Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@15:32:39 GMT

ایران در همکاری های منطقه ای اکو پیشگام است

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۲۶۸۹

ایران در همکاری های منطقه ای اکو پیشگام است

زنجان - ایرنا - معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: سازمان همکاری اقتصادی اکو به عنوان یک ابتکار عمل در میان 10کشور همسایه و منطقه همواره مورد اهتمام ایران قرار داشته و همه کشورهای عضو اذعان دارند که ایران همواره در همکاری های منطقه ای پیشگام است.

به گزارش ایرنا، ولی تیموری شامگاه پنجشنبه در آیین گشایش پنجمین جشنواره غذای اکو- جاده ابریشم در زنجان افزود: با توجه به مسائل حاکم بر اقتصاد کشور، گردشگری برای ایران اهمیت بسزایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسئول ادامه داد: گردشگری ابزاری برای ایجاد صلح، تفاهم و تعامل میان ملت ها محسوب می شود و این نگاه و رویکرد همواره مورد استقبال ایران است.
تیموری با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی حامی برنامه های اکو است، افزود: ایران میزبانی چند اجلاس با موضوع گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی اکو را در کارنامه فعالیت خود دارد.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: این سازمان از هر گونه ابتکار عملی که دبیرخانه اکو در راستای توسعه همکاری های گردشگری به ویژه در ابعاد توسعه پایدار دارد، استقبال می کند.
وی اظهار داشت: برگزاری پنج دوره جشنواره غذای اکو به میزبانی زنجان بیانگر عزم این استان برای کسب جایگاه ویژه در حوزه گردشگری است.
تیموری گفت: وقتی که مقامات عالی رتبه استان زنجان در این رویداد گردشگری حضور جدی دارند، به طور قطع گردشگری به موتور محرک برای توسعه همه جانبه این استان تبدیل خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: استان زنجان با پیشینه تاریخی و تنوع فرهنگی و با برخورداری از اقلیم متنوع به طور حتم جایگاه ویژه ای در حوزه گردشگری دارد و می تواند بیش از این نیز موفق باشد.
تیموری افزود: استان زنجان با برگزاری جشنواره ها با محوریت غذا، یکی از خلأهای بنیادین گردشگری کشور را در این حوزه پوشش داده است .
این مسئول خاطر نشان کرد: ایران برای تبدیل شدن به یک مقصد گردشگری منطقه ای تلاش می کند و در این راستا باید از همه ظرفیت های فرهنگی کشورهای منطقه استفاده کند.
به گزارش ایرنا پنجمین جشنواره بین المللی غذای اکو - جاده ابریشم 29 فروردین تا اول اردیبهشت امسال در مجموعه نمایشگاهی کاسپین زنجان در حال برگزاری است.
9646/3088

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ميراث فرهنگي گردشگري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۲۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهمنامه همکاری میان اتاق بازرگانی ایران و آلمان

روح الله خزایی معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت : تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان این سازمان و اتاق بازرگانی ایران و آلمان طی نشستی با حضور رئیس اتاق ایران و آلمان و هئیت همراه با هدف ایجاد سهولت در روابط و مراودات اقتصادی طرفین امضا شد.

اعزام تجار و سرمایه گذاران آلمانی به منطقه، همکاری لازم به منظور احداث انبار و سوله در مرز تجاری شلمچه برای بازرگانان و تجار معرفی شده توسط اتاق مشترک، ایجاد پایگاه تجاری آلمان جهت صادرات به عراق در این مرز و همچنین همکاری طرفین برای برگزاری همایش ایران، آلمان و عراق در اروند از مهم ترین مفاد تفاهمنامه مذکور است.

به گفته او بر این اساس سازمان منطقه آزاد اروند متعهد می شود فرصت های سرمایه گذاری خود را در اختیار اتاق مشترک قرار دهد و در مقابل اتاق نیز تلاش می کند در نشست های اقتصادی و سمینارهای تخصصی این فرصت ها را به مخاطبین ارائه کند.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند همچنین با بیان اینکه مناطق آزاد ایران شرکای اقتصادی و تجاری مطمئنی هستند گفت : اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان مجموعه اروپایی مستقل و توانمندی است که روابط تجاری جدیدی بین دو کشور برقرار کرده و همکاری های موجود را توسعه می بخشد.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • ماجرای خروج ایران از «ایکوم» و «ایکوموس» چه بود؟
  • ماجرای خروج ایران از «ایکو» و «ایکوموس» چه بود؟
  • انعقاد تفاهمنامه همکاری میان اتاق بازرگانی ایران و آلمان
  • «ابیانه» یاقوت فلات مرکزی ایران/ سودای جهانی شدن محقق می‌شود؟
  • ویزای زیارتی یا گردشگری برای کشورهای عضو شانگهای برقرار شود
  • ویزای زیارتی یا گردشگری برای کشور‌های عضو شانگهای برقرار شود
  • حسینیه تکیه تاریخی مسجد یری پایین شهر زنجان مرمت می‌شود
  • تأکید امیرعبداللهیان بر نقش سازمان بهداشت جهانی برای کمک به غزه
  • تاکید امیرعبداللهیان بر نقش سازمان بهداشت جهانی برای کمک به غزه
  • آمادگی ایران برای تداوم همکاری‌های منطقه‌ای با سازمان جهانی بهداشت