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌چه بنا شد که در این بازار اتفاق بیفتد این بود که بانک‌ها به عنوان معامله‌گران عمده و صرافی‌ها به عنوان معامله‌گران خرد، فعالیت کرده و نبض بازار را در دست بگیرند.

همتی چند ماه پیش خبر از تشکیل این بازار در فروردین ماه سال جاری داده بود و طبق برنامه نیز طی روزهای گذشته هیأت مدیره این بازار انتخاب شده و امروز (۲۹ فروردین) نیز نخستین جلسه هیأت مدیره بازار متشکل ارزی تشکیل و مدیرعامل این بازار انتخاب شد.

همچنین در این جلسه با تصمیم هیأت مدیره مقرر شد که تمامی صرافی‌های مجاز و بانک‌های عامل از درگاهی که متعاقباً اعلام می‌شود، نسبت به اخذ کد کارگزاری بازار متشکل ارزی اقدام کنند.

به این ترتیب پیش‌بینی می‌شود که در آینده نزدیک این بازار فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرده و هرچند ممکن است در شروع کار با نقص‌هایی روبرو شود، اما در ادامه بتواند تأثیر مثبت و درست خود را بر بازار ارز بگذارد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۱۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه ارز نیمایی به تجار و بازرگانان با دستور بانک مرکزی همچنان ادامه دارد

صهبا رئیس هیئت مدیره صرافی ملی ایران با بیان اینکه  مرکز صرافی ملی در راستای تحقق سیاست های بانک مرکزی اقدام به عرضه ارز به تجار و بازرگانان می کنند گفت: صرافی در خدمت تجار و بازرگانان به سبب  تامین کالاهای مورد نیاز است.

وی افزود:  ارز بازرگانی که  به بازار و تجار ارائه دادیم عبارت است از  دلار با نرخ ۴۱ هزار و ۵۵ تومان و  یورو با نرخ ۴۳ هزار و ۶۹۷  تومان بوده است.

صهبا گفت: یوان چین با نرخ ۵هزارو ۶۷۲ تومان و درهم امارات ۱۱هزار و۱۹ تومان و روبل روسیه هم ۴۴۵ تومان بوده است.

وی افزود: خدمت رسانی  صرافی ملی در راستای تامین ارز  تجار و بازرگانان با دستور بانک مرکزی ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • قرارگیری خریداران ارز در زیر چتر مالیاتی
  • چطور در بازار بورس سرمایه گذاری کنیم؟
  • عرضه ارز نیمایی به تجار و بازرگانان با دستور بانک مرکزی همچنان ادامه دارد
  • فرمول تعیین نرخ ارز مشخص شد/ توصیه فوری بانک مرکزی به خریداران طلا و ارز
  • بانک مرکزی از نوسانات شدید و مقطعی ارز جلوگیری می کند؛ هشدار درباره دلارهای تقلبی در بازار | توصیه جدی به خریداران دلار
  • قرارگیری خریداران ارز در زیر چتر مالیاتی/ احتمال عرضه ارز تقلبی در بازار آزاد وجود دارد
  • هشدار عرضه دلار تقلبی در بازار آزاد
  • تقدیم احکام سرپرست جدید اداره کل تدارکات و خدمات و عضو جدید هیات مدیره شرکت کارگزاری بیمه توسعه تعاون
  • مشکل تثبیت ارزی کجاست؟/نظارت در مبدا و تکمیل آرایش ارزی
  • نوسانات ارزی به دور از واقعیت‌های اقتصادی/ دلار به عقب باز می‌گردد