Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- پایگاه دیلی میل در گزارشی می‎گوید شهروندان آمریکایی بر این باورند که دولت این کشور بودجه بسیار کمی برای توانبخشی معتادان صرف کرده است. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، نتایج تحقیقاتی جدید نشان می‌دهد، تقریبا دو سوم (۶۳ درصد) از شهروندان آمریکایی بر این باورند که دولت آمریکا بودجه بسیار کمی برای توانبخشی معتادان صرف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش دیلی میل، از سال ۱۹۹۰ تاکنون میزان شهروندان آمریکایی که بر این باورند که دولت باید هزینه‌های بیشتری را صرف توانبخشی افرادی که گرفتار مواد مخدر شده‎اند به بیشترین میزان خود رسیده است. در دوره‌ای که مصرف مواد مخدر کراک در آمریکا به یک اپدیمی تبدیل شده بود، ۶۵ درصد از شهروندان دولت را مقصر دانسته که در بودجه مربوطه کوتاهی کرده است.    
به طور کلی حمایت دولت آمریکا از افزایش بودجه مربوطه از سال ۱۹۹۰ تا سال ۲۰۱۲ به طور مدام روند نزولی از خود نشان داد. درست در سال‌هایی که بحران مصرف مواد مخدر تاثیر منفی خود را در جامعه آمریکا بروز داد و توجه رسانه‌های خبری را جلب کرد.
پیتر پروت، مدیر عامل مرکز توانبخشی ادیسه نیویورک می‎گوید: پوشش رسانه‌های خبری از گسترش اعتیاد ناشی از مصرف قرص در آمریکا نسبت به هر نوع دیگر از اعتیاد ناشی از سایر مواد مخدر طی ۴۰ سال اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است.    
شهروندان آمریکایی آفریقایی به نسبت شهروندان سفید پوست از موضوع تخصیص بودجه بیشتر در خصوص توانبخشی معتادین حمایت بیشتری نشان داده‎اند. طی  ۳ سال اخیر حمایت آن‌ها از ۶۰ درصد به ۸۰ درصد رسیده است.
در سال ۱۹۹۰ به دنبال شیوع مصرف مواد مخدر کراک که دامان سیاه پوستان آمریکا را گرفته بود، شهروندان آمریکایی آفریقایی خواهان همکاری بیشتر از سوی سران دولت بودند تا بودجه بیشتری در این خصوص صرف شود.
احزاب سیاسی در آمریکا در این خصوص نظرات متفاوتی را بیان کرده‎اند. ۷۴ درصد دموکرات‌ها معتقدند که در سال ۲۰۱۸ دولت بودجه بسیاری کمی را برای کمک و توانبخشی معتادان تخصیص داده است. این در حالی است که حزب جمهوری خواه و سایر احزاب مستقل به ترتیب ۵۳ و ۵۹ درصد بوده است.


وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا مبلغ ۱.۹ میلیارد دلار را از دولت به منظور پیشگیری و درمان سوء مصرف مواد مخدر در طرح بودجه فدرال ۲۰۲۰ مطرح کرده، این در حالی است که مقامات هنوز میزان تخصیص بودجه به توانبخشی معتادان چیزی بیان نکرده‎اند.



انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا مواد مخدر توانبخشی شهروندان آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۳۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتهام جالب به آرتتا: موهایت رنگ است!

به گزارش "ورزش سه"، آرتتا از زمان حضورش روی نیمکت آرسنال موفق شده است این تیم را بار دیگر به روزهای اوج برگرداند و حالا آنها دو فصل متوالی است که در جمع مدعیان قهرمانی حضور دارد و برای کسب این عنوان با منچسترسیتی و لیورپول رقابت می‌کنند.

تعدادی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی در چند ماه اخیر به این موضوع پرداخته بودند که این مربی جوان ۴۲ ساله با وجود فشار کار در سطح اول فوتبال انگلیس همچنان موهای بسیار مشکی دارد و خبری از موی سفید در بین موهایش نیست و این موضوع برای آنها جالب بود.

حالا به نظر می‌رسد که این ویژگی باعث حسادت و ناراحتی بعضی از اهالی فوتبال شده و یورک در صحبت‌های جالبی که درباره این مربی مطرح کرده مدعی شده است که او بدون شک از رنگ مو استفاده می‌کند.

این ستاره سابق یونایتد به گفت:« آیا موهای آرتتا شروع به سفید شدن کرده است؟ اگر هر روز موهایتان را رنگ کنید نمی‌توانید موی سفید را ببینید. آرتتا اجازه نمی‌دهد که موهای سفیدش معلوم شود. موهای شما نمی‌تواند در این سن تا این حد مشکی باشد.»

دیگر خبرها

  • اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریالی برای افزایش ایمنی تردد شهروندان در منطقه ۷ اصفهان
  • مواد شیمیایی ماریجوانا 5 برابر سیگار
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • اتهام جالب به آرتتا: موهایت رنگ است!
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده فروشان مواد مخدر در مازندران
  • انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲
  • کشف ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲/ تریاک همچنان پیشتاز
  • مواد توهم‌زا موجب تسریع در روند مرگ سلولی می‌شود
  • مواد توهم‌زا چه عارضه هایی دارند/ تسریع در روند مرگ سلولی