Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-16@19:25:22 GMT

قیمت طلا، قیمت سکه امروز ۹۸/۰۱/۲۹

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۲۸۴۲

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، نادر بذر افشان با بیان اینکه قیمت سکه و قیمت طلا در هفته گذشته روند نزولی را سپری کرد گفت: درآخرین روز هفته هرسکه بهار آزادی به قیمت 4 میلیون و 760 هزار تومان معامله شد که قیمت سکه نسبت به اوایل هفته 80 هزار تومان کاهش نشان می‌دهد.

وی افزود: همچنین قیمت سکه نیم بهار روز پنجشنبه 2 میلیون و 620 هزار تومان خرید و فروش شد که نسبت به قیمت‌ها در اوایل هفته 40 هزارتومان کاهش داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بذرافشان با بیان اینکه قیمت سکه ربع بهار نیز یک میلیون و 690 هزارتومان خرید و فروش شد گفت: درآخرین روز هفته جاری هر گرم طلای 18 عیار 428 هزار و 500 تومان قیمت گذاری شده که نسبت به اول هفته 19 هزارتومان کاهش داشت.

این فعال بازار سکه و طلا با بیان اینکه قیمت سکه همچنان 550 هزارتومان حباب دارد گفت: اگرچه قیمت‌ها از ثبات نسبی برخوردار است و طی روز‌های اخیر روند کاهشی داشت، اما بازار همچنان در رکود به سر می‌برد و همچنان کاهش قدرت خرید مردم، مانع از بازگشت رونق به بازار شده است.

دبیر هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: اگر این روند فعلی ادامه داشته باشد و روی قیمتی ثابت بماند و مردم در وضعیت آرام و ثبات، خرید و فروش خود را انجام دهند، به طور حتم شاهد رفع رکود از بازار در سال جدید خواهیم بود.

فروش طلای آب شده به مردم تخلف است

دبیر هیئت مدیره اتحادیه طلاو جواهر تهران گفت: خرید و فروش طلای آب شده به جزء برای واحد‌های صنفی، تخلف است و با واحد‌های متخلف برخورد خواهد شد.
بذرافشان گفت: خرید و فروش طلای آب شده تا پیش ازاین در واحد‌های صنفی فعال در صنعت طلا و جواهر انجام می‌شد، اما متاسفانه اخیرا شاهد آن هستیم که مردم و افراد عادی نیز خریدار طلای آب شده هستند که به این افراد توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان طلای آب شده خریداری نکنند.

وی با بیان اینکه واحد‌های صنفی مجاز به فروش طلای آب شده به مردم نیستند گفت: درصورت مشاهده اینگونه موارد با واحد صنفی متخلف برخورد خواهد شد.

بذرافشان با تاکید براینکه در خرید طلای آب شده بعضا افراد با مشکلات متعددی نظیر واقعی نبودن عیار طلا مواجه می‌شوند گفت: از نظر اتحادیه هرگونه معاملات طلای آب شده ممنوع بوده و از مردم درخواست داریم تا به جای خرید طلای آب شده، مصنوعات طلا و مسکوکات را خریداری کنند و اگر کسی باهدف حفظ ارزش سرمایه اقدام به خرید طلا می‌کند هم می‌تواند مصنوعات طلایی را که هزینه ساخت و اجرت پایینی دارند، خریداری کند.

دبیر هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران در باره خرید سکه نیز تصریح کرد: خریداران سکه حتما از واحد‌های دارای "جواز سکه فروشی" که دارای هلوگرام اتحادیه هستند، خرید و دقت کنند که پلمب سکه با واحد صنفی یکی بوده و از خرید سکه از افراد متفرقه یا دیگر رسته‌های این صنف جدا خودداری کنند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۲۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ خرید بازار مسکن تهران؛ خانه در هاشم آباد متری ۵۰ میلیون تومان

به گزارش خبرنگار مهر، داشتن مسکن هم‌اکنون جز محورهای اصلی زندگی هر فرد محسوب می‌شود؛ زیرا ارتباط مستقیم با افزایش سطح کیفیت و رفاه زندگی دارد؛ اما هم‌اکنون قیمت مسکن به حدی افزایش پیدا کرده است که جز دغدغه‌های اصلی به شمار می‌آید.

بر اساس این گزارش، اگر بگوییم مسکن برای مردم به رؤیا تبدیل شده است، بیراه نیست؛ افزایش قیمت مسکن همراه با رکود تورمی در بازار مسکن عواقب بدتری در پی خواهد داشت. افزایش قیمت مسکن در بازار، مانع بزرگی برای ازدواج و رشد جوانی جمعیت خواهد بود.

البته بانک‌ها به عنوان مهم‌ترین متولی در افزایش قیمت مسکن در بازار نقش پررنگی دارند و در حال حاضر مسکن متقاضی سرمایه‌ای دارد؛ یعنی کسانی که نیاز به مسکن ندارند اما برای حفظ سرمایه خریداری می‌کنند.

همچنین (بند «ب» ماده ۱۰، قانون بانک‌داری) به حدود عملیات بانک‌ها اشاره می‌کند: «خرید اموال غیرمنقول زائد بر احتیاجات بانک مگر آنکه برای وصول طلب از مشتریان به تملک بانک درآمده باشد که در این صورت باید در ظرف دو سال به فروش برساند مبلغی که بابت اموال غیرمنقول مورد احتیاج بانک پرداخت می‌شود در هر حال نباید از ثلث سرمایه و اندوخته‌های قانونی تجاوز کند.»

طبق این ماده قانونی بانک‌ها حق بنگاه داری ندارند. در شرایط خاصی بانک‌ها می‌توانند اموال غیرمنقول داشته باشند که باید طی دو سال به فروش آن اقدام کنند: «بانک‌ها با قیمت‌گذاری، قیمت خانه را گران کردند.»

در گزارش روزهای اخیر با توجه به افزایش قیمت مسکن در پایان سال (۱۴۰۲)، به بررسی وضعیت نرخ خرید و فروش «منطقه ۱۳»، «منطقه ۱۴» و «منطقه ۱۵» پرداختیم؛ حال قصد داریم در گزارش پیش رو قیمت خرید و فروش مسکن در منطقه ۱۶ تهران را بررسی کنیم.

بر اساس آمار، شاخص دسترسی به مسکن ۱۰۷ یا ۱۰۹ سال شده، حال چه کسی می‌تواند ۱۰۹ سال زنده و تمام عمر خود را کار کند؛ با وجود گرانی‌ها و مشکلات بعدی کشور قطعاً رسیدن به این موضوع، تقریباً یک امر محال است.

قیمت خرید واحدهای دیگر در منطقه ۱۶ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۱۶) عمر ساختمان قیمت هر متر (تومان)
نازی‌آباد. شهرک تختی ۱۳۹۶ ۶۹٬۶۶۲٬۰۰۰
دردشت ۱۳۹۹ ۱۱۰٬۰۰۰٬۰۰۰
گمرک ۱۴۰۲ ۵۵٬۰۰۰٬۰۰۰
علی‌آباد ۱۳۸۳ ۲۹٬۲۶۸٬۰۰۰
بلوار بعثت ۱۳۹۸ ۱۳۰٬۳۹۲٬۰۰۰
یاخچی آباد ۱۴۰۲ ۵۵٬۰۰۰٬۰۰۰
هاشم‌آباد ۱۳۹۴ ۵۰٬۰۰۰٬۰۰۰
کد خبر 6078168 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • فروش ۲۵۲ کیلو در حراج امروز+قیمت
  • خریدوفروش غیرقانونی امتیاز مسکن ملی با نرخ‌های نجومی
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۶ تهران +جدول
  • قیمت دلار و یورو در صرافی ملی امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • خریدوفروش غیرقانونی امتیاز نهضت ملی مسکن با نرخ‌های نجومی
  • نرخ خرید بازار مسکن تهران؛ خانه در هاشم آباد متری ۵۰ میلیون تومان
  • گزارش بورس امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳
  • سکه ۴۵ میلیون تومان شد
  • برخورد قاطع با خرید و فروش اراضی طرح نهضت ملی مسکن
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۲۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۳/ طلا و سکه چه تغییری کرد؟