Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-16@18:36:37 GMT

لیبی، همکاری امنیتی با فرانسه را تعلیق کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۲۱۱۲

به گزارش فارس، دولت وفاق ملی لیبی که مورد حمایت غرب و آمریکا است، اعلام کرد که به همکاری امنیتی خود با دولت فرانسه پایان می‌دهد.

به گزارش شبکه الجزیره، «فتحی باشاغا»، وزیر کشور این دولت پنج‌شنبه (۲۹ فروردین) طی بیانیه‌ای اعلام کرد که این اقدام دولت وفاق ملی در واکنش به حمایت فرانسه از نیروهای مورد حمایت «خلیفه حفتر»، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت فرانسه اخیرا از ژنرال حفتر و عملیات نظامی نیروهای تحت امر او برای تصرف شهر طرابلس، پایتخت لیبی حمایت کرده است.

در همین ارتباط، دادستان نظامی دولت وفاق ملی لیبی دستور بازداشت ژنرال خلیفه حفتر و شماری از فرماندهان نیروهای تحت امر او را صادر کرد.

عملیات تصرف شهر ساحلی لیبی که پایتخت رسمی و مهمترین شهر ساحلی لیبی است، از پنجشنبه (۱۵ فروردین) بعد از فرمان ژنرال حفتر صادر شد.

طی این مدت، دو ارتش (ارتش حفتر و ارتش وفاق ملی) در اطراف شهر طرابلس به شدت درگیر شده‌اند. گفته می‌شود پایگاه هوایی «تمنهت» که در دست نیروهای حفتر بوده، در درگیری‌ها امروز بین این نیروها و نیروهای دولت وفاق ملی دست به دست شده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۲۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مکرون به احتمال لغو افتتاحیه المپیک پاریس

به گزارش تابناک، رئیس جمهور فرانسه با اشاره به تمهیدات این کشور برای برگزاری مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ در صورت تشدید مخاطرات امنیتی، لغو برگزاری افتتاحیه این رویداد را رد نکرد.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه می‌گوید که اگر مخاطرات و تهدیدهای امنیتی بیش از حد باشد، امکان لغو مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس در فضای باز، وجود دارد.

 ماکرون با اشاره به اینکه در این رویداد بزرگ نیروهای امنیتی در سطحی بی‌سابقه بسیج خواهند شد، تاکید کرد: با این حال، بسته به تحلیل و ارزیابی ما از شرایط، اگر به این نتیجه برسیم که مخاطراتی وجود دارد، برنامه‌های جایگزینی تدارک دیده‌ایم. در واقع، علاوه بر «پلن بی»، «پلن سی» هم وجود دارد.

مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس برای نخستین بار قرار است که خارج از فضای بسته و در رود سِن و اطراف آن برگزار شود. انتظار می‌رود حدود ۱۰ هزار ۵۰۰ ورزشکار در قلب فرانسه و در مسیری حدود ۶ کیلومتری، در قلب فرانسه روی رود سِن رژه را روی قایق برگزار کنند.

ماکرون گفته است که سازمان‌دهندگان به منظور محدود کردن مخاطرات امنیتی شاید اقدم به کاهش مسیر رژه ورزشکاران روی رود سن گرفته یا حتی «مراسم را به ورزشگاه استادوفرانس» منتقل کنند.

نگرانی‌های لجستیکی و امنیتی دولت فرانسه را مجبور به کاهش تعداد تماشاگران افتتاحیه المپیک از ۶۰۰ به حدود ۳۰۰ هزار نفر کرد.

همچنین دولت فرانسه تصمیم گرفته است تا حضور رایگان گردشگران در مراسم افتتاحیه به دلیل نگرانی‌های امنیتی، لغو شود. با این تصمیم، حضور رایگان تنها با ارائه دعوتنامه میسر خواهد بود.

بازی‌های المپیک تابستانی امسال از ۲۶ جولای تا ۱۱ آگوست (۵ تا ۲۱ مرداد) در پاریس برگزار می‌شود. سرویس‌های اطلاعاتی فرانسه پیش‌تر با اشاره به حمله تروریستی اخیر به حومه مسکو، از مقامات فرانسه خواسته‌اند تا مراسم پرزرق و برق افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را به دلیل نگرانی‌های عمیق امنیتی، لغو کنند.

دیگر خبرها

  • تهدید آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان توسط سخنگوی نیروهای مسلح ایران
  • امیر آشتیانی: همکاری و مشارکت ارتش و سپاه منجر به خلق صحنه‌های بدیعی شد
  • لغو افتتاحیه المپیک پاریس؟!
  • واکنش مکرون به احتمال لغو افتتاحیه المپیک پاریس
  • ماکرون : امکان لغو مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس در فضای باز، وجود دارد
  • مکرون احتمال لغو افتتاحیه المپیک پاریس را رد نکرد!
  • احتمال لغو افتتاحیه المپیک پاریس | مکرون: پلن C هم داریم
  • احتمال لغو افتتاحیه المپیک پاریس قوت گرفت
  • احتمال لغو افتتاحیه المپیک پاریس قوت گرفت/ ماکرون: پلن C هم داریم
  • قاضی آمریکایی شکایت‌ها علیه «حفتر» را رد کرد