Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-20@02:52:50 GMT

درخواست بغداد برای استفاده از تجربیات شهرداری تهران

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۲۱۳۸

پول‌نیوز - استاندار و رییس شورای استان بغداد روز پنجشنبه در دیدار شهردار تهران با آنها، خواهان استفاده از تجربیات شهرداری پایتخت جمهوری اسلامی ایران در مدیریت حمل و نقل عمومی شدند.
«فلاح حسن الجزائری» استاندار و «ریاض العضاض» رییس شورای استان بغداد در دیدار «پیروز حناچی» شهردار تهران، 'شهربانو امانی' عضو شورای اسلامی شهر تهران با حضور «ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد، این درخواست را مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ریاض العضاض درباره وضعیت حمل و نقل عمومی در بغداد از واژه «بحران» استفاده کرد و گفت که تهران در زمینه مدیریت حمل و نقل عمومی تجربه و فناوری بالایی دارد و بغداد امیدوار به استفاده از این تجربیات است.
وی در همین راستا پیشنهاد برگزاری یک کنفرانس مشترک برای شناسایی و معرفی فرصت های سرمایه گذاری در بغداد با حضور فعالان اقتصادی و سرمایه داران و شرکت های ایرانی شد.
استاندار بغداد نیز با دعوت از شرکت های معتبر ایرانی برای کار در پروژه های عمرانی و شهری بغداد گفت که شروع بازسازی در عراق برای شرکت های ایرانی می تواند از پایتخت کشورش باشد.
فلاح الجزائری ادامه داد که پایتخت عراق بعد از پیروزی عراق بر گروه تروریستی داعش، اکنون شرایط آرام و نسبتا باثباتی دارد.
به گفته وی، عراق درهای خود را بر روی همه کشورها برای توسعه همکاری ها باز کرده اما دوستان عراق به ویژه جمهوری اسلامی ایران به دلیل مواضعش نسبت به عراق خصوصا در جنگ داعش، در اولویت این همکاری ها است.
استاندار بغداد نیز از برگزاری کنفرانس مشترک شناسایی و معرفی فرصت های سرمایه گذاری در پایتخت عراق با حضور شهرداری تهران و شرکت های معتبر ایرانی و دیگر دستگاه های ذیربط عراقی و ایرانی استقبال کرد.
شهردار تهران نیز در این دیدار گفت که با هماهنگی کمیسیون مشترک دو کشور امکان برگزاری این کنفرانس مشترک و مشارکت شرکت های معتبر ایرانی در این کنفرانس وجود دارد.
پیروز حناچی به خواست مدیریت شهری بغداد برای مشارکت شرکت های معتبر ایرانی در حل بحران حمل و نقل عمومی پاسخ مثبت داد و تاکید کرد که کلان شهرها دارای مشکلات مشابه هم هستند و بغداد نیز یکی از همین کلان شهرها است.
وی ادامه داد که مسئله حمل و نقل عمومی در کلان شهر تهران نیز یک معضل جدی بود که با ایجاد طرح مترو بخش قابل توجهی از این معضل برطرف شده است.
شهردار تهران با اشاره به تجربه احداث مترو در تهران و مسائل مربوط به آن، اجرای فوری پروژه مترو در بغداد برای حل معضل حمل و نقل عمومی در این پایتخت را توصیه کرد و گفت که شرکت های ایرانی فعال در مترو تهران می توانند در این زمینه تخصص و تجربه خود در اختیار پایتخت عراق بگذارند.
حناچی مدیریت پسماندها، آتش نشانی و تجهیزات آن، معماری و شهرسازی و توسعه شهری، توسعه فضای سبز و کمربند سبز، مرمت آثار تاریخی و زیبا سازی شهری، نور پردازی شبانه و بالاخره حمل و نقل عمومی را از جمله حوزه هایی عنوان کرد که امکان همکاری بین تهران و بغداد وجود دارد.
شهردار تهران با ابراز خرسندی از مذاکراتش با شهردار بغداد و دیگر مسوولین پایتخت عراق و وزیر مسکن، عمران و شهرسازی این کشور ابراز امیدواری کرد که نتیجه این دیدارها و مذاکرات در آینده نزدیک در میدان عمل منعکس شود.
شهردار تهران و هیات همراه چهارشنبه شب به دعوت رسمی همتای بغدادیش برای گسترش همکاری ها بین بغداد و تهران به پایتخت عراق سفر کرده است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: شهرداری تهران بغداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۲۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات شهرداری تهران برای برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در سی و سومین نشست معاونان حمل و نقل و ترافیک مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران اظهار کرد: نهایی کردن قرارداد تأمین ۶۳۰ دستگاه واگن و افزایش آن به ۷۹۱ دستگاه، انعقاد قرارداد تأمین ۲ هزار دستگاه اتوبوس برقی و گازسوز، ۲۵ هزار دستگاه تاکسی و ۱۰ هزار دستگاه وَن برقی و ١۵۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی از جمله اقدامات شهرداری تهران در راستای برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت است.

وی گفت: هفته گذشته و بعد از حضور هیأت حمل و نقلی چین در تهران، قرارداد تأمین ۱۰ هزار دستگاه تاکسی برقی به ۲۵ هزار دستگاه افزایش یافت.

هرمزی تصریح کرد: شهرداری تهران برای انتقال تجربیات خود به کلان‌شهرهای کشور در زمینه تأمین واگن و وسایل حمل و نقل برقی آمادگی دارد.

کد خبر 6082386

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی به مقر نیروهای الحشدالشعبی در بغداد + فیلم
  • حمله به مقر نیروهای الحشدالشعبی در بغداد + فیلم
  • انفجار در یک پایگاه نظامی در بغداد +فیلم
  • انفجار در یک پایگاه نظامی در بغداد
  • اقدامات شهرداری تهران برای برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی
  • راه‌اندازی تعمیرگاه مخصوص خودرو‌های برقی در پایتخت
  • اراک؛ مقصد بعدی اتوبوس های برقی/ درخواست از دولت برای احداث ایستگاه های شارژ
  • تعویض یونیت پل‌های عابر مکانیزه پایتخت
  • بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت به کجا رسید؟
  • پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت