Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، مدیر اجرایی سازمان بین المللی دیده بان حقوق بشر تاکید کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا حاضر است از هر کسی که به او در هجمه اش علیه ایران همکاری داشته باشد، حمایت کند.

کنث روث (Kenneth Roth) در مصاحبه با این شبکه گفت: محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در برابر جهان خود را یک طرفدار اصلاحات جلوه می‌دهد، اما همزمان فعالان زنی را که برای دفاع از حقوق زنان تلاش می‌کنند یا هر فردی را که از سیاست او انتقاد کند، بازداشت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیرا او در واقع خواهان گسترش آزادی در عربستان نیست. آنچه محمد بن سلمان انجام می‌دهد، اصلاحات نیست، بلکه دیکتاتوری فراگیری است که هیچ کسی در برابر آن در امان نیست. در حالی که واقعیت حکومت در عربستان اینگونه است، بسیاری از کشور‌های غربی به منافع مالی و قرارداد‌های تسلیحاتی خود در برابر حمایت از اصول حقوق بشر، اولویت می‌دهند، به ویژه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که حاکمان یاغی را دوست دارد و از حقوق بشر متنفر است.

روث افزود: در واقع ترامپ دوست دارد کار‌هایی را که این دیکتاتور‌ها انجام می‌دهند، تکرار کند، اما بدشانسی ترامپ آن است که آزادی رسانه‌ها در آمریکا قوی‌تر است. ترامپ دوست دارد همه این رسانه‌ها را تعطیل کند. متاسفانه ترامپ حاضر است از هر کسی که به او در هجمه اش علیه ایران یاری رساند، حمایت کند. همین هفته شاهد بودیم که ترامپ تلاش‌های کنگره را برای متوقف کردن کمک‌های نظامی به ائتلاف به فرماندهی عربستان در جنگ یمن وتو کرد.
او افزود: عربستان جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد را در خارج این کشور تحت تعقیب قرار داد تا اینکه او را به قتل رساند و جسد او را هم نابود کرد. اقدام ریاض در محاکمه کسانی که آن‌ها را به این قتل متهم کرد، شفاف نیست، زیرا ناظران نمی‌توانند در این جلسات محاکمه شرکت کنند و گزارش‌های زیادی هم به دست داشتن محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در این ترور اشاره می‌کند، در حالی که او جزو متهمان این دادگاه نیست؛ بنابراین این محاکمه، چیزی جز تلاش برای ساکت کردن مردم نیست. می‌خواهند این افراد را فدای مقامات بلندپایه عربستانی کنند که در این ترور دست داشتند. ما نگاه تردیدآمیزی به محاکمه عاملان قتل خاشقجی در عربستان داریم. تردید دارم که این محاکمه‌ها عادلانه و منصفانه باشد. محمد بن سلمان، بعضی سلفی‌هایی را که در گذشته از حکومت آل سعود استقبال می‌کردند، محدود کرد.

مدیر اجرایی دیده بان حقوق بشر در پاسخ به سوالی درباره اوضاع مصر گفت: عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر یک مستبد است که فضای سیاسی را در این کشور بست و همه کسانی را که از او انتقاد کردند، بازداشت کرد. به همین علت ده‌ها هزار زندانی سیاسی بدون محاکمه در مصر وجود دارند و محاکمه‌هایی هم که صورت می‌گیرد عادلانه نیست. علاوه بر اینها، شاهد شکنجه بازداشت شدگان در زندان‌های مصر بودیم. اعدام‌های خارج از چارچوب قانونی، بهترین هدیه السیسی به تروریست‌هایی است که مدعی مبارزه با آنهاست. السیسی می‌خواهد بر خلاف خواست مردم مصر، پس از سال ۲۰۳۰ هم در قدرت باقی بماند. از کشور‌های بزرگ می‌خواهیم به السیسی به عنوان یک مشتری سلاح نگاه نکنند و به او با سکوت در برابر نقض مستمر حقوق بشر، پاداش ندهند. السیسی پس از کودتا، هشتصد غیرنظامی را در میدان رابعه به قتل رساند.

کنث روث با متهم کردن امارات به ایجاد زندان‌های سری در شرق یمن گفت: دیده بان حقوق بشر، اقدام نیرو‌های اماراتی را در شکنجه بازداشت شدگان در این زندان‌ها در شرق یمن مستند کرد. این زندان‌ها مشکل بزرگی است که امارات مسئول آن است. نیرو‌های خلیفه حفتر، سابقه زیادی در نقض آشکار حقوق بشر دارند. دولت فرانسه از خلیفه حفتر بدون توجه به پیشینه او در زمینه حقوق بشر حمایت می‌کند.

روث افزود: در منطقه خاورمیانه دولت‌های نظامی وجود دارند که بر باقی ماندن در قدرت اصرار دارند و حاضر نیستند هیچ تغییری را بپذیرند. در بیشتر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا شاهد وضع وخیم و ناامیدکننده حقوق بشر هستیم. بیشتر دولت‌ها در این منطقه می‌ترسند به مردم خود حق رای بدهند. آن‌ها آمادگی دارند تا به خشونت، شکنجه، بازداشت و حتی اعدام متوسل شوند تا در قدرت بمانند.

این مقام دیده بان حقوق بشر همچنین گفت: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل از عربستان می‌ترسد و حاضر نشد در پرونده قتل خاشقجی، با عربستان روبرو شود. شاهد همدستی کشور‌های بزرگ در مسئله نقض حقوق بشر و جنایت‌های جنگی در یمن هستیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۱۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: بایدن مقصر حمله ایران به اسرائیل است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رییس جمهور سابق آمریکا این بار به بهانه حمله تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی، جانشین خود در کاخ سفید را هدف انتقاد قرار داد.

«دونالد ترامپ» رییس جمهور سابق آمریکا مدعی شد که «جو بایدن» رییس جمهورآمریکا در حمله موشکی و پهپادی گسترده ایران به اراضی اشغالی تا حدی مقصر است.

نامزد فعلی جمهوری خواهان در رقابت های انتخاباتی ۲۰۲۴ آمریکا گفت: فقدان رهبری از سوی جو بایدن باعث جسورتر شدن تهران شده است!

رییس جمهور سابق آمریکا مدعی شد که حملات ایران به این دلیل انجام شد که آمریکا ضعف زیادی نشان می‌دهد.

ترامپ درباره عدم حمایت بایدن از اقدام نظامی تل آویو علیه تهران گفت: نقطه ضعفی که ما نشان دادیم، غیرقابل باور است و اگر من بر سر کار بودم این اتفاق نمی افتاد.

کد خبر 6079193

دیگر خبرها

  • ترامپ : بایدن مقصر حمله ایران به اسرائیل است
  • ترامپ: بایدن مقصر حمله ایران به اسرائیل است
  • ترامپ در دادگاه حاضر شد/ او نخستین رئیس‌جمهور سابق آمریکاست که در یک پرونده جنایی محاکمه می‌شود
  • ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده‌ای جنایی؛ سایه این محاکمه بر سرنوشت سیاسی او
  • (ویدئو) محاکمه ترامپ در دادگاه برای یک پرونده جنایی
  • محاکمه ترامپ در دادگاه نیویورک آغاز شد
  • ایران چگونه باید به هجمه‌های رسانه‌ای پاسخ دهد؟ / پشت پرده بازی جریان سلطه برای مدیریت رسانه‌ای افکار عمومی
  • واکنش ترامپ به حملات ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • دیده‌بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه: ناامنی غذایی در غزه بیداد می‌کند
  • دیده‌بان حقوق بشر اروپا- مدیترانه: ناامنی غذایی در غزه بیداد می‌کند