Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@18:00:31 GMT

۱۲.۵ تن مواد غذایی فاسد در زنجان معدوم شد

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۲۴۶۰

۱۲.۵ تن مواد غذایی فاسد در زنجان معدوم شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه هفته سلامت در سراسر دنیا مورد توجه قرار دارد، گفت: ۱۲.۵ تن مواد غذایی فاسد در زنجان معدوم شد. ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۶ استانها زنجان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، پرویز قزلباش امروز در نشست خبری با خبرنگاران با بیان این که سازمان جهانی بهداشت مسئولیت سنگینی در عرصه جهانی بر عهده گرفت است، اظهار داشت: این سازمان با تفاهم نامه‌هایی که در سطح جهانی تدوین کرد در سال گذشته توانست قدم جدی در مبارزه با بیماری‌های واگیردار انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد: بیماری‌های واگیردار در دنیا به شدت قبل وجود ندارد هر چند که شرایط اقلیمی کشورها نیز در آن اثرگذار است و در حال حاضر رویکرد سازمان جهانی بهداشت توجه به بیماری‌های غیر واگیردار است.

تشریح وضعیت بهداشتی مناطق سیل‌زده به نقل از رئیس کمیسیون بهداشت مجلسثبت بیش از 11 هزار بیمار هموفیلی در وزارت بهداشتاردبیل میزبان کنفرانس ملی بهداشت و محیط زیست شد

قزلباش با بیان این که هفته بهداشت و سلامت در سراسر دنیا مورد توجه قرار می‌گیرد، افزود: در کشور ما نیز با توجه به سیاست گذاری‌های موجود هفته اول اردیبهشت به عنوان هفته سلامت در نظر گرفته می‌شود و می‌توان گفت انسان سالم محور توسعه پایدار است که می‌تواند در همه ابعاد توسعه ایجاد کند.

وی هدف اصلی هفته سلامت را توجه عموم مردم به سلامت و بهداشت عنوان کرد و اظهار داشت: در این هفته مفاهیم بهداشتی، سیاست‌های بهداشتی ضرورت مشارکت و همکاری در قالب آموزش‌های مختلف باید تفهیم و تشریح شود و سیاست گذاران کلان کشور، استراتژیست‌های حوزه سلامت باید این مسئله را مورد توجه قرار دهند و توضیحات بیشتری به مردم ارائه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان شعار هفته سلامت امسال را مراقبت‌های اولیه بهداشتی راهی برای پوشش همگانی سلامت اعلام کرد و اظهار داشت: این شعار ابعاد مختلفی دارد و باید همه ابعاد مد نظر قرار گیرد که هر کشوری متناسب با شرایط خود با آن رفتار می کند باید مردم بتوانند از خدمات اولیه سلامت در سطحی که سلامت و بهداشت حفظ و ارتقاع شود، استفاده کنند.

وی گفت: در زمان پیش از انقلاب نیز به حوزه سلامت توجه شده و قدم‌هایی برداشته شده بود که بعد از انقلاب اسلامی برخی از موانع برطرف و دیدگاه‌ها عام تر شد و بحث عدالت در سلامت، توسعه سلامت بعد از انقلاب بیشتر مورد توجه قرار گرفت و عزم جدی برای گسترش عدالت به وجود آمد به طوری که بسیاری از مسئولین در میان مردم حضور یافتند و چهره مردمی به خود گرفتند که همه این‌ها موجب شد حوزه سلامت از این فرصت ایجاد شده استفاده کند.

قزلباش ایجاد اولین خانه‌های بهداشت را در دهه اول انقلاب اعلام کرد و افزود: حضور بهیارها در دوردست ترین نقاط کشور به عنوان مهم ترین عامل عملیاتی حوزه سلامت در سطح روستاها بودکه این امر نشان از عرضه این خدمات به صورت وسیع به صورت عادلانه در بین مردم بود.

رئیس مرکز بهداشت استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به طرح بسیج سلامت نوروزی در استان خاطر نشان کرد: در این ایام مشابه سال‌های گذشته از 20 اسفند طرح بسیج سلامت نوروزی آغاز به کار کرد و تا 20 فروردین ادامه داشت.

محمدرضا صائینی با بیان این که وضعیت رو به بهبود بود اظهار داشت: از مردم استان رضایتمندی بالای 95 درصد را دریافت کردیم که مربوط به گروه‌های خاص جمعیتی مانند کودکان، مادران و سایرین بود که در این میان بخش خصوصی نیز همکاری مناسبی داشت و موجب عدم ایجاد مشکل شد.

صائینی به اقدامات ویژه بازرسی بهداشت محیط در قالب بسیج سلامت نوروزی اشاره کرد و گفت: مجموع بازدیدها از مراکز و اماکن 11 هزار و 602 مورد، تعداد بازرسی اماکن بین راهی 409، بازدید مشترک با سایر بخش‌ها 450، تعداد معرفی متخلف به مراجع قضایی 92، اخطاریه صادر شده 684 مورد بود که 20 مکان نیز به دلیل فساد مواد غذایی از جمله گوشت، روغن و وجود میکروب در سطوح تعطیل شد.

وی افزود: همچنین تعداد 686 نمونه برداری هدفمند و 20 هزار و 149 نمونه کلر سنجی انجام شد و 12 و نیم تن مواد غذایی معدوم شد.

رئیس مرکز بهداشت زنجان تاکید کرد هر زنجانی می‌تواند یک بازرس باشد و با شماره گیری 190 هرگونه مشکل بهداشتی را گزارش دهد زیرا در مدت 24 ساعت مورد پیگیری و نتیجه به تماس گیرنده اطلاع داده می‌شود.

انتهای پیام/ش

R41375/P/S6,59/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۲۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح تشدید کنترل کیفی آب و کیفیت مواد غذایی در اهواز

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مهرداد شریفی گفت: طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی و کیفیت مواد غذایی عرضه شده در بیش از ۵۰ هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از اولویت‌های معاونت بهداشت این دانشگاه است.

وی افزود: به همین منظور در ماه‌های اخیر گام‌های بسیار موثری برای رفع کمبود‌های موجود در حوزه بازرسی مهندسان سلامت محیط مراکز بهداشت شهرستان‌ها توسط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز برداشته شده است.

شریفی ادامه داد: در این خصوص با صرف هزینه یک میلیارد تومان در ماه‌های قبل نسبت به خرید تجهیزات آزمایشگاه‌های آب‌شناسی از قبیل؛ اتوکلاو، فور، کدورت‌سنج و بن ماری برای ۲۳ شهرستان زیر پوشش این دانشگاه اقدام شد.

معاون اجرایی بهداشت خوزستان اضافه کرد: در ادامه در روز‌های آینده با اختصاص یک میلیارد تومان دیگر نسبت به خرید دستگاه‌های پرتابل سنجش کیفی آب آشامیدنی شامل کیت‌های پرتابل کلرسنجی و قرص‌های سنجش کلر باقیمانده آب (DPD)، پودر و قرص‌های پرکلرین، حلال‌ها و محیط‌های کشت میکروبی مورد نیاز آزمایشگاه آب‌شناسی و همچنین دستگاه‌های پرتابل سنجش قطبیت روغن و دماسنج و اندیکاتور‌های سنجش بارمیکروبی سطوح در کارگاه‌های تولید و فراوری مواد غذایی اقدام شد.

وی هدف از این اقدامات را افزایش سطح پوشش و تقویت نظارت به موقع و فوری بهداشتی بر تاسیسات آبرسانی و تصفیه‌خانه‌های آب، شبکه‌های توزیع آب شهری و روستایی و همچنین کنترل بهداشتی مواد غذایی در سطح عرضه برشمرد.

شریفی می گوید: با این اقدامات صورت گرفته امیدواریم مخاطرات در این حوزه‌ها شناسایی و با همکاری متولیان مربوطه خطری متوجه سلامت جامعه نشود.

وی افزود: ۳۸۰ مهندس بهداشت محیط در ۲۳ شهرستان زیر پوشش این دانشگاه در نوبت‌های صبح و عصر در قالب اجرای طرح تشدید بازدید از مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی و کنترل کیفی آب آشامیدنی از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ عصر در قالب تیم‌های بازرسی ثابت و سیار در حال انجام وظیفه است.

شریفی ادامه داد: رعایت نکردن موازین بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی خط قرمز مرکز بهداشت است و با کسانی که سلامت مردم را به مخاطره می‌اندازند به هیچ وجه مماشات به عمل نمی‌شود.

وی اضافه کرد: بر اساس قانون ماده ۱۳ مواد خوردنی و آشامیدنی مصوب مجلس شورای اسلامی از طریق مراجع قضایی پیگیری‌های لازم برای برخورد با متخلفان بهداشتی شده و در صورت عدم توجه به اخطار بهداشتی مراکز و اماکن نامبرده پلمب خواهند شد.

دیگر خبرها

  • معدوم سازی ۲۸ تن مواد غذایی فاسد در کبودراهنگ
  • اجرای طرح تشدید کنترل کیفی آب و کیفیت مواد غذایی در اهواز
  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در البرز معدوم شد
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه
  • امحاء بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان
  • معدوم‌سازی یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد در تعطیلات نوروز
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه
  • ایستگاه سلامت در مرکز شهر سی سخت برپا گردید
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی دربوکان