Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-25@22:02:08 GMT

صنعت متفاوت از بازرگانی است

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۳۵۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدمهدی مفتح عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی و نماینده موافق تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صنعت و معدن گفت: دولت و مجلس به عنوان حاکمیت، موظف به انجام درست کار مردم هستند و قانون اساسی هم چنین تکلیفی را معین کرده است که ساختار اداری مناسبی برای انجام کارهای مردم در کشور باید وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این ساختار جدید نمی تواند غیرقابل تغییر باشد زیرا جهان و کشور و اولویت ها در حال تغییر هستند و برای خدمت رسانی بهتر به مردم باید ساختارها را هم به بهترین شکل و مطلوب تغییر دهیم و تنظیم کنیم.

مفتح با تاکید بر اینکه هدف اصلی، خدمت رسانی به مردم است، افزود: نباید روی ساختار خاصی تعصب داشته باشیم و اگر کارآمدی ساختاری از دست رفت باید اصلاح شود.

وی با اشاره به تاریخ ساختار کشور گفت: تاکنون تغییرات زیادی در این ساختار داشته ایم و صنعت، معدن و تجارت هم روزی شامل 4 وزارتخانه بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: وظیفه داریم با نظر کارشناسی، شکلی از اداره کشور را تنظیم کنیم که بهترین بازدهی را برای مردم داشته باشد.

مفتح افزود: اکنون صنعت کشور شرایط خاصی دارد و به تدبیر و مدیریت ویژه ای نیاز دارد تا بتواند از این بحران ها عبور کند و بازرگانی کشورمان هم به تخصص های دیگری نیاز دارد و معادن هم می تواند جایگزین نفت کشورمان شود.

وی ادامه داد: تخصص های صنعتی و بازرگانی، نزدیک به هم نیستند و با هم متفاوتند.

مفتح با اشاره به اینکه هدف اصلی کشور رونق تولید و استقلال و افزایش تولید و اشتغال است، گفت: دولت و نمایندگان مجلس باید منافع مردم را در نظر بگیرند و محصولات مختلف باید قیمت منصفانه ای داشه باشند.

وی با بیان اینکه بازرگانی به تخصص هایی مستقل از تخصص های صنعت و معدن نیاز دارد، تاکید کرد: باید در جنگ اقتصادی مقابل آمریکا پیروز شویم.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۳۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نور را با قوت ادامه می‌دهیم

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: با حمایت های مجلس، دولت و قوه قضائیه و همراهی مردم اجرای "طرح نور" را با قوت، دقت و هوشمندی ادامه خواهیم داد.

به گزارش مشرق، سردار احمد رضا رادان در حاشیه جلسه با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که در محل ستاد کل انتظامی کشور برگزار شد، اظهار کرد: در ابتدا از همراهی مردم، دختران و بانوان عزیز ایران که در اجرای این طرح با پلیس همکاری و همراهی می‌کنند، تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: تشکر بعدی را هم از همکارانی دارم که دغدغه‌مندانه در اجرای این طرح پای کار هستند و به صورت جهادی اجرای آن را دنبال می‌کنند.

فرمانده کل انتظامی کشور افزود: با حمایت‌های مجلس، دولت و قوه قضائیه و همراهی مردم اجرای طرح نور را با قوت، دقت و هوشمندی ادامه خواهیم داد.

سردار رادان خاطرنشان کرد: اجرای این طرح همراهی همگان را در پی داشت و از مجلس و خاصه کمیسون فرهنگی که جزء اولین واحدها و بخش هایی بود که در این موضوع پای کار بود، تقدیر و تشکر می‌کنم.

دیگر خبرها

  • فیلم | واکنش متفاوت مردم نسبت به تست شکلات اسرائیلی!
  • تربیت کنشگر حوزه جمیعت در استان مرکزی
  • توسلی: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت را پیگیری می‌کند + فیلم
  • ۵ میلیارد دلار منابع برای رشد ۸ درصدی در آذربایجان‌شرقی
  • توسلی : رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت در زمینه خودرو را پیگیری می‌کند + فیلم
  • کارآفرینان با همکاری اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه‌سازی کنند
  • کمیسیون اجتماعی مجلس با تعطیلی شنبه موافق است/ منتظر پاسخ استعلام از دفتر رهبری هستیم
  • برگزاری سومین نشست معاون اول رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی و تعاون
  • طرح نور را با قوت ادامه می‌دهیم
  • بانک مرکزی پدر تولید و تولیدکننده را درآورده است؛ به داد بخش خصوصی برسید!