Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@20:06:50 GMT

استانداری:جبران خسارتهای سیل بردسکن و کلات در اولویت است

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۳۷۰۳

استانداری:جبران خسارتهای سیل بردسکن و کلات در اولویت است

مشهد- ایرنا- سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به جاری شدن سیل شدید در بردسکن و کلات و خسارت وارد آمده به این دو شهرستان، اولویت استان، جبران خسارات در این دو منطقه است.

وحید قربانی روز پنجشنبه در نشست شورای مدیریت بحران بردسکن افزود: در بارش روزهای آینده باید بهتر از قبل مدیریت کنیم تا مثل بارشهای روزهای اخیر تلفات جانی نداشته باشیم و از نظر مالی هم خسارت‌ها کمتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: سامانه‌ بارشی در برخی مناطق تا اردیبهشت و حتی خردادماه در کشور خواهد بود از این رو باید مدیریت خوبی داشته باشیم.
سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: امکانات، تجهیزات و منابع دولت محدود و جوابگو نیست و باید از توان بخش خصوصی استفاده کرد.
قربانی افزود: یکی از نکات بسیار کلیدی در بحران‌ها مدیریت واحد بحران است که باید تمامی بخش‌ها در قالب یک مدیریت به کار گرفته شوند و برای تمامی روستاها و شهرها باید استراتژی داشت و به امور تخصصی نگاه کرد.
وی با اشاره به وجود فرونشست‌های زمین در بردسکن به علت برداشت‌های بی‌رویه آب طی سالهای گذشته گفت: برداشت‌های بی‌رویه در دراز مدت همه را تهدید می‌کند لذا باید در بازسازی جدید محلات برخی از روستاها جا به جا شوند تا سرمایه‌گذاری جدید غیر کارشناسی نباشد.
قربانی گفت: در روستاهای کلاته نو و سیف‌آباد بردسکن به بیش از 135 واحد مسکونی خسارت وارد شده است به طوری که 53 واحد مسکونی 100 درصد و مابقی 30 تا 70 درصد تخریب شده‌اند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی هم در این نشست گفت: در مدیریت پیشگیرانه‌ سیل اخیر در استان خراسان رضوی تقسیم کار لازم در شورای مدیریت بحران استان و شهرستان‌ها به خوبی انجام شد.
حجت علی شایان فر افزود: هشدارهای لازم از سوی هواشناسی به موقع داده شد و ماشین آلات و امکانات و نیروها در نقاطی که مشکل داشتند مستقر شدند.
وی ادامه داد: تخلیه برخی از روستاها توسط مسئولان خود شهرستان و به موقع و با تدبیر و برای پیشگیری انجام شد و ورود و خروج مخازن آب در سدها مدیریت گردید.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: بدون شک مدیریت بحران کار یک نفر نیست و استانداری و فرمانداران به تنهایی موفق نخواهند بود بلکه خط مقدم جبهه دهیاران، بخشداران و به خصوص مردم بودند و ما تنها هماهنگ کننده بودیم.
شایانفر شاه بیت مدیریت بحران را هماهنگی دانست و افزود: در سیل اخیر به خوبی این هماهنگی و همدلی در شهرستان بردسکن و دیگر شهرستانها وجود داشت.
نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی هم ابراز امیدواری کرد که بعد از بحرانها شاهد به روزرسانی بسیاری از تجهیزات در شهرستان بردسکن باشیم.
بهروز بنیادی از معاون استاندار خواست پرونده خسارتهای وارد شده به شهرستان بردسکن بسته نشود تا دهیاران وبعضی از مدیران با فرصت بیشتری میزان خسارات را اعلام کنند.
وی افزود: حال که نقاط ضعف شناسایی شده است باید در یک دوره زمانی پنج ساله بخشی از آنها را براساس اولویت چاره جویی کرد.
بردسکن در فاصله 273 کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.
1922/ 7497

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيل 98 جبران خسارات بردسكن و كلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۳۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان صدای واحد اولویت های عمرانی خراسان رضوی باشند

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: ظرفیت نمایندگان مجلس در دوره دوازدهم می‌ تواند برای رفع مشکلات ملی خراسان رضوی تأثیرگذار باشد و نمایندگان استان باید پاسخگوی عملکرد خود باشند.   آیت الله علم الهدی امروز در دیدار با مدیرکل بازرسی خراسان رضوی افزود: باید با ساختار شورای نگهبان هماهنگی کنید تا به صورت منظم، نمایندگان این مردم نسبت به عملکرد خود پاسخگو شوند و در جلسات به سازمان بازرسی گزارش بدهند که برای مردم چکار کرده اند و کدام اولویت استان را مورد پیگیری قرار داده اند.   وی ادامه داد: برای تقویت گردشگری سلامت و رونق اقتصاد استان، اگر شرایط رفاهی برای زائران به گونه ای فراهم شود که بدون فشار اقتصادی بتوانند به زیارتشان برسند، آن زمان است که می توانید امیدوار باشید تحولی در اقتصاد شهر و استان صورت بگیرد.   نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر ضرورت نظارت جدی بر وضعیت معادن استان و دفاع تمام عیار از حقوق مردم خاطرنشان کرد: بر موضوع معادن خیلی تمرکز و توجه داشته باشید. این را به یاد داشته باشید که این ها حق مردم است و هرچه سختگیرتر باشید، هیچ ایراد ندارد زیرا تکلیف شرعی و وظیفه قانونی شما همین دفاع از سرمایه های ملی و ثروت های استانی است.   مدیرکل بازرسی استان نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از اقدامات این اداره کل در سال گذشته گفت: وصول بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد ریال حقوق دولتی و ۱۷۰ هزار میلیارد ریال مطالبات معوق معادن، درآمدزایی مستقیم برای دولت و واریز به خزانه به موازات نحوه تأمین آب آشامیدنی پایدار استان و نظارت بر سلامت اقتصادی بانک‎ها، چهار مسئولیت نظارتی اداره کل بازرسی در خراسان رضوی است که تمامی ظرفیت خود را برای اجرای آن به ‎کار گرفته ‎ایم.   حجت الاسلام موسی فتوحی بیان کرد: پارسال بیش از ۲۲۰ هزار میلیارد ریال فقط درآمد مالیاتی خراسان رضوی بود که به موازات سرمایه گذاری بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی، گردش مالی حدود ۴۰۰ همتی را در سال فراهم می کند و در نهایت، اثر مستقیم بر اشتغال زایی و توسعه خواهد داشت.   وی اظهار کرد: یکی از ایرادات بزرگ شرایط امروز آن است که از ظرفیت ملی نمایندگان استان کمترین استفاده برای پیشبرد اولویت های خراسان رضوی شده و منتخبان ملت در هر دوره منحصر در پیگیری موردی مطالبات مردم و اقشار بوده اند. باید این وضعیت اصلاح شود و به همین دلیل، با هر ۱۸ منتخب مردم استان در مجلس دوازدهم صحبت و مقرر شده تا صدای واحد اولویت های عمرانی و راهبردی خراسان رضوی باشند.

دیگر خبرها

  • انتصاب سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی
  • برگزاری اولین دوره مسابقات فوتشال در کلات
  • آخرین وضعیت برق و آب مناطق سیل زده هرمزگان
  • تدابیر پیشگیری از سیل از ۶ ماه قبل در استان کرمان انجام شد
  • تلاش برای رفع مشکلات قطعی آب ۲۰ روستا و برق ۱۶ روستا در هرمزگان ادامه دارد
  • نمایندگان صدای واحد اولویت های عمرانی خراسان رضوی باشند
  • قطعی آب ۲۰ روستا و قطع برق ۱۶ روستا در هرمزگان
  • قطعی آب ۲۰ روستا و برق ۱۶ روستا در هرمزگان
  • نجات ۷۰ سرنشین ۳ اتوبوس گرفتار سیلاب
  • وقوع سیلاب در کرمان خسارت جانی نداشت