Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علیرضا پارسا پور دبیر شورای عالی اخلاق پزشکی کشور عصر امروز در نخستین همایش اخلاق بالینی کشور در جیرفت گفت: اهمیت همایش اخلاق بالینی این است که نخستین همایشی است در سطح مناطق آمایشی در حوزه اخلاق بالینی برگزار می‌شود، از سال گذشته وزارت بهداشت دستورالعمل تشکیل کمیته‌های اخلاق بالینی دانشگاهی، کمیته‌های ملی و کمیته‌های بیمارستانی را ابلاغ کرده است این حرکت جدی و جدیدی است که درحوزه اخلاق بالینی در حوزه سلامت می‌تواند ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از جمله حرکت‌های ارزشمند در حوزه اخلاق بالینی در سازمان نظام پزشکی ابلاغ راهنمای اخلاق بالینی است که در ۱۳ فصل و ۱۴۰ بند به تصویب شورای عالی نظام پزشکی رسیده و در شورای عالی اخلاق پزشکی وزارت بهداشت هم به عنوان یک سند مقبول وزارت بهداشت مورد تاکید قرار گرفته است و به عنوان یک استاندارد اخلاق بالینی در سطح نظام سلامت میتواند مبنای داوری‌های اخلاقی قرار بگیرد.

پارساپور تصریح کرد: این همایش که با حضور فعالان حوزه بالینی در کمیته‌های اخلاق بیمارستانی و دانشگاهی در منطقه آمایشی هشت است، آغاز خوبی است که مسائل و مشکلات خود را در این همایش‌ها مطرح کنند و به راهکار‌های مشترکی در این زمینه برسیم.

وی اظهار کرد: هدف این است تا در سطح ملی و دانشگاهی مقوله اخلاق بالینی را بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند و به عنوان یک راهکار خروج از بسیاری از بن بست ها، مشکلات و تنش‌هایی که ممکن است به ویژه در ایام اخیر که به لحاظ بودجه‌ای دچار هستیم مورد توجه باشد که توجه به کمیته‌های اخلاق بالینی میتواند این تنش‌ها را به حداقل ممکن برساند و در این زمینه گره گشا باشد.

دبیر شورای عالی اخلاق پزشکی کشور ضمن تشکر از دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برای میزبانی نخستین همایشی اخلاق بالینی در کشور گفت: همواره جایگاه حرفه‌مندان در جامعه مبتنی بر اعتماد بوده است، یعنی اعتماد رکن رکین فعالیت حرفه‌مندان در جامعه بوده و دوام و قوام نظام سلامت هم بر حفظ و ارتقای این اعتماد است.

پارساپور گفت: ایجاد کمیته‌های اخلاق بالینی و استاندارد‌های رفتار حرفه‌ای در سطح جامعه از سوی نظام سلامت و سازمان نظام پزشکی این پیام را به جامعه میرساند که خود حرفه‌مندان نسبت به این موضع حساسیت لازم را دارند و فراتر از استاندارد‌های معمول جامعه نسبت به آن استاندارد‌های تعریف و تبیین می‌کنند که نسبت به آن پایبند خواهند بود و اگر تخلفی در این زمینه صورت بگیرد برخورد مناسب و متناسب با آن را داشته باشند این می‌تواند اعتمادی که در جامعه هست را ارتقا دهد و مشکلاتی که در اثر ناهماهنگی و یا ناآگاهی و سوتفاهم پیش بیاید را برطرف کند.

دبیر شورای عالی اخلاق پزشکی کشور تصریح کرد: در کار پزشک اصل خدمت به مردم است و در تجویز پزشک باید منافع بیمار در اولویت باشد و انتقال این پیام به بیمار نیازمند توانمندی است.
انتهای پیام /ی

در تجویز پزشک باید منافع بیمار در اولویت باشد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۲۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت

در بخشنامه معاونت بهداشت وزارت بهداشت به معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با تاکید بر نقش مهم سلامت دهان و دندان در سلامت عمومی و ارتقای کیفیت زندگی و بهبود شاخص‌های سلامتی، آمده است: تاثیر دو سویه بیماری‌های پریودنتال و دیابت، نقش بیماری‌های دهان و دندان در بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری‌های تنفسی و زایمان زودرس و تولد نوزاد با وزن کم مشخص شده است. بیماری‌های دهان و دندان به عنوان شایعترین بیماری‌های غیرواگیر شناخته می‌شود؛ لذا بهره گیری از دیدگاه عوامل خطر مشترک در بیماری‌های دهان و دندان و سایر بیماری‌ها به کنترل هر دو دسته بیماری‌ها کمک می‌کند.

در این بخشنامه با یادآوری شعار جامعه جهانی دندانپزشکی FDI با عنوان «دهان شاد و سالم، بدن شاد و سالم»، عنوان شده است: پویش سلامت دهان و دندان که از تاریخ ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، فرصت مغتنمی برای آگاهی رسانی به مردم و افزایش سواد سلامت دهان و دندان جامعه است. این پویش با هدف «افزایش آگاهی جامعه درباره نقش سلامت دهان و دندان در سلامت همه جانبه» برگزار می‌شود.

شعار‌های روز‌های اول تا سوم این پویش عبارتند از: ۱۷ اردیبهشت «دهان دریچه سلامت»، ۱۸ اردیبهشت «سلامت دهان و دندان، سلامت کودک» وروز ۱۹ اردیبهشت نیز «نقش سازمان‌های دولتی و نهاد‌های مردمی در سلامت دهان و دندان».

«پویش سلامت دهان و دندان» با همکاری آموزش و پرورش، کانون‌های پرورش فکری، بهزیستی، مهدکودک ها، دانشکده‌های دندانپزشکی، انجمن‌های علمی و صنفی دندانپزشکی، نظام پزشکی، شهرداری، صدا و سیما و رسانه‌های جمعی و با بهره گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی برگزار خواهد شد.



باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین دوره آموزشی اخلاق حرفه‌ای
  • امضای تفاهنامه همکاری سازمان نظام پزشکی و آموزش و پرورش
  • برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت
  • رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد؛ راه‌اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران
  • رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد: راه اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران
  • پیگیری حقوق بیماران با راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • بیش از ۷۲ هزار معاینه بالینی پزشکی قانونی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • رونمایی از سامانه جامع انتظامی سازمان نظام پزشکی
  • خطر خالی ماندن ظرفیت دستیاری برخی رشته‌های تخصصی
  • نگرانی رئیس نظام پزشکی از عدم تمایل پزشکان به ۳ رشته‌ تخصصی