Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان ملل متحد روز چهارشنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد به رغم پیشرفت‌هایی که در زمینه مبارزه با شکنجه در افغانستان حاصل شده است، این کشور برای ریشه کنی شکنجه هنوز راه درازی در پیش دارد.

در گزارش سازمان ملل متحد آمده است به رغم این که کاهش موارد شکنجه در افغانستان از سال دو هزار و شانزده تاکنون امیدوار کننده بوده است، سازمان ملل همچنان از شمار بالای زندانیانی که از شکنجه و بدرفتاری در زندان‌ها شکایت دارند، نگران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تازه‌ترین گزارش مربوط به رفتار با زندانیان در افغانستان که روز چهارشنبه منتشر شد، آمده است نزدیک به یک سوم از زندانیانی که با بازرسان سازمان ملل متحد مصاحبه کرده اند موارد موثقی از شکنجه و بدرفتاری زندانبانان تعریف کرده اند.

سی و دو درصد از افغان‌هایی که در بازداشت نیرو‌های امنیتی و نظامی افغانستان هستند، در این مصاحبه‌ها اعلام کردند در مدت حبس مورد شکنجه و بدرفتاری قرار گرفته اند، اما در مصاحبه‌هایی که مربوط به اول ژانویه سال دو هزار و پانزده تا سی و یکم دسامبر سال دو هزار و شانزده بود، سی و نه درصد از زندانیان افغان از شکنجه و بدرفتاری ابراز ناراحتی کرده بودند.

به گزارش خبرگزاری شین هوآ، کاهش موارد شکنجه در زندان‌های افغانستان در سال دو هزار و هجده به ویژه در بازداشتگاه‌ها و زندان‌های اداره ملی امنیت افغانستان مشهود بود. تعداد موارد شکنجه زندانیان در زندان‌های این نهاد از بیست و نه درصد در سال دو هزار و شانزده به نوزده درصد در سال دو هزار و هجده کاهش یافته است.
موارد شکنجه در میان زندانیان مرتبط با مناقشه مسلحانه افغانستان که در بازداشت پلیس ملی این کشور هستند، از چهل و پنج درصد در سال دو هزار و شانزده به سی و یک درصد در سال دو هزار و هجده کاهش یافته است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آسیا سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۲۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ‌۱۵۷۸ عملیات امدادی توسط آتش نشانی سمنان/ فوتی نداشتیم

به گزارش خبرنگار مهر، رضا خادمیان در گفت‌وگو با خبرنگاران به میزبانی سالن جلسات سازمان آتش نشانی سمنان ضمن بیان اینکه طی سال گذشته این سازمان یک هزار و ۵۷۸ عملیات را در سطح شهر سمنان پوشش داده است، ابراز داشت: طی این عملیات‌ها یک هزار و ۵۹ نفر نجات داده شدند.

وی ضمن بیان اینکه در این حوادث فوتی گزارش داده نشده است، افزود: از این تعداد ۵۲۸ مورد انواع حریق و یک هزار و ۵۰ مورد سایر حوادث را در بر دارد.

رئیس سازمان آتش نشانی سمنان ضمن بیان اینکه بیشتر حریق‌ها ناشی از بی احتیاطی، نقص فنی خودرو و اتصالی برق بوده است، ابراز داشت: ۱۴۲ مورد حریق‌ها از ساختمان‌های متروک، ضایعات و سطل‌های زباله اتفاق افتاده است.

خادمیان ضمن بیان اینکه ۸۲ مورد حریق منازل مسکونی و ۶۸ مورد دیگر مربوط به خودروها بوده است، تصریح کرد: ۸۸ حریق خارج از محدوده شهری نیز پوشش داده شدند.

وی بابیان اینکه در ۳۷۹ مورد افراد از کابین آسانسور و ۱۴۹ نفر از اماکن و منازل نجات یافتند، افزود: ۲۱۴ مورد نیز گرفتن حیوانات موذی بوده است.

کد خبر 6087860

دیگر خبرها

  • ۷۴ درصد از زندانیان ندامتگاه خورین ورامین مشغول به کار شدند
  • افزایش تعاملات دوجانبه کابل و آستانه
  • انجام ‌۱۵۷۸ عملیات امدادی توسط آتش نشانی سمنان/ فوتی نداشتیم
  • بیشترین نگرانی ما در اربعین کمبود ناوگان حمل و نقل است
  • ستاد پشتیبانی آزمون برای امتحان نهایی در استان سمنان تشکیل شود
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • افزایش موارد حیوان‌ گزیدگی در تربت حیدریه
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • افزایش ۳۳ درصد استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان
  • ابراز نگرانی سازمان ملل از بحران آب آشامیدنی در افغانستان