Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اهواز - ايرنا - نماينده مردم شادگان در مجلس شوراي اسلامي گفت: سيلاب خوزستان بهانه اي براي ساخت سدهاي جديد در اين استان نشود.

به گزارش ايرنا سيدمجيد ناصري نژاد شامگاه پنجشنبه در جلسه شوراي هماهنگي مديريت بحران استان خوزستان که با حضور رييس قوه قضاييه در  استانداري خوزستان برگزار شد اظهار داشت: سد سازي جديد به شدت به ضرر استان است و آينده استان را تهديد مي کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود:زمزمه هايي براي انتقال آب خوزستان شنيده مي شود اما بايد گفت که انتقال آب از خوزستان از فاجعه سيل هم براي اين استان بدتر است.
نماينده مردم شادگان در مجلس شوراي اسلامي توضيح داد:  نبايد با انتقال آب خوزستان  گرفتاري ديگري به اين استان تحميل شود.
وي سيلاب خوزستان را فاجعه خواند و گفت: سيلاب مردم را گرفتار کرده و مردم همه زندگي خود را از دست داده اند.
ناصري نژاد گفت: خسارتهاي ناشي از اين سيلاب خود را در آينده بيشتر نشان خواهد داد و از جهات مختلف سياسي، اجتماعي بار سنگيني خواهد داشت.
وي با اشاره به اينکه خسارات سيلاب در خوزستان با زبان توصيف نمي شود بيان کرد: همه زندگي مردم از بين رفته است و اکنون در آب زندگي مي کنند.
نماينده مردم شادگان گفت:  اين بار مي خواهيم براي سيل خوزستان تحقيق شود و دادستان را مکلف کنيم تا مقصران را شناسايي و با آنها برخورد کند. بايد با افرادي که اهمال کردند و شايد عامدانه دست به اين کار زدند برخورد شود.
ناصري نژاد با اشاره به جمله حجت الاسلام رييسي مبني بر اينکه بيان فساد نمي تواند مشکل را حل کند بلکه مبارزه با فساد دواي درد مردم است گفت:  مفسدان اين ماجرا بايد مجازات شوند.
همچنين نماينده مردم اهواز در مجلس شوراي اسلامي گفت: خوزستان متشکل از اقوام مختلفي است که هميشه در کمال برادري در کنار هم زيسته اند و اين استان هيچگاه منشا بحران براي کشور نبوده و از ناحيه خوزستان حتي يک وجب از خاک ايران کم نشده است.
همايون يوسفي با بيان اين که خوزستان دين خود را به اسلام ادا کرده و همچنان در حال ادا کردن است بيان کرد: بيشترين شهداي مدافع حرم از فرزندان استان خوزستان است.
وي خوزستان را برابر با همه ايران دانست و به نگاه ويژه نسبت به مشکلات اين استان تاکيد کرد و گفت: از خوزستان و ظرفيت خوزستان مي توان براي کاهش تنش ها و تشنج هاي منطقه اي استفاده کرد.
نماينده مردم اهواز در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به استراتژيک بودن موقعيت و جغرافياي خوزستان گفت: قدرت هاي استعماري هر گاه خواستند براي کشور ايجاد مشکل کنند بر خورستان تمرکز کرده اند لذا خوزستان براي کل کشور استاني راهبردي است و بايد نگاه ويژه اي به اين استان شود.
وي به ارتباط استراتژيک ميان ايران و عراق اشاره کرد و تصريح کرد:نگاه به خوزستان در سطح کشور دلسوزانه است اما راهبردي نيست در حالي که کشور ما براي آينده به توجه بر نقاط استراتژيک نيازمند است.
رييس قوه قضاييه به منظور بررسي وضعيت مناطق آسيب ديده از سيل در خوزستان پنجشنبه به خوزستان سفر کرد.
سيلاب ناشي از طغيان رودخانه کارون موجب آب گرفتگي برخي شهرها و روستاهاي پايين دست اين رودخانه در خوزستان شده است.
طغيان رودخانه هاي کرخه ، دز و کارون تاکنون سبب آبگرفتگي بيش از 250 روستا و بيش از يکصد هزار هکتار از زمين هاي کشاورزي در خوزستان شده و حدود 400 هزار نفر در معرض خطرات ناشي از اين سيلاب قرار گرفتند.
مناطقي از 12شهرستان خوزستان گرفتار سيلاب هستند.
7164/6068
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۳۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم به مناطق سیل‌خیز کاشان نروند

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان گفت: وقوع بارندگی شدید موجب آبگرفتی و وقوع سیلاب در برخی نقاط شهر و مناطق کوهستانی شده که انجام تدابیر ایمنی لازم و ضروری است.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا محمدی فشارکی در دیدار از مسیرهای سیلاب و رودخانه‌های کاشان، اظهار کرد: با توجه به فعال شدن سامانه بارشی از ظهر امروز و ادامه  آن تا اواسط روز آینده، لازم است تا مردم از مراجعه به مناطق سیل خیز و مسیر سیلاب‌ها اکیدا خودداری نمایند.

وی افزود: روستاهای خرمدشت،چالقره، خنب، جزه، دره، یزد آباد، لتحر، بلوار امام رضا(ع)، بلوار الهیه و میدان شهیدان زارع مجرد توسط عوامل آتش نشانی در حال جمع‌آوری سیلاب و هدایت به سمت رودخانه‌های فصلی هستند.

سرپرست فرمانداری کاشان تاکید کرد: با توجه به شدت بارندگی و فعال شدن رودخانه‌های فصلی احتمال فرونشست زمین وجود دارد که لازم است مردم از تردد غیر ضرور در نقاط حادثه‌خیز خودداری کنند.

وی گفت: گروه‌های ستاد مدیریت بحران شهرستان  درحال امدادرسانی در مناطق آب گرفته هستند و آسیب وارده پس از ارزیابی گزارش خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چرا مردم هشدار‌های سیل را جدی نمی‌گیرند؟ خسارت ‌۱۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌ های کشور

دیگر خبرها

  • مردم به مناطق سیل‌خیز کاشان نروند
  • سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد
  • تذکر نماینده مردم شوش در مجلس به وزرای اقتصاد و ورزش
  • چرا مردم هشدار‌های سیل را جدی نمی‌گیرند؟
  • مراسم معارفه استاندار جدید مازندران با حضور وزیر کشور
  • اسناد مالکیت ۵ تالاب استان خوزستان صادر شد
  • ساخت و ساز مراکز آموزشی در خوزستان تسریع یابد
  • ساخت و ساز مراکز آموزشی استان امیدوارکننده است
  • انعقاد تفاهم‌نامه ساخت مسکن برای کارکنان دانشگاه آزاد خوزستان
  • اقتدار ایران در جهان بار دیگر اثبات شد