Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@17:10:38 GMT

بازگشت تئاتر به روال عادی اجراها

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۳۶۵۷

بازگشت تئاتر به روال عادی اجراها

تهران- ایرنا- تئاتر با آغاز اردیبهشت‎ماه اجراهای به روال عادی باز می‌گردد و بسیاری از نمایش‌ها بر صحنه تماشاخانه‌ها پایتخت اجرا می‌شوند.

به گزارش روز جمعه ایرنا، این هفته از 31 فروردین‌ماه تا 6 اردیبهشت ماه اجراهای بسیاری به صحنه خواهند رفت و تعداد محدود تا پایان هفته صحنه را ترک می‌کنند اما درکل تعداد اجراهای شهر تهران قابل توجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



** نمایش‌هایی که این هفته به صحنه می‌روند
- نمایش «درستکارترین قاتل دنیا» به کارگردانی علی رضائی و نویسندگی افشین هاشمی اجرای خود را از اول اردیبهشت‌ماه آغاز و تا پانزدهم همین ماه هر شب ساعت 19:30 به مدت 40 دقیقه در موسسه فرهنگی هنری گندم ادامه خواهد داد.
- نمایش «قاسم آباد» به نویسندگی و کارگردانی پوریا گلستانی از اول تا 23 اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت 18:30 به مدت 60 دقیقه در تماشاخانه سپند اجرا خواهد داشت.
- نمایش «مصاحبه» نوشته جویس کرول اوتس به کارگردانی سید محمدرضا فهمیزی 2 تا 11 اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت 20 به مدت 45 دقیقه در فرهنگسرای ارسباران به خواهد رفت.
- نمایش «شکاف کوچک در استخوان» به نویسندگی مهلا مازندرانی و همایون ظفرپور و کارگردانی همایون ظفرپور از 31 فروردین‌ماه آغاز و تا 14 اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت 21 به مدت 70 دقیقه در تماشاخانه دیوار چهارم ادامه خواهد داشت.
- نمایش «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» به نویسندگی و کارگردانی سهراب حسینی از 1 تا 30 اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت 20:30 به مدت 65 دقیقه در پردیس تئاتر شهرزاد اجرا خواهد داشت.

** نمایش‌هایی که اجرای خود ادامه می‌دهند
- نمایش «دد» به نویسندگی و کارگردانی حمید خرّم تا 8 اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت 19:30 به مدت 60 دقیقه در عمارت نوفل‌لوشاتو به صحنه می‌رود.
- نمایش «هفت دقیقه» نوشته استفانو ماسینی به کارگردانی آرش عباسی تا 10 اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت 19 در تالار حافظ اجرا می‌شود.
- نمایش «رویای کودکانه» به نویسندگی و کارگردانی سیروس سپهری تا 10 اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت 19 به مدت 60 دقیقه در پردیس تئاتر تهران به نمایش در می‌آید.
- نمایش «کد» به کارگردانی سعید هوشیارپی تا 11 اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت 17 به مدت 60 دقیقه در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی به صحنه می‌رود.
- نمایش «ملاقات» نوشته فریدریش دورنمات به طراحی و کارگردانی پارسا پیروزفر تا 13 اردیبهشت‌‌ماه هر شب ساعت 19:30 به مدت 120 دقیقه در سالن اصلی تئاترشهر اجرا می‌شود.
- نمایش «دزد واقعی کیه؟» به کارگردانی «محمد محب الهی» و نویسندگی علی شیری (برداشتی آزاد از نمایشنامه همه دزدها که دزد نیستند) تا 13 اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت 19:30 در تماشاخانه شانو به نمایش در می‌آید.
- نمایش «سیمین و فرزان» به نویسندگی و کارگردانی فهیمه عابدینی تا 13 اردیبهشت‌‌ماه هر شب ساعت 20 به مدت 40 دقیقه در سالن قشقایی تئاترشهر به صحنه می‌رود.
- نمایش «جنوب از شمال غربی» به نویسندگی ایوب آقاخانی و کارگردانی فرهاد باقری تا 13 اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت 21 به مدت 80 دقیقه در تماشاخانه شانو اجرا می‌شود.
- نمایش «سیزده» به نویسندگی و کارگردانی مهدی کوشکی تا 13 اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت 21:45 به مدت 120 دقیقه در تئاتر مستقل تهران به نمایش در می‌آید.
- نمایش «آی راک» به نویسندگی سهند خیرآبادی و کارگردانی محمد نیازی تا 13 اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت 21:30 در تماشاخانه ملک به صحنه می‌رود.
- نمایش «بی صدایی» به کارگردانی آزاده شاهمیری و نویسندگی سهیل امیرشریفی و آزاده شاهمیری تا 13 اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت 20 به مدت 55 دقیقه در سالن سایه تئاترشهر اجرا می‌شود.
- نمایش «سیاست سوختن شربت خانه» به کارگردانی آماندا آزاد و نویسندگی حامد اسلامی تا 13 اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت 19:15 به مدت 60 دقیقه در تماشاخانه دیوار چهارم به نمایش در می‌آید.
- نمایش «تهران بزرگ» به نویسندگی و کارگردانی علی جعفری تا 15 اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت 21 به مدت 65 دقیقه در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی به صحنه می‌رود.
- نمایش «زن هستم» به نویسندگی و کارگردانی صنم سرمد تا 15 اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت 21:30 به مدت 65 دقیقه در تماشاخانه سپند اجرا می‌شود.
- نمایش «غلامرضا لبخندی» به نویسندگی و کارگردانی کهبد تاراج تا 17 اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت 19:15 به مدت 75 دقیقه در سالن استاد سمندریان ایرانشهر به نمایش در می‌آید.
- نمایش «اکوان دیو» به نویسندگی و کارگردانی عباس عبدالله زاده تا 17 اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت 21 به مدت 75 دقیقه در ایرانشهر به صحنه می‌رود.
- نمایش «یک ساعت آرامش» نوشته فلوریان زلر به کارگردانی سید جواد روشن تا 18 اردیبهشت‌ماه‎ هر شب ساعت 19:45 به مدت 75 دقیقه در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود.
- نمایش «پروانه و یوغ» نوشته محمد چرمشیر و طراحی و کارگردانی جواد محمدپور تا 18 اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت 21:15 به مدت 85 دقیقه در تالار حافظ به نمایش در می‌آید.
- نمایش «برای خرید که نباید پول داد» نوشته داریو فو و به کارگردانی مهدی ارجمند تا 20 اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت 20:45 به مدت 65 دقیقه در خانه نمایش مهرگان به صحنه می‌رود.
- نمایش «داستان‌های پزشک محبوب من» نوشته آنتوان چخوف به کارگردانی میکاییل شهرستانی تا 20 اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت 19:30 به مدت 65 دقیقه خانه نمایش مهرگان اجرا می‌شود.
- نمایش «دوست واقعی من تیرکس» به نویسندگی و کارگردانی نیما بیگلریان تا 22 اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت 19 به مدت 45 دقیقه در فرهنگسرای ملل به نمایش در می‌آید.
- نمایش «اکتورز استودیو» به نویسندگی و کارگردانی افشین واعظی تا 22 اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت 19:30 به مدت 90 دقیقه در تماشاخانه ملک به صحنه می‌رود.
- نمایش «خونمون تماشاخونست» به کارگردانی ریحانه باغبادی و نویسندگی امیرحسین انصافی تا 27 اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت 18:30 به مدت 50 دقیقه در تالار محراب اجرا می‌شود.
- نمایش «صد در صد» نوشته مارکس لید و طراحی و کارگردانی مرتضی اسماعیل کاشی تا 30 اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت 20 به مدت 90 دقیقه در پردیس تئاتر شهرزاد به نمایش در می‌آید.
- نمایش «سرزمین تهی سران» به نویسندگی و کارگردانی روزبه اختری تا 31 اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت 22:30 به مدت 90 دقیقه در مجموعه تماشاخانه دیوار چهارم به صحنه می‌رود.

** نمایش‌هایی که صحنه را ترک می‌کنند
- نمایش «مرده خور» به کارگردانی یاشار رازپوش و نویسندگی عباس نوری زاده تا 31 فروردین‌ماه 19:30 به مدت 90 دقیقه در تماشاخانه سپند اجرا می‌شود.
- نمایش «سوکاریس» به نویسندگی عباس عبدالله زاده به کارگردانی امیر رئیسیان تا 31 فروردین‌ماه هر شب ساعت 21 به مدت 65 دقیقه در تماشاخانه دیوار چهارم به نمایش در می‌آید.
- نمایش «شبی بیرون از خانه» نوشته هارولد پینتر به کارگردانی محمد حسینی تا 31 فروردین‌ماه هر شب ساعت 21 به مدت 60 دقیقه در خانه نمایش مهرگان به صحنه می‌رود.
- نمایش «شهرت» نوشته آنتوان چخوف و نیل سایمون و کارگردانی شهروز دل افکار تا 1 اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت 19:30 به مدت 70 دقیقه در خانه نمایش مهرگان اجرا می‌شود.
- نمایش «زایش» به نویسندگی و کارگردانی امیرمهدی غرشی تا 2 اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت 19 به مدت 50 دقیقه در سالن کوچک تالار مولوی به نمایش در می‌آید.
- نمایش «مکبث» به نویسندگی و کارگردانی امیر دژاکام تا 2 اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت 19 به مدت 70 دقیقه در پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه می‌رود.
- نمایش «لک‌لک‌های حقیقی» به کارگردانی نوشین مسعودیان و محمدرضا رادمند و نویسندگی محمدرضا رادمند تا 3 اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت 20 به مدت 110 دقیقه در سالن اصلی تالار مولوی اجرا می‌شود.
- نمایش «در انتظار گودو» نوشته ساموئل بکت به کارگردانی امیر حسین جوانی تا 3 اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت 21:30 به مدت 75 دقیقه در عمارت نوفل‌لوشاتو به نمایش در می‌آید.
- نمایش «حافظ خلوت نشین تو را می‌خواند» به نویسندگی و کارگردانی مهدی صفار تا 4 اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت 18 به مدت 75 دقیقه درر تماشاخانه استاد جمشید مشایخی به صحنه می‌رود.
- نمایش «کمدی سیاه» نوشته پیتر شفر به کارگردانی دانیال شهریاری تا 6 اردیبهشت‌‌ماه هر شب ساعت 20 به مدت 70 دقیقه در فرهنگسرای نیاوران اجرا می‌شود.
- اپرای «عروسکی عشق» به نویسندگی و کارگردانی بهروز غریب‌پور تا 6 اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت 19:30 به مدت 110 دقیقه در تالار فردوسی به نمایش در می‌آید.
- نمایش «ورود اضطراری» به کارگردانی آرمین یاری و نویسندگی زهرا موسوی تا 6 اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت 20:30 به مدت 50 دقیقه در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان به صحنه می‌رود.
- نمایش «هفت نفرت انگیز» به کارگردانی علی رویگری و نویسندگی سینا جوهریان تا 6 اردیبهشت‌ماه هر شب در دو نوبت 18:30 و 20 به مدت 40 دقیقه در مجموعه پدرخوانده اجرا می‌شود.
- نمایش «به فرمان من» به کارگردانی حسن اسدی و نویسندگی مجید امامی تا 6 اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت 18:30 به مدت 60 دقیقه در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان به نمایش در می‌آید.
- نمایش «مثل خاراندن یک زخم پس از خوب شدن» به نویسندگی و کارگردانی فرانک فروتن تا 6 اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت 18 به مدت 70 دقیقه در عمارت نوفل‌لوشاتو به صحنه می‌رود.
- نمایش «سقراط» به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا نعیمی تا 6 اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت 18 به مدت در تالار وحدت اجرا می‌شود.
فراهنگ ** 7561 ** 9053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي تئاتر اجرا برنامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۳۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«دروغ پارلمانی» به شهرزاد آمد/ با دروغ همه چیز به دست میاد!

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ نمایش «دروغ پارلمانی» به تهیه کنندگی بهمن هاشمی و طراحی و کارگردانی سهیل حاتمی و از شب گذشته، اجرا‌های خود را در پردیس تئاتر شهرزاد آغاز کرد؛ این نمایش تا پنجم خردادماه هرشب راس ساعت ۲۱:۳۰ در سالن شماره ۳ پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.

محسن رضوی نیا، مهسا احمدپور، رضا امانلو، پردیس کریمی، پویان پوینده، فاطمه عباسی، ناهید عبدالمحمدی، مسعود روشن و سالار آذریان بازیگران نمایش به «دروغ پارلمانی» می‌باشند.

«دروغ پارلمانی» برداشتی از نمایشنامه به دنبال دروغگو اثر دیمیتریس پساتاس، نمایشنامه‌نویس و طنزپرداز ترک‌تبار است که در یونان زندگی و فعالیت می‌کرده است؛ در خلاصه داستان این نمایش آمده است: با دروغ همه چیز به دست میاد، ولی نمیشه نگهشون داشت.

از دیگر عوامل این اثر می‌توان به دراماتورژ: تبسم شاهپوری، تولید: پویان پوینده، منشی صحنه: زهرا حیدری، دستیاران کارگردان: ایمان نیکخو و بیتا جباری و ستاره شهنی، طراح صحنه: مرتضی عبدالحسینی، ساخت دکور: مرتضی عبدالحسینی و علی عباسیان و محسن بهرامی، گریم: بهاره مینایی، لباس: ملیکا نخعی، طراح نور: سهیل حاتمی، مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای: سیدمحمدصادق سیادت، طراح پوستر: پوریا مقدم، ساخت تیزر: عرفان محمدی، عکاس: مجید هزاوه و امیر علی سیدجلالی اشاره کرد.

علاقمندان جهت تهیه بلیط و تماشای این نمایش می‌توانند تا پنجم خردادماه به سایت تیوال و یا گیشه پردیس تئاتر شهرزاد به آدرس خیابان حافظ، خیابان نوفل‌لوشاتو، بعد از سفارت ایتالیا، شماره ۷۶ مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد
  • اختتامیه نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های عروسکی
  • «دروغ پارلمانی» در پردیس شهرزاد بازگو شد
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • «دروغ پارلمانی» به شهرزاد آمد/ با دروغ همه چیز به دست میاد!
  • «خرده جنایت‌های زن و شوهری» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو
  • ۶ سال زندگی با «در انتظار گودو»!/ بازی با زمان بر صحنه تئاتر
  • پذیرفته شدگان پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد معرفی شدند
  • شور ساحری در صحنه سیرک