Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-29@15:14:38 GMT

حذف چهار صفر ارزش واقعي پول ملي را افزايش نمي دهد

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۳۶۸۰

حذف چهار صفر ارزش واقعي پول ملي را افزايش نمي دهد

خبرگزاري آريا - اصفهان - ايرنا - اقتصاددان و عضو هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي واحد شاهين شهر گفت: حذف چهار صفر از پول ملي کشور در شرايط کنوني فقط ارزش صوري و ظاهري آنرا بالا مي برد و تاثيري بر افزايش يا کاهش ارزش واقعي پول ندارد.

عليرضا مرادي روز جمعه در گفت و گو با ايرنا افزود:با توجه به شرايط اقتصادي کنوني و مباحث داخلي و بين المللي اجراي اين طرح اثر ناچيزي در کاهش روحي و رواني هزينه ها دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: بهتر است دولت، طرح حذف چهار صفر از پول ملي را به تعويق بياندازند.
عضو هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي واحد شاهين شهر با بيان اين که دولت بايد زيرساخت هاي فرهنگي و افکار عمومي جامعه را براي اجراي اين کار آماده کند بيان کرد: مسوولان و کارشناسان امر بايد اهداف اين طرح را براي مردم تبيين کنند تا فرهنگ سازي و زيرساخت هاي آن در جامعه فراهم شود.
به اعتقاد اين اقتصاددان، هم اکنون موعد مناسبي براي اجراي اين طرح نيست و حذف چهار صفر از پول ملي تغييري در شرايط فعلي ايجاد نمي کند.
وي افزود: اولين بار آلمان پس از جنگ جهاني دوم با توجه به تورم لجام گسيخته اي که با آن روبرو شده بود اين اقدام را انجام داد و توانست با اصلاحات اقتصادي، تورم را کنترل کند و به موفقيت برسد.
عضو هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي واحد شاهين شهر با اشاره به طرح هدفمندي يارانه ها تصريح کرد: هدفمندي يارانه ها هم طرح ملي بسيار خوبي بود اما قبل از فراهم شدن زيرساخت هاي آن، اجرايي شد.
وي اضافه کرد: هنوز هم براي مردم مشخص نيست که چرا يارانه ها هدفمند شده و تاثيرات آن را بر زندگي خود نمي دانند و فقط گمان مي کنند که دولت اين مبلغ را در ازاي افزايش بهاي آب، برق، گاز و خدمات به آنها مي پردازد.
به گزارش ايرنا، حدود 25 سال پيش بود که بانک مرکزي ايران اولين مطالعه هاي خود را براي حذف صفر از پول ملي آغاز کرد.
14سال بعد، يعني در سال 86 نيز ايده حذف صفر از پول ملي با دستور رئيس ‌جمهوري وقت، در دستور کار قرار گرفت.
با روي کار آمدن دولت تدبير و اميد نيز اين ايده بال و پر گرفت و طبق مصوبه آذر 1395 هيات ‌دولت قرار شد واحد رسمي پول کشور 10 ريال، معادل يک ‌تومان باشد و اين موضوع گاه و بي ‌گاه به عنوان يک ضرورت ولي بدون پيگيري مطرح مي‌ شود.
با پيشنهاد بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران، طرح اصلاح نظام پولي کشور در قالب حذف چهار صفر از واحد پولي کنوني و تعريف واحد پولي جديد و بازنگري در اقطاع اسکناس و مسکوک در دستورکار دولت قرار گرفته است.
6022/ 7150
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۳۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ مالیات بر ارزش افزوده ۱۰ درصد شد

بر اساس بند «ر» تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ و برای تامین منابع متناسب سازی حقوق بازنشستگان، نرخ مالیات بر ارزش افزوده امسال با یک درصد افزایش به ۱۰ درصد افزایش یافت.

نمایندگان در جریان رسیدگی به لایحه بودجه ۱۴۰۳ برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری، لشگری و صندوق فولاد، نرخ مالیات بر ارزش افزوده موضوع ماده ۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده در سال ۱۴۰۳ به میزان یک واحد درصد (از ۹ درصد به ۱۰ درصد) افزایش یافته است.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • دولت شرایط ورود مردم به عرصه جهش تولید را فراهم کند
  • نرخ مالیات بر ارزش افزوده افزایش یافت/ اعلام جزییات
  • نرخ مالیات بر ارزش افزوده ۱۰ درصد شد
  • اخبار سیاسی ۸ فروردین؛ دیدار هنیه با رئیسی/تصویب ضوابط دستمزد/افزایش جرایم رانندگی
  • چگونه هوای پاک را واقعی کنیم؟
  • گزارش بورس امروز چهارشنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۳
  • محکومیت چهار میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت در همدان
  • قیمت واقعی دلار اعلام شد/ تا یک ماه دیگر نرخ دلار به این عدد می‌رسد
  • چرا مردم ایران برای کار به عراق می‌روند؟ پاسخ تلخ یک مسئول
  • واقعی شدن تعرفه پزشکی به نفع بیماران است | ارزان بودن خدمات درمانی باعث اضافه بار مراجعات بیماران شده است !