Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش پایگاه خبری امتداد، روح الله خدارحمی چهارشنبه در همایش مدیران این بانک یادآوری کرد: یکی از اقدامات اثرگذار و تحسین برانگیز بانک کشاورزی در سال ۱۳۹۷ پرداخت ۳۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات ۶ درصدی برای اجرای طرح توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری بود که در ۴۰ ساله پس از انقلاب، بی سابقه بود و حیاتی دوباره به بخش روستایی و عشایری بخشیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پارسال در زمینه پرداخت تسهیلات موفق شدیم با پرداخت ۴۸۰ هزار میلیارد ریال به تکالیف و برنامه های تعهدی خود عمل کنیم. ترکیب تسهیلات پرداختی نیز به نفع پرداخت های سرمایه ای تغییر کرد که مبین توانایی بانک کشاورزی در حمایت از زیرساخت های تولید است.

«همچنین رشد ۵۰ درصدی تسهیلات پرداختی برای توسعه مکانیزاسیون، از دیگر ابعاد مهم عملکرد پرداخت تسهیلات بانک است».

خدارحمی افزود: در سال ۱۳۹۸ تمرکز ما بر جذب منابع ارزان قیمت و سپرده با نرخ های مصوب شورای پول و اعتبار است.

** ادغام یا انحلال ۶۴ شعبه در سال ۱۳۹۷

مدیرعامل بانک‌کشاورزی به رشد ۴۰۰ هزار میلیارد ریالی منابع بانک کشاورزی در ۲ سال گذشته اشاره کرد و گفت: در پایان سال ۱۳۹۷ میزان منابع ما به ۹۲۰ هزار میلیارد ریال رسید.

وی افزود: تلاش داریم بزودی از مرز یک هزار میلیارد ریال عبور کنیم؛ در حالی که سهم منابع ارزان قیمت ما از ۴۰ درصد در پایان سال ۱۳۹۶ به ۴۶ درصد در پایان سال ۱۳۹۷ افزایش یافت.

خدارحمی تصریح کرد: بانک در زمینه فروش اموال و دارایی های مازاد و همچنین بهینه سازی شبکه و کاهش شعبه های کم بازده نیز عملکرد خوبی داشت و با ادغام یا انحلال ۶۴ شعبه، حرکت موثری در زمینه کاهش هزینه های غیرضروری انجام شد.

وی تصریح کرد: برای سال ۱۳۹۸ راهبردهای روشن و موثری درنظر گرفته شده است و اصلاح ناترازی ها از جمله فقدان توازن درآمدها و هزینه ها باید در دستور کار باشد.

مدیریت هزینه ها شامل هزینه های مالی، هزینه مواد و ملزومات مصرفی، بهینه سازی مصرف انرژی و سوخت و از سوی دیگر، کوشش برای رشد درآمدها، تلاش مضاعف برای وصول مطالبات با درنظر گرفتن ملاحظات مربوط به مطالبات سیل زدگان، برنامه ریزی برای تعیین تکلیف دارایی های راکد و واگذاری اموال مازاد بانک، بهینه سازی و کاهش هزینه های شبکه شعب و کنترل هزینه مطالبات مشکوک الوصول از دیگر اقدام هایی است که خدا رحمی به عنوان برنامه امسال این بانک برشمرد.

به گزارش ایرنا، طرح توسعه پایدار مناطق روستایی و عشایری بهمن ماه سال ۱۳۹۶ آغاز شد و مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از منابع ارزی صندوق توسعه ملی توسط بانک مرکزی تبدیل به ریال و در اختیار چهار بانک قرار گرفت که یکی از آنها بانک کشاورزی است.

سهم بانک کشاورزی از دریافت اعتبار برای طرح توسعه پایدار روستایی در مرحله نخست سه هزار میلیارد تومان بود که ۲ هزارمیلیارد تومان برای طرح های کوچک و بزرگ در اختیار بانک قرار گرفت.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی بیست و پنجم فروردین ماه امسال گفت: با استفاده از تسهیلات بانک کشاورزی در اجرای طرح توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری، بیش از ۳۲ هزار کسب و کار جدید برای بیش از ۷۰ هزار نفر از روستاییان و عشایر کشور ایجاد شد.

طرح های معرفی شده از سوی متقاضیان باید توجیه اقتصادی داشته باشد و این تسهیلات شامل طرح توسعه اشتغال مناطق روستایی و عشایری دارای جمعیت کمتر از ۱۰ هزار نفر می شود.

این طرح ها ایجاد گلخانه های کوچک، متوسط و بزرگ، کشت و فرآوری گیاهان دارویی و استفاده از دام های اصلاح نژاد شده را دربرمی گیرد که البته طرح های بزرگ در کارگروه ملی بررسی و تصویب می شود.

اکنون بیش از یک هزار و ۸۰۰ شعبه بانک کشاورزی در سراسر کشور فعال است. 

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۲۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» طرحی برای کمک به اقتصاد روستا

 

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مریم طهماسبی در حاشیه بازدید از طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» که در روستای ایزی سبزوار اجرا می شود،‌ گفت: هدف وزارت جهاد کشاورزی، تبدیل هر خانه‌ روستایی به یک کارگاه تولیدی به منظور کمک به اقتصاد و معیشت خانوارهای روستایی است.

وی افزود:‌ وزارت جهاد کشاورزی با این طرح تلاش می‌کند با درگیر کردن زنان روستایی در اجرای طرح های اشتغالزا، رونق اقتصادی و توسعه زنجیره ارزش یک محصول خاص را متناسب با ظرفیت هر منطقه، امکان‌پذیر کند.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی سبزوار نیز گفت:‌ طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد»، برای نتخستین بار در استان خراسان رضوی،‌ با هدف بهبود معیشت خانوار روستایی در روستای ایزی از توابع بخش مرکزی شهرستان سبزوار، به اجرا درآمده است.

علی اصغر امانیان افزود:‌ زنان عضو صندوق اعتباری خرد زنان روستایی، به عنوان زنان کارآمد در این طرح حضور دارند و توسعه نقش آفرینی زنان در عرصه اقتصادی و اجتماعی به عنوان بخش مهمی از جمعیت فعال جامعه یکی از ارکان مهم توسعه همه جانبه کشور و اهتمام بخشی به توسعه پایدار است.

وی اضافه کرد: جهاد کشاورزی سبزوار این طرح را به منظور توسعه کشاورزی خانوادگی، توسعه مشاغل مکمل کشاورزی و بهبود معیشت خانوار روستایی به صورت نمونه در روستای ایزی به اجرا درآورده است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار اظهار کرد: با درگیر کردن زنان روستایی در اجرای طرح های اشتغال‌زا و تشکیل زنجیره تولید پرورش مرغ بومی و تولید تخم مرغ، رونق اقتصادی و توسعه زنجیره ارزش یک محصول خاص حاصل خواهد شد.

بازدید از چند طرح تولیدی زنان روستایی در روستاهای ایزی و دولت آباد از جمله برنامه های سفر مشاور وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان سبزوار است.

روستای ایزی، با جمعیتی حدود سه هزار نفر در پنج کیلومتری شمال شرق سبزوار قرار دارد.

 
 

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان
  • طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» طرحی برای کمک به اقتصاد روستا
  • خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود
  • تعاونی خیرین با هدف توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال
  • طرح هادی مهم‌ترین ابزار مدیریت توسعه روستایی است
  • بانک‌های استان سمنان تخصیص بیشتر تسهیلات تبصره ۱۸ را افزایش دهند
  • ۱۶۰ میلیارد لیتر کسری آب داریم
  • سند نقشه راه کشاورزی در استان همدان برای نخستین بار در کشور تدوین شد