Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیپلمات‌های سازمان ملل گفته‌اند که روسیه و آمریکا از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای برقراری آتش بس در لیبی حمایت نمی‌کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دیپلمات‌های سازمان ملل گفته‌اند که روسیه با قطعنامه مطرح شده از سوی انگلیس در مقصر شناختن خلیفه حفتر برای آغاز این درگیری‌ها در لیبی مخالف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا نیز دلیلی برای عدم حمایتش از این قطعنامه ارائه نکرده است و هیأت این کشور در سازمان ملل نیز بیانیه‌ای در این باره صادر نکرده‌اند.

آمریکا و روسیه در جریان نشست غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل موضع خود را مشخص کرده و گفتند که از این قطعنامه حمایت نمی‌کنند.

بی اعتنایی آمریکا در حمایت از این قطعنامه با موضع قبلی آن درباره اقدامات خلیفه حفتر کاملاً مغایر است.

برخی از دیپلمات‌های سازمان ملل گفته‌اند که آمریکا ممکن است تلاش کند همزمان با تلاش‌های دولت این کشور برای چگونگی رسیدگی به آخرین تحولات در لیبی، زمان بخرد.

یکی از دیپلمات‌های ارشد سازمان ملل که خواست نامش فاش نشود، گفت: فکر می‌کنم یکسری دیدگاه‌هایی از سوی واشنگتن در موضع سیاست گذاری وجود دارد. سیستم آمریکایی به دنبال محاسبه تمامی سناریوها و کار بر روی آن سیاستی است که به نفع آمریکا باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آتش بس سوریه آمريكا خلیفه حفتر روسيه شورای امنیت سازمان ملل متحد ليبي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۳۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، ضمیر کابلوف نماینده ویژه ‌روسیه در امور افغانستان با تاکید بر گسترش روابط و همکاری‌ها میان بین 2 کشور اظهار داشت: روابط مثبت روسیه با حکومت سرپرست طالبان ادامه خواهد داشت و سرمایه‌گذاران روس نیز به سرمایه‌گذاری در ‌افغانستان علاقه‌مند هستند.

از طرف دیگر، مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی رییس‌الوزرای حکومت سرپرست طالبان در این دیدار با قدردانی از موضع مسکو در قبال حکومت سرپرست طالبان گفت که تلاش‌های مشترک ‌کابل و مسکو می‌تواند از تهدیدها در منطقه جلوگیری کند.

در این دیدار، معاون سیاسی رییس‌الوزرای حکومت سرپرست طالبان نسبت به عضویت رسمی افغانستان در نشست فرمت مسکو ابراز امیدواری کرد.

در عین حال، حافظ ضیا احمد تکل معاون سخنگوی وزارت امور خارجه حکومت سرپرست طالبان از دیدار سرپرست این وزارتخانه با نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان خبر داد و افزود که نماینده ویژه روسیه در افغانستان در دیدار با امیرخان متقی وزیر امور خارجه حکومت سرپرست طالبان ضمن تاکید بر حضور این حکومت در نشست‌های مرتبط با افغانستان گفت: نشست آتی دوحه بدون توافق طالبان نتیجه‌بخش نخواهد بود.

به نوشته وی، متقی در این دیدار تاکید کرد که تعیین نماینده ویژه سازمان ملل برای افغانستان ضروری نیست.

در این دیدار، وزیر امور خارجه حکومت سرپرست طالبان روابط کابل و مسکو را بسیار مهم خواند و اظهار کرد: افغانستان درحال حاضر در تمام کشورهای منطقه سفارتخانه‌های فعال دارد.

متقی افزود: درحال گفت‌وگو با سازمان ملل هستیم تا پس از شفاف‌ شدن دستورکار و نحوه برگزاری نشست آتی دوحه، موضع خود را اعلام کنیم.

نماینده ویژه روسیه ضمن درخواست آزادی دارایی‌های بلوکه شده افغانستان، از متقی دعوت کرد تا به روسیه سفر کند.

ضمیر کابلوف موافقت حکومت سرپرست طالبان را برای برگزاری هرگونه نشست درباره افغانستان حائز اهمیت خواند و بر رفع تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه افغانستان تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • روایت رهبر انقلاب از توصیه‌‌ها به ایشان برای پذیرش خواسته‌های آمریکا
  • بایدن: اوکراین نیمی از اراضی خود را از روسیه پس گرفته است
  • تحولات غزه؛ محور گفت‌وگوی دیپلمات‌های روسیه و چین
  • جامائیکا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت
  • روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند
  • گاهی دیدارهایی با آمریکایی‌ها داریم اما...