Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@11:25:59 GMT

۸ هزار هکتار از باغات خراسان جنوبی در سیل اخیرخسارت دید

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۱۶۴۱

۸ هزار هکتار از باغات خراسان جنوبی در سیل اخیرخسارت دید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه سیل اخیر بیش از ۳۹۹ میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان خسارت زد گفت: بیشترین میزان خسارت ها، به بخش باغات با بیش از ۸ هزار و ۲۰۰ هکتار بوده است. ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۴ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، غلامرضا قوسی عصر امروز در بازید از مزارع کشاورزی خسارت دیده استان اظهار داشت: در سیل اخیر به بیش از 5 هزار و 200 هکتار از اراضی کشاورزی خسارت وارد شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود‌: بیش از هزار و 600 قطعه طیور و نزدیک به 637 راس دام تلف شدند که البته میزان خسارت ها در این مرحله هنوز نهایی نشده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی گفت: دام های تلف شده با هماهنگی اداره کل دامپزشکی و صندوق بیمه استان جمع آوری و دفن شدند.

وام قرض‌الحسنه به مددجویان خسارت دیده از سیل خراسان رضوی پرداخت می‌شودیونان 290 میلیارد یورو غرامت بابت خسارت‌های جنگ جهانی از آلمان درخواست کردسیل 22 میلیارد تومان به عشایر استان کرمانشاه خسارت وارد کردخسارت 390میلیارد تومانی سیل به کشاورزی گمیشان؛ 90درصد محصولات از بین رفترانش زمین 44 میلیارد تومان به واحدهای مسکونی آزادشهر خسارت زدسیل 300 میلیارد ریال به زیرساخت‌های عمران شهری یاسوج خسارت وارد کرد

وی به  خسارت 30 تا 100 درصدی به بیش از 267 رشته قنات استان اشاره کرد و گفت: قنواتی که 100 درصد خسارت دیدند، قرار شده هر چه سریعتر با مشارکت مردم و پیمانکاران بازگشایی، مرمت و لایروبی شوند.

وی از اطلاع رسانی های به موقع رسانه ها برای وقوع سیل قدردانی کرد وافزود: به همت مسئولان و مشارکت مردم با اقدامات پیشگیرانه میزان خسارات سیل به حداقل رسید.

انتهای پیام/ش

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۱۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سطح باغات چای ۲۲ هزار هکتار است

صادق حسنی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به شرایط جوی، برداشت چین اول برگ سبز چای از هفته آینده آغاز می شود.

به گفته او، گرچه تولید برگ سبز چای و به طبع آن چای خشک تابع شرایط جوی و بارش های مناسب است، اما برآورد می شود که تولید چای خشک بین ۲۸ تا ۳۰ هزارتن باشد.

حسنی، سطح باغات چای را ۲۰ تا ۲۲ هزارهکتار اعلام کرد و افزود: بنابر آمارهای اعلامی سازمان چای ۶ تا ۸ هزارهکتار باغات رها شده داریم که حمایت از تولید موجب شده تا آن‌ها به چرخه تولید بازگردند.

مدیراجرایی سندیکای چای، متوسط عملکرد تولید را ۷ تن در هکتار اعلام کرد و گفت: با اصلاح باغات و نوسازی کارخانه ها ظرف مدت زمان ۵ سال، تولید چای افزایش چشمگیری خواهد داشت.

او گفت: اجرای عملیات به زراعی باغات در صورت تخصیص اعتبار در خوداتکایی تولید چای و کاهش واردات تاثیر بسزایی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • سیلاب به ۵ هزار هکتار موزستان زرآباد خسارت سنگین وارد کرد +فیلم
  • خسارت بارش‌های بهاره به ۶ هزار هکتار از مزارع استان
  • برداشت خاکشیر از قطب تولید این محصول در خراسان آغاز شد
  • باران های باعافیت در خراسان جنوبی/خسارت سیلاب شدید نبود
  • سطح باغات چای ۲۲ هزار هکتار است
  • خسارت بیش از ۵ هزار میلیارد ریالی به بخش کشاورزی کنارک
  • خسارت ۵ هزار میلیاردی به بخش کشاورزی کنارک براثر بارندگی دو روز اخیر
  • بارندگی اخیر بیش از ۵ هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی کنارک خسارت زد
  • ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی جهادکشاورزی در کشور به مسکن اختصاص یافت
  • کشت نخیلات در ۴۷ هکتار از باغات کارون