Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران -ایرنا – وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز پنجشنبه انجام آزمایش موشک بالستیک از سوی کره شمالی را رد کرد.

به گزارش ایرنا از شبکه خبری اسکای نیوز، وزارت دفاع آمریکا تاکید کرد که آزمایشی که طی ساعت های گذشته از سوی کره شمالی انجام گرفته مربوط به یک سلاح نظامی است؛ اما مرتبط با موشک بالستیک نیست.
پیشتر رسانه های کره شمالی گزارش کرده بودند، پیونگ یانگ یک موشک که دارای حالت ویژه هدایت پرواز و یک کلاهک جنگی قدرتمند بوده را آزمایش کرده و«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی نیز ناظر آزمایش این سلاح تاکتیکی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پاتریک شاناهان وزیر دفاع آمریکا نیز گفت: آزمایشی انجام شده است اما می خواهم بگویم که این آزمایش مربوط به موشک بالستیک نیست.
خبرگزاری رویترز در خصوص آزمایش تسلیحاتی کره شمالی در گزارشی نوشته است، این سلاح کوتاه برد بیشتر تاکتیکی است تا استراتژیک و بیشتر برای صحنه های جنگ تا صحنه های بین الملل استفاده می شود.
این آزمایش موشکی اولین اقدام آزمایشی کره شمالی بعد از نشست رهبر کره شمالی با دونالد ترامپ که در 28 فوریه در شهر هانوی ویتنام برگزار شد، علنی می شود.
نشست اخیر سران کشورهای کره شمالی و آمریکا بدون هیچ گونه توافقی در مورد محو سلاح های هسته ای به پایان رسید.
پیونگ یانگ به منظور رسیدن به توافق صلح با ایالات متحده و کره جنوبی به مدت یک سال است که آزمایش سلاح از جمله سلاح های هسته ای و موشک های بالستیک را به حالت تعلیق در آورده است.
شبک**9365**1708

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي آمريكا كره شمالي آزمايش موشكي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۳۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام شرط روسیه برای بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای

به گزارش خبرآنلاین رئیس مجلس سفلی پارلمان روسیه (دوما) سال گذشته از تصمیم کشورش برای لغو معاهده ممنوعیت جامع آزمایش هسته‌ای به دلیل نگرش غیرمسئولانه آمریکا در قبال امنیت جهانی، خبر داد.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه خطاب به حاضران در کنفرانس مربوط عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای بیان کرد: «خروج روسیه از تصویب این معاهده، پاسخی منطقی به اقدامات مخرب ایالات متحده و سایر کشورهای غربی بود.»

به نقل از ایسنا وی افزود: «ما آماده‌ایم تا به موضوعات مربوط به تصویب معاهده منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای بازگردیم البته به محض آنکه ایالات متحده اقدام مشابهی را انجام دهد.»

طبق اعلام سازمان ملل متحد، در مدت پنج دهه از سال ۱۹۴۵ تا زمان ارائه معاهده ممنوعیت جامع آزمایش‌های هسته‌ای در سال ۱۹۹۶، بیش از ۲۰۰۰ آزمایش هسته‌ای اتفاق افتاد که ۱۰۳۲ مورد آن توسط ایالات متحده آمریکا و ۷۱۵ مورد آن توسط شوروی انجام شد.

روسیه بعد از لغو این معاهده در وضعیتی مشابه با آمریکا همچنان به‌عنوان یکی از امضاکنندگان آن باقی مانده و به همکاری با سازمان مربوط به معاهده ممنوعیت آزمایش‌های هسته‌ای و نظام رصد جهانی که به جهان از بابت هرگونه آزمایش هسته‌ای هشدار می‌دهد، ادامه می‌دهد. روسیه از بعد از سقوط شوروی هرگز آزمایش هسته‌ای انجام نداد.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898254

دیگر خبرها

  • اولین آزمایش ضد حمله هسته‌ای کره شمالی
  • کلاهک‌هایی که موجب حیرت آمریکا و اسرائیل شد
  • واکنش انگلیس به پرتاب موشک بالستیک در کره شمالی
  • گارد ساحلی ژاپن : موشک بالستیک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد
  • اعلام شرط روسیه برای بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای
  • موشک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد
  • موشک بالستیک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد
  • گزارش‌ های واقعی پنتاگون درباره چیزایی که فقط در فیلم‌های علمی تخیلی دیده‌ایم
  • ساخت موشک دانگ فنگ-۲۱ چینی برای غرق کردن ناو‌های آمریکا
  • این موشک برای غرق کردن ناوهای آمریکا ساخته شده است