Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@10:57:32 GMT

رئیس جدید تعاون روستایی استان یزد معرفی شد

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۱۹۱۸

رئیس جدید تعاون روستایی استان یزد معرفی شد

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد بعدازظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان تعاون روستایی استان یزد با اشاره به اهمیت نقش تعاونی‌های روستایی اظهار داشت: تعاونی‌ها می‌توانند با حذف دلالان از چرخه توزیع، هم به نفع تولیدکنندگان و هم به نفع مصرف‌کنندگان اقدام کنند.

سیدجمال سجادی‌پور، بر ضرورت تقویت تشکل‌های روستایی به ویژه تعاونی‌های روستایی تاکید کرد و افزود: این تشکل‌ها می‌توانند علاوه بر اینکه سود بیشتری به تولیدکننده می‌رسانند، اقلام را به قیمت مناسب‌تری به مصرف‌کنندگان برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جهاد کشاورزی استان یزد عنوان کرد: هماهنگی و هم‌نوایی در بخشی از تشکل‌ها ضعیف است که باید تقویت شود و از سوی دیگر ایجاد مراکز عرضه مستقیم توسط تشکل‌ها ضروری است.

سجادی‌پور با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی استان بیان کرد: با وجود کم آبی و بی‌آبی در یزد، جایگاه بخش کشاورزی یزد مطلوب است به گونه‌ای که در تولید محصولات باغی در میان ۳۱ استان در جایگاه سیزدهم قرار داریم.

وی اضافه کرد: یزد از لحاظ سرانه تولید نیز در برخی محصولات همچون شیر، مرغ و تخم‌مرغ دو برابر جمعیت استان تولید دارد و با مازاد تولید مواجه است که در چنین شرایطی باز هم نقش تعاونی‌ها و تشکل‌های روستایی می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.

به گزارش مهر، در حال حاضر ۱۲۴ اتحادیه و نظام صنفی تعاون روستایی در استان یزد فعالیت می‌کنند که اتحادیه‌ها بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر را زیر پوشش قرار داده‌اند.

در این مراسم از تلاش‌های علی جهازی تجلیل و یدالله جوادپور به عنوان رئیس تعاون روستایی استان یزد معرفی شد.

کد خبر 4594779

منبع: مهر

کلیدواژه: تعاون روستایی استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۱۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت ۱۵ هزار تن کلزا در دهلران

لطیف صادقی فرماندار ویژه دهلران در دیدار با مدیر کل تعاون روستایی استان ایلام، اظهار کرد: دهلران در تولید کلزا در استان رتبه اول و در کشور نیز از جایگاه خوبی در تولید کلز برخوردار است.

فرماندار ویژه دهلران با اشاره به ضرورت تسریه در حمل محصول کلزا توسط تعاون روستایی، ابراز کرد: باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که مراکز برای خرید گندم نیز آمادگی لازم را برای فصل برداشت گندم در سطح شهرستان داشته باشند.

مدیر کل تعاون روستایی استان از آمادگی تعاون روستایی برای خرید کلزا و گندم این شهرستان خبر داد و گفت: تا کنون در سه مرکز خرید این اداره در دهلران هفت هزار ۵۰۰ تن کلزا خریداری شده است.

حمید رضا شکری بیان کرد: تا کنون از این میزان پنج هزار و ۵۰۰ تن از شهرستان به شرکت ماهیدشت کرمانشاه حمل شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • نقش تعاونی‌ها در تحقق جهش تولید با مشارکت مردم
  • رتبه اول آذربایجان شرقی در معرفی خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی دام و طیور
  • پیش بینی برداشت ۱۵ هزار تن کلزا در دهلران
  • پرورش کرم ابریشم کمک به اشتغال در مناطق روستایی است
  • عملیات موشکی و پهبادی ایران اقدامی منطبق بر قوانین بین‌المللی بود
  • بازنگری طرح هادی روستایی امری ضروری است
  • صدور ضمانت‌نامه برای زنان سرپرست خانوار
  • تأمین انواع بذر ذرت بیش از نیاز کشور
  • توزیع بیش از ۱۸ هزار تن آرد در مناطق روستایی کرمانشاه
  • تشکیل شرکت‌های تعاونی بهترین بستر برای تحقق شعار سال است