Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در پیامی توئیتری اعلام کرد: دولت آمریکا همچنان بر ادامه جنگ غیرقانونی در یمن اصرار می‌ورزد.

محمد علی الحوثی با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: زیر پا گذاشتن قانون انسان‌دوستانه بین المللی و ادامه جنایات جنگی، اقدام هدفمند آمریکا در یمن محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار کرد: وتوی آمریکا (و ادامه همکاری نظامی با سعودی) نشان دادن چراغ سبز برای ادامه تجاوزگری، محاصره و اوضاع اسفبار انسانی در یمن است که این کشور را به قحطی رسانده است.

محمد علی الحوثی افزود: وتوی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا حمایتی آشکار از یک حکومت متعصب در عربستان سعودی است که به ترویج اَشکال افراط گرایی و تعصب در سراسر جهان مشهور است.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن گفت: وتوی دونالد ترامپ ثابت می‌کند که واشنگتن مسئولیت کامل جنایت و تروریسم و حفاظت از آن را برعهده دارد و این برخلاف چیزی است که دولت آمریکا برای مبارزه با تروریسم ادعا می‌کند. این اقدام ترامپ کنار زدن هرگونه پوشش انسانی، حقوقی یا سیاسی است که آمریکا برای آن تلاش می‌کند.

او تاکید کرد: آمریکا با برقراری صلح در یمن مخالف و مانع برگزاری هرگونه مذاکره و گفتکو در این کشور است. آمریکا باعث شکست مذاکرات شده است.

محمد علی الحوثی افزود: جنگ یمن را نمی‌توان در زمره جنگ داخلی برشمرد بلکه این جنگ یک تجاوز خارجی و بین المللی محسوب می‌شود که همان قوانین جنگ بین المللی بر آن حکمفرماست و هرگونه دسته بندی دیگر درباره جنگ در یمن، نیرنگ زدن به جامعه بین الملل و چشم پوشی کردن از محاکمه و مسئولان این جنگ است.

او تاکید کرد: انگیزه‌های ترامپ از وتو، منافع شخصی است. این وتو اقدام برخی متحدان فاسد آمریکاست و از همین رو دولت آمریکا مسئول کامل جنایات در یمن و پیامد‌های حاصل از تجاوزگری و محاصره این کشور است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: یمن دولت آمریکا جنگ الحوثی توئیتر قانون عربستان سعودی جهان انقلاب واشنگتن تروریسم دولت مبارزه با تروریسم پوشش تجاوز جامعه الحوثی انقلاب جنگ دولت آمریکا یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۱۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است

یک کارشناس برجسته انگلیسی روی کار آمدن مجدد ترامپ در آمریکا را بخصوص خطری برای اروپای شرقی دانسته و از اروپایی‌ها خواست برای استقلال در امنیت و دفاع از خود وارد عمل شوند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، بن آنسل، استاد علوم سیاسی در کالج نوفیلد دانشگاه آکسفورد و یکی از کارشناسان برجسته دموکراسی بریتانیا در گفتگویی با روزنامه دی ولت آلمان در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به تحولات بین المللی غرب اقتدار خود را از دست داده است گفت: غرب نسبتا قدرت خود را از دست داده است. قبل از سال 1989، حمله به غرب توسط قدرت‌های غیر غربی، امری عادی بود. سپس اتحاد جماهیر شوروی فروپاشید و ایالات متحده آمریکا خود را به عنوان قدرت مسلط تثبیت کرد. در آن زمان، بسیاری معتقد بودند که دموکراسی بالاخره پیروز شده است. اما اینطور نبود. کم کم روسیه و چین همزمان بالا رفتند و اوج گرفتند که این منجر به از دست رفتن نسبی قدرت جهانی در غرب شد، همانطور که امروز مشاهده می کنیم.

وی درباره خطرات روی کار آمدن مجدد ترامپ در آمریکا گفت: من معتقد نیستم ترامپ ساختار به اصطلاح دموکراسی آمریکا را تهدید می کند. او تصمیمی برای دور زدن کنگره یا محدود کردن حق رای نمی گیرد. اما او تهدیدی برای دموکراسی در اروپای شرقی است. او در صورت وقوع جنگ از استونی، لتونی یا لیتوانی دفاع نخواهد کرد. بنابراین کشورهای اروپایی باید وارد عمل شوند. اروپایی‌ها اکنون متوجه شده‌اند که دیگر نمی‌توانند به آمریکایی‌ها برای محافظت ازخود تکیه کنند. اروپای ها باید سال ها پیش، زمانی که ایالات متحده قبلاً در این باره شکایت می کرد، درباره معنای آن بحث می کردند. اما هیچ کس این شکایات را جدی نگرفت.

وی در ادامه همچنین به افزایش محبویت احزاب راست پوپولیستی در آستانه انتخابات اروپا پرداخته گفت: بسیاری از نارضایتی ها و بی اعتمادی در غرب از این واقعیت ناشی می شود که رشد اقتصادی در اکثر کشورها برای دو دهه راکد بوده است. سیاست ما در این شرایط منفی‌تر و توزیع‌کننده‌تر می‌شود. با توجه به این موضوع، خوشحال کردن مردم بسیار دشوار است، زیرا همه معتقدند که زندگی برای آنها سخت تر از والدینشان است.

ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشتترامپ محدودیت‌های جدید در پرونده کلاهبرداری خود را پذیرفت

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امدادرسانی همچنان ادامه دارد
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است
  • شدت بارش‌ها همچنان ادامه دارند
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • روسیه : پیشروی‌های ما در اوکراین همچنان ادامه دارد
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است