غبارروبی مسجد مقدس جمکران توسط اصحاب رسانه قم
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۲۰۸۳
آیین غبارروبی مسجد مقدس جمکران توسط اصحاب رسانه همزمان با ایام نیمه شعبان برگزار شد. ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۱ استانها قم نظرات - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیین غبارروبی مسجد مقدس جمکران عصر امروز توسط اصحاب رسانه همزمان با ایام نیمه شعبان در مسجد مقام این مکان مقدس برگزار شد.
در این مراسم علاوه بر حضور اصحاب رسانه از استانهای تهران و قم، خادمان مسجد مقدس جمکران نیز در کنار برخی از مسئولان استانی و مسجد مقدس جمکران و حجتالاسلاموالمسلمین دارستانی از اساتید حوزه و سخنرانان مطرح کشور حضور داشتند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
ترحم به مظلومان مقدمهساز ظهور است
استاد حوزه علمیه در این مراسم ضمن تبریک ایام نیمه شعبان و فرارسیدن سالروز میلاد حضرت بقیهالله (عج) اظهار داشت: دیدن حضرت امام زمان(عج) ممکن بوده ولی شرایط دارد.
حجتالاسلاموالمسلمین سید احمد دارستانی با بیان اینکه شرط دیدن امام زمان(عج) تقوا، درستی، انسانیت و ایمان به خداست، تصریح کرد: راه رسیدن و دیدن امام عصر(عج) باز است و کسی مخالف دیدن ایشان نبوده ولی شروطی مانند دوری از دروغ، بیبندوباری، بیحجابی، انسانیت و غیره دارد.
استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه امام زمان(عج) امام تقوا، کرامت و بندگی است، افزود: باید اشتیاق داشته تا بتوانیم به معشوق برسیم و شوق زیارت انسان را به هدف رسیدن و درک حضور نزدیک میکند.
وی با اشاره به لیاقت مشرف شدن به محضر این امام همام توسط افراد مختلف، عنوان کرد: امام عصر(عج) مانند خورشید به همه مردم اعم از مسیحیان، یهودیان، سنیها، سکولارها و دیگران میتابد و همه را به سمت ظهور میکشاند، ولی باید با دوری از بدی اعمال راه رسیدن به ایشان را هموار کنیم.
دارستانی، بدی اعمال را سبب پنهان شدن امام زمان(عج) از دیدهها دانست و افزود: ما به واسطه بدی اعمال و کردار خود سبب غیبت خودمان از محضر ایشان شدهایم و این در شرایطی بوده که ایشان صبح تا شب منتظر تشرف مؤمنین و دوری از گناهان مردم هستند.
وی با بیان اینکه برخی میگویند امام زمان(عج) نبوده و نمیتوان ایشان را دید دروغ است ولی شرط انسانیت و ترحم به مظلوم دارد، ادامه داد: در فضای مجازی مدام درباره رابطه ظهور با مشکلات روزمره شبهه افکنی میکنند که این در شرایطی بوده که این مشکلات به دست خودمان حلشدنی بوده نیاز به امام عصر(عج)ندارد.
استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: در شرایطی که بالادستان به فقرا و زیردستان رحم و مهربانی نمیکنند و فاصله طبقاتی اینقدر زیاد است، نباید انتظار فرج در این جامعه داشت و باید محبت دو طرفه در جامعه جاری و ساری شده تا مقدمات ظهور فراهم شود.
وی با بیان اینکه دو بهشت دنیوی و اخروی وجود دارد، یادآور شد: همه انبیا، اولیا و شهدا به بهشت اخروی میروند ولی بسیاری از آنان غبطه بهشت دنیوی را دارند که همنفسی با امام زمان(عج) بهشت دنیوی است.
اصحاب رسانه در این مراسم علاوه بر حضور، با مواد شوینده زمین و دیوارهای مسجد مقام را غبارروبی کردند و قرائت مناجاتنامه و مداحی توسط برادر محمدپور از خادمان مسجد مقدس جمکران زینتبخش این مراسم معنوی بود.
گفتنی است در این مراسم حسین سحرخیز و علی کاظمی دو تن از بازیگران سینما و تلویزیون کشورمان نیز حضور داشتند.
انتهای پیام/ش
R7854/P1377/S6,62/CT7منبع: تسنیم
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۲۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
تغییر معماری تاریخی اصفهان برگرفته از روحیه انسانها
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ دکتر مجید صالحی عضو هیات علمی دانشگاه هنر اصفهان گفت: معماری تاریخی برگرفته از روحیه انسانها در آن دوره بوده است که هم اکنون این روحیه و ذائقه تغییر کرده است.
وی میدان تاریخی امام را مربوط به دوره صفویان عنوان کرد و افزود: این میدان در سه رنگ آجری سفید و آبی با هدف همنشینی افلاک با خاک ساخته شده است.
مجید صالحی گفت: میدان نقش جهان دارای سه بنای تاریخی منحصر به فرد است که مسجد شیخ لطف الله و مسجد و امام و بازار قیصریه به حالت فرو رفته برای دعوت هستند و عمارت عالی قاپو پیش آمده برای نشان دادن جلو فرمانداران بوده است.