Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-18@23:17:18 GMT

افزایش تبادلات بانکی میان ایران و سوئیس

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۱۶۱۹

سفیر سوئیس در دیدار با رئیس کل بانک مرکزی کشورمان با بیان اینکه تحریم‌ها و محدودیت‌های آمریکا نباید موجب محدودیت روابط بانکی شود، گفت:به زودی شاهد افزایش تبادلات بانکی میان دوکشور خواهیم بود. آفتاب‌‌نیوز : رئیس کل بانک مرکزی کشورمان با مارکوس لایتنر، سفیر سوئیس در تهران دیدار کرد.
به گزارش بانک مرکزی، سفیر سوئیس در این دیدار ضمن تاکید بر عزم آن کشور بر تقویت روابط بانکی و مالی با ایران گفت: کشور سوئیس همواره روابط بانکی و مالی مناسبی با جمهوری اسلامی ایران داشته است و تحریم‌ها و محدودیت‌های آمریکا نباید موجب محدودیت روابط بانکی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه دولت سوئیس پیگیری‌های لازم را برای تقویت مناسبات تجاری و بانکی و همچنین گشایش مجدد کانال بانکی میان ایران و سوئیس انجام داده است، افزود: به زودی شاهد افزایش تبادلات بانکی میان دو کشور خواهیم بود.
رئیس کل بانک مرکزی نیز در این دیدار با تاکید بر توسعه روابط مالی و تجاری در راستای منافع طرفین، عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران، از تلاش‌ها و پیگیری‌های دولت سوئیس استقبال می‌کند و ارتقای تجارت با سوئیس را در راستای منافع دو کشور ارزیابی می‌کند.
همتی ادامه داد: تسریع در گشایش کانال بانکی میان دو طرف، می‌تواند نشانه مثبتی از حرکت دولت‌ها به سمت هماهنگ سازی سیاست‌های تجاری و مالی بین المللی خود بر اساس منافع متقابل و نه بر اساس فشارهای خارجی تلقی شود و این روند باید مورد حمایت و تقویت قرار گیرد.
رئیس کل بانک مرکزی در پایان خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران، بدون توجه به فشارهای آمریکا و بر اساس منافع ملی خود، توسعه روابط تجاری و بانکی با سایر کشورها را دنبال می‌کند.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تبادلات بانکی ایران و سوئیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۱۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف تراکنش های بانکی تغییر کرد

طبق ابلاغیه‌ی بانک مرکزی، سقف تراکنش خرید در هر روز برای اشخاص حقیقی افزایش پیدا کرده است.   بر اساس ابلاغیه جدید بانک مرکزی مبلغ تراکنش روزانه برای خرید با ۱۰۰ میلیون تومان افزایش به ۲۰۰ میلیون تومان رسید. پیش از این محدودیت تراکنش خرید در هر روز ۱۰۰ میلیون تومان بود.   در متن ابلاغیه‎‌ای که بانک مرکزی در خصوص سقف تراکنش‌های روزانه مجاز برای خرید صادر کرده، آمده است:   حداکثر تراکنش خرید از هر کارت متعلق به مشتری حقیقی از مبلغ یک میلیارد ریال به ۲ میلیارد ریال و مجموع تراکنش‌های انجام‌شده کارتی برای مشتری حقیقی در کل شبکه بانکی روزانه از مبلغ یک میلیارد ریال به ۲ میلیارد ریال افزایش یافت.   بر اساس این ابلاغیه‌ی بانک مرکزی، هر شخص حقیقی از طریق یک کارت بانکی در یک روز تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان مجاز به انجام تراکنش خرید است.   علاوه‌براین، سقف مجموع تراکنش‌های بانکی یک شخص حقیقی با همه کارت‌های بانکی متعلق به او نیز ۲۰۰ میلیون تومان است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد
  • همه چیز درباره کارت بانکی کهربا + جزئیات دقیق
  • سقف تراکنش بانکی برای سال جدید تغییر کرد
  • تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی
  • بانک مرکزی: طرح «کهربا» با ۶ بانک آغاز شد
  • طرح «کهربا» با ۶ بانک آغاز شد
  • خبر جدید بانک مرکزی درباره حذف کارت‌های بانکی/ از این پس با این روش خرید کنید
  • آغاز کهربا در ۶ بانک/ خرید با موبایل و بدون کارت اجرایی شد
  • سقف تراکنش های بانکی تغییر کرد
  • سقف تراکنش خرید افزایش یافت