Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@20:13:00 GMT

مراسم روز ملى ارتش ایران در سلطنت عمان

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۲۲۷۷

مراسم روز ملى ارتش جمهورى اسلامى ایران در سلطنت عمان با حضور مقام‌های عالیرتبه نظامی دو کشور ایران و عمان، سفیر جمهوری اسلامی ایران، سفرا و وابستگان نظامی و سایر دیپلمات‌های مقیم این کشور از سوی وابستگی نظامی سفارت جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

در این مراسم باشکوه که شامگاه چهارشنبه در محل سفارت کشورمان در مسقط برپا شد، «سردار سرتیپ پاسدار قدیر نظامی» معاون بین الملل ستادکل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران و «سرتیپ حمد بن راشد البلوشی» معاون عملیات و برنامه ریزی ستادکل نیرو‌های مسلح سلطانی کشور عمان و همچنین روسای کمیسیون مشترک نظامی ایران و عمان حضور یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت کنندگان ضمن گرامیداشت روز ملی ارتش، این روز را به نیرو‌های مسلح نظامی و انتظامی کشورمان و «حجت الاسلام نوری شاهرودی» سفیر جمهوری اسلامی ایران تبریک گفته و برای دولت و ملت ایران آرزوی موفقیت کردند.

«ناخدایکم ستاد سید ناصر فاطمی» وابسته نظامی سفارت جمهوری اسلامی ایران در سلطنت عمان طی سخنانی در این مراسم، با تبریک روز ۲۹ فروردین به عنوان روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در تقویم سربلندی و سرافرازی میهمن عزیزمان و خیر مقدم به مقامات عالی شرکت کننده در مراسم گفت: این روز بهانه‌ای برای گرامیداشت حماسه آفرینی‌های مردان سلحشور و غیور نیرو‌های مسلح است که همواره جان برکف، آماده دفاع از حریم ایران و حفظ مرز‌های آن بوده و هستند و دستاورد ارتش در طول هشت سال دفاع مقدس بهترین عرصه برای نشان دادن لیاقت این نیروهاست.

ناخدا فاطمی با اعلام اینکه دکترین نظامی جمهوری اسلامی ایران دکترین دفاعی است تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران کشوری است صلح طلب، صلحی که همواره با عزت، آزادی و سربلندی همراه باشد.

وی با امیدواری نسبت به برقراری صلح و امنیت در تمام جهان، اظهار داشت: در طول تاریخ، ایران و عمان همواره روابط دوستانه‌ای با یکدیگر داشته اند که امید می‌رود این روابط در آینده در جهات گوناگون تعمیق یابد.

در این مراسم که با برش کیک بزرگداشت روز جمهوری اسلامی ایران به پایان رسید، با همکاری رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران نمایشگاهی از برخی از دستاور‌ها و ظرفیت‌های ارزشمند نظامی و دفاعی به همراه معرفی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری کشورمان به نمایش درامد که مورد توجه قرار گرفت.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: عمان ایران جمهوری اسلامی جمهوری اسلامی ایران معاون اسلامی ایران دولت ملت ایران ارتش جمهوری اسلامی ایران تقویم مردان هشت سال دفاع مقدس گردشگری ایران جمهوری اسلامی ایران عمان گردشگری معاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۲۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژه ناوهای ارتش در خلیج فارس+ تصاویر

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با مراسم رژه یگان‌های پیاده و محمول ارتش جمهوری اسلامی ایران در جای جای میهن اسلامیمان، به مناسبت فرارسیدن ۲۹ فروردین ماه، یگان‌های نمونه زیرسطحی، سطحی و پروازی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با برگزاری رژه دریایی در آب‌های خلیج همیشه فارس و در تنگه هرمز اقتدار ارتش جمهوری اسلامی را به رخ کشیدند.  

همچنین در مراسم رژه امروز بندرعباس، واحد‌هایی از یگان‌های موشکی ذوالفقار، سامانه‌های موشکی و راداری ولایت، جنگال، یگان‌های تیپ مسلم، زیردریایی‌های مرطوب السابعات، سامانه‌های پهپاد بر و نیز واحد‌هایی از تیپ امام حسین (ع) ارتش در ساحل خلیج فارس، مقابل جایگاه و کلام الله مجید رژه رفتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در پکن
  • گرامیداشت روز ارتش از سوى سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض
  • حضور متفاوت زنان پلیس در مراسم رژه ارتش | تصاویر
  • مراسم رژه نیروهای مسلح در رشت برگزار شد+تصاویر
  • مراسم رژه نیروهای مسلح در رشت برگزار شد
  • رژه ناوهای ارتش در خلیج فارس+ تصاویر
  • اقدام بلاتأمل جمهوری اسلامی در صورت خطای دشمن
  • برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح در سنندج
  • نمایش اقتدار نیروهای مسلح در قزوین برگزار شد + تصویر
  • عکس/ آغاز مراسم رژه ارتش جمهوری اسلامی ایران در کرمانشاه