Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، اصغر مکارم رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در نخستین همایش یک روزه اخلاق بالینی که توسط دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در منطقه دلفارد جیرفت برگزار شد، گفت: اخلاق در همه ادیان مورد توجه است و امروز گمشده‌ای که در دنیا باعث کشته شدن کودکان یمنی است، نبود اخلاق در دنیاست بدان معنی که تجاوز به حقوق دیگران بی اخلاقی محض است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت حاکمیت اخلاق فردی برای تحقق جامعه اخلاق مدار افزود: امروز استکبار در دنیا علی رغم تبلیغات وسیعی که در زمینه حقوق شهروندی، عدالت و ... دارد، اما در عمل این حوزه ناخواسته با سیاست مخلوط شده است و نتیجه آن بروز مشکلات زیادی در دنیا است که بارزترین آن بروز جنگ در کشور‌های مختلف است.

مکارم با بیان اینکه اخلاق حلقه مفقوده دنیای امروز است و متاسفانه شاهد بی عدالتی‌های زیادی توسط استعمارگران هستیم، تصریح کرد: مهمترین اهداف بعثت پیامبر (ص) اجرای مکارم اخلاق در جامعه بیان شده و ائمه اطهار (ع) هم در احادیث مختلف رعایت حقوق شهروندی را از بدیهیات دانسته اند، اما اینکه این آموزه‌ها فرهنگ دینی و اسلامی بر جامعه حاکم نیست به دلیل نبودن حاکمیت عمیق اعتقادات در ما است در غیر اینصورت بی اخلاقی را شاهد نبودیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه با توجه به جایگاه اخلاق در طب قدیم همواره از پزشک به عنوان حکیم یعنی کسی که روح و جسم را درمان می‌کند، نامبرده می‌شده و این اخلاق بود که درمان را نتیجه بخش می‌کرد، گفت: بیمار به عنوان امانت به ما سپرده می‌شود با نگاه انسان دوستانه و اخلاق مدارانه ارتباط بین درمانگر و بیمار با اعتماد شکل می‌گیرد و این اعتماد درمان بهتر و زودتر بیمار را به دنبال دارد.

مکارم به اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری، اظهار کرد: در این بیانیه توجه زیادی به جوان گرایی شده است، بیانگر این است که جوان اخلاق مدار نقش مهمی در پیشرفت و توسعه نظام اسلامی دارد تا این انقلاب به اهداف خود دست یابد و دانشگاه‌ها در تربیت این نیروی جوان متعهد و توانمند نقش بزرگی بر عهده دارد.

علی سالاری مقدم معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در همایش اخلاق بالینی کشور گفت: علی رغم مشکلات موجود، اما با تلاش پزشکان و سایر همکاران درمان و بهداشت در سایه منویات مقام معظم رهبری و اقدامات دولت تدبیر و امید دستاورد‌های خوبی در حوزه سلامت مردم حاصل شده است و با اینکه مشکلات هر روز بیشتر می‌شود، اما با تلاش این مسیر ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه رعایت اخلاق پزشکی از واجباتی است که بر عهده ماست، افزود: تحریم‌های ظالمانه دشمن حوزه سلامت را نیز تحت فشار قرار داد، اما جامعه پزشکی با تلاش و گذشت این موانع را برای خدمت به مردم و حفظ سلامت جامعه پشت سر گذاشت.
انتهای پیام /ی

تحریم‌های ظالمانه دشمن حوزه سلامت را نیز تحت فشار قرار داد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی دانشگاه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۲۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در اردبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در سال گذشته بیش از ۸۰۰ هزار نفر در استان اردبیل زیرپوشش غربالگری سلامت قرار گرفتند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، به نقل از پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، علی محمدیان در مراسم تجلیل از فعالان عرصه سلامت در اردبیل اظهار کرد: هفته سلامت امسال با شعار سلامت خانواده محور توسعه جامعه برگزار می شود تا به این موضوع در نظام خانواده و اجتماع بها داده شود.

وی خاطرنشان کرد: 75 طرح عناصر موثر در حوزه سلامت مربوط به سایر بخش های خارج از دانشگاه علوم پزشکی است و ضرورت دارد در آگاهی بخشی به عموم مردم و ارتقای سلامت اقدامات و حرکت های موثری را شاهد باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: با توجه به اینکه نیروی انسانی اصلی ترین رکن توسعه است توجه به سلامت این نیروی انسانی با اهمیت به نظر می‌رسد و باید جلوی تولید بیماری های غیرواگیر که در جامعه آسیب هایی را به همراه دارد به حداقل برسد.

محمدیان از چاقی، مصرف بی‌رویه غذاهای فست فودی، مصرف دخانیات و بیماری های زمینه ای به عنوان عامل تهدیدکننده سلامت مردم جامعه یاد کرد و گفت: باید آگاهی مردم را در این حوزه ارتقا داده و به افزایش مولفه های سلامت و توجه به آن کمک کرد.

وی افزود: طرح غربالگری سلامت گروه های مختلف جامعه به ویژه گروه سنی 40 تا 60 سال مورد توجه است که سال گذشته بیش از 800 هزار نفر در استان تحت غربالگری سلامت اعم از فشار خون و دیابت قرار گرفتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: همزمان با هفته سلامت شاهد افتتاح پایگاه جامع سلامت در شهر اردبیل و اهدای 11 دستگاه خودرو و آمبولانس به مراکز بهداشتی و درمانی استان هستیم که 24 میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

محمدیان ادامه داد: در شهرک مخابرات اردبیل پایگاه سلامت افتتاح و بیش از 10 هزار نفر از مردم این شهرک از خدمات حوزه بهداشت و درمان بهره مند شدند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • اتفاقات تروریستی اخیر در سیستان و بلوچستان ایثارگری جوانان ما را به نمایش گذاشت
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در استان اردبیل
  • سردار شفائی: تمرکز دشمن مقابله با انقلاب و ضربه زدن به ایران در جنوب شرق کشور است
  • تمرکز تروریست‌‌ها در جنوب شرق کشور برای ‌ضربه زدن به ایران
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در اردبیل
  • ورزشکاران نقش محوری در خنثی‌سازی برنامه‌های دشمن دارند
  • جامعه ورزشی نیازمند الگوی تربیت منش پهلوانی است
  • "قلیان اکسیژن"؛ بازی با جان جوانان در کافه‌های تهران
  • بازی با جان جوانان در کافه‌های تهران با سرو قلیان اکسیژن
  • مدارس تخریبی شهرستان دشتی باید نوسازی شود